Ny - Mc kortet ska tas sommarn 08

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Valkommen, vad tar du for att lacka ett par kapor?
Har inga som ska lackas nu, men bah bra att veta for kommande hoj:)

:D Första jag också tänkte på när jag läste att han var lackerare.

Behöver han ju inte oroa sig så mycket för att lägga hojen iaf!

Qvickeen

Billackerare
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Snart
Har du B-kort? Det är i stort sett samma teorifrågor. Tror att det är 10 hojfrågor på provet.

Det finns nåt program för A-teori på Direct Connect som du borde kunna hitta ganska så enkelt.

Boka provet nu så får du lite eld i baken :)

Alltså jag tror inte att provet i sig inte är så himlans svårt.. Det kan jag plugga till ,... Grejern är så här att jag har inte så mycket erfarenhet o köra hoj över huvutaget.. Utan kört lite då o då bara.. o sen nu i Fredags så va ja o testade polarens hoj o då fastnade jag HELT!.. Så måste köpa en hoj om ja ska övningsköra..

Så funderar på ta teorin i slutet av sommarn så man kan köra en intensivkurs i början eller mitten på sommarn nästa år... tror ni om de??

// Q
:yoparty

Har du B-kort? Det är i stort sett samma teorifrågor. Tror att det är 10 hojfrågor på provet.

Det finns nåt program för A-teori på Direct Connect som du borde kunna hitta ganska så enkelt.

Boka provet nu så får du lite eld i baken :)

teoriprovet är inga större bekymmer. Min packethållare ser ut som decepticons logga (de onda i Transformers) så jag vill lacka om min båge till Megatron, du fixa va? :)

hehe det vet du! Skrik till bara!.. Fixar en färg som gör att du även kan köra dubbelt så snabbt.. en extra hal färg ;)

välkommen. Lycka till kör lugnt. bra då vet jag vem jag vänder mig till när jag ska göra mitt projekt till vintern;)

Skrik till bara :yoparty

Jag instämmer med ngn tidigare talare här, att försöka få teorin avklarad tidigare, vilket blir lätt match om du har tidigare B körkort :)
Välkommen! Och lycka till med körkortet!

Men teorin håller väl bara 1 år?... Vill juh ifall jag e tvungen o ta kortet nästa år ha så god tid på mig som möjligt när sommarn kommer nästa år :D

Last edited:

donj

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Hoj
Hornet -01
Alltså jag tror inte att provet i sig inte är så himlans svårt.. Det kan jag plugga till ,... Grejern är så här att jag har inte så mycket erfarenhet o köra hoj över huvutaget.. Utan kört lite då o då bara.. o sen nu i Fredags så va ja o testade polarens hoj o då fastnade jag HELT!.. Så måste köpa en hoj om ja ska övningsköra..

Så funderar på ta teorin i slutet av sommarn så man kan köra en intensivkurs i början eller mitten på sommarn nästa år... tror ni om de??

Exakt så var det för mig. Jag hade alltid varit sugen på mc-kort men lade det på is eftersom det kostar en del. Sen åkte jag med polaren på hans hoj i somras och blev så jääkla sugen - åkte och skrev teorin en vecka efter det. 2,5 månad senare så satt man där med kortet i bakfickan och flinade :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!