NY mc klubb

Jag tror att det skulle ha kunnat bli lite problem om loggan sett ut ungefär såhär:

Bifogat

• rdmcs.jpg
    rdmcs.jpg
    122.4 KB · Visningar: 53
Last edited:
Esquire skrev:
2114896 Jag tror att det skulle ha kunnat bli lite problem om loggan sett ut ungefär såhär:

hihi :) nu ser den ju dock inte ut så!.. så ni tror inte att jag kommer bli ett hatobjekt för restan av MC klubbarna för att jag inte har hmm ska man säga "frågat"? :3freak

David Lundin skrev:
2114744 Inte fråga om lov: FÅR jag lov? Kan inte tänka mig att de nobbar PiEn.. :)

aah du är så snäll du :pannkyss

Jonathan skrev:
2114108 Men hallå, en MC-klubb ska vara respektingivande och allmänt hård.
Du vet, killar som snusar, kliar sig i skrevet på allmän plats, halsar Jack, spottar och svär häftigt.

En anka är ju bara gullig, inte ens om du skulle göra om den till en mördaranka skulle den bli hård.

Btw; starkt jobbat! :tummenupp

Arne Anka är fan hård..

Reb0

Bifogat

• tarne01.gif
    tarne01.gif
    13 KB · Visningar: 262
granted79 skrev:
2114640 hade inte heller hört talas om det tills i helgen när jag pratade med en kompis som är med i en mc-klubb o han sa att det låg till så!
vet ej om det e likadant där ni bor..... ni behöver ju inte bli upprörda för att jag frågar eller???
Han sa det att ska man ha skrivet mc på ryggen så skulle man söka typ "medlemskap" men hade man bara ett namn var det lugnt!
Men eftersom du blir upprörd för att jag undra hur ni gått till väga så ska jag inte störa dig/er nåt mera PUNGT!

Men vad är det för regel, var i lagen står den?
Intressant fråga men det känns som jag trycker vad fan jag vill på min tröja.
Har du mer info i frågan så vore det kul att höra :tummenupp

PiEn skrev:
2117483 WTF! har du på hjärtat?

Du kan väl för fan inte starta en rubbaduck-mc-klubb!
Du får starta en PiE-klubb eller nåt. Pajklubb. Ärtklubb.
Jag vet! "Ärthjärna mc"!

there can be only one!

duckie skrev:
2118430 Du kan väl för fan inte starta en rubbaduck-mc-klubb!
Du får starta en PiE-klubb eller nåt. Pajklubb. Ärtklubb.
Jag vet! "Ärthjärna mc"!

there can be only one!
Du kan få bli våran president Duckie, känns det bättre då? :)

Kapten Blåskägg skrev:
2117498 Men vad är det för regel, var i lagen står den?
Intressant fråga men det känns som jag trycker vad fan jag vill på min tröja.
Har du mer info i frågan så vore det kul att höra :tummenupp

Då föreslår jag att du trycker upp en "Hells Angels-Bandidios MC" tröja och åker omkring med, gärna i färgerna rött vitt och blått.
Sen kan du berätta för oss andra om det är någon som har påpekat det mindre lämpliga i att inte fråga först....

GuW skrev:
2119175 Då föreslår jag att du trycker upp en "Hells Angels-Bandidios MC" tröja och åker omkring med, gärna i färgerna rött vitt och blått.
Sen kan du berätta för oss andra om det är någon som har påpekat det mindre lämpliga i att inte fråga först....

Men asså,

om jag startar en klubb " mackes mc klubb" måste jag då få alla lokala små HD-klubbars godkännande?

Om man skiter it vad händer då?

känns som att dom större klubbarna som du nämnde har annat för sig,
men va vet jag.

GuW skrev:
2119175 Då föreslår jag att du trycker upp en "Hells Angels-Bandidios MC" tröja och åker omkring med, gärna i färgerna rött vitt och blått.

Du brukar framstå som hyggligt begåvad så jag tror du inser att jag inte syftade på just HA och Bandidos.
Låt säga att jag och TwinSucker startar "Trånkan Outlaws MC", inte fan skulle jag ringa runt och fråga om lov. Jag trycker väl vad fan jag vill på min tröja.

Kapten Blåskägg skrev:
2119530 Du brukar framstå som hyggligt begåvad så jag tror du inser att jag inte syftade på just HA och Bandidos.
Låt säga att jag och TwinSucker startar "Trånkan Outlaws MC", inte fan skulle jag ringa runt och fråga om lov. Jag trycker väl vad fan jag vill på min tröja.

Tack, jo jag tror att jag är hyggligt begåvad, jag kan gå och tugga tuggummi samtidigt..

Näe, visst förstod jag att du inte menade just dom två namnen heller, men även "Trunken Outlaw MC" kan bli härskna och ha ambitioner att bli fullvärdig supportklubb till dom stora.
Det är just för att man inte ska tjabbla om vem som var först med namnet och vem som har rätt till att behålla namet och vem som ska ändra...

Här i stan hade vi "Björkstadens mc", jag tror inte att dom skulle uppskattat en klubb med "björk" i namnet, sen har vi "Skit Samma MC" dom skulle nog inte uppskatta "Samma Sak MC" med en logga med "SS" som ryggmotiv.

Sen kanske dom klubbarna är helt utan koppling till "farliga" klubbar, men sura kan dom ju bli IAF...

Det handlar om "respekt" , man respekterar varandras namn, och håller sig ifrån närliggande kombinationer.

"Belivers MC" skulle nog inte gilla att någon satanistklubb tog namnet "Belifvers MC"

Respekt... Ett urvattnat ord, men användbart....

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back