Ny med frågor

Neues

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Blivande
Hejhej

Har ännu ingen hojj i hamn, men skulle behöva lite råd på vägen.

Dels vilken hoj som är lämplig som förstahoj när man som jag är lång o sugen på något sportigare som man inte tröttnar på direkt. Kanske inte fullkåpad hoj, men heller ingen offroadare.

Hur funkar typ Hornet och Bandit och hur går man tillväga för att strypa dessa till lagliga 25 kw?

Även en annan fråga gällande uppkörning, hur länge är teoriprovet giltigt. Alltså hur länge får man som längst vänta med att köra upp från och med att man gjort provet?

Mvh Johan

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Ett godkänt kunskapsprov är giltigt i ett år. Om du inte har gjort ett godkänt körprov under ettårsperioden, måste du göra om kunskapsprovet.
Körkortstillståndet är giltigt i fyra år. Om du inte blivit godkänd på både kunskapsprovet och körprovet under den tid som ditt körkortstillstånd gäller, måste du ansöka om ett nytt körkortstillstånd.

Hejhej

Har ännu ingen hojj i hamn, men skulle behöva lite råd på vägen.

Dels vilken hoj som är lämplig som förstahoj när man som jag är lång o sugen på något sportigare som man inte tröttnar på direkt. Kanske inte fullkåpad hoj, men heller ingen offroadare.

Hur funkar typ Hornet och Bandit och hur går man tillväga för att strypa dessa till lagliga 25 kw?

Även en annan fråga gällande uppkörning, hur länge är teoriprovet giltigt. Alltså hur länge får man som längst vänta med att köra upp från och med att man gjort provet?

Mvh Johan

Neues

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Blivande
Det tackar vi för, bra att få raka svar. Du kanske kan bidra med information om lämplig hoj med mina krav också?

// Johan

Neues

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
Blivande
Hm, aldrig hört talas om, men ska ta en kik.
Borde tillagt att jag är ljud freak också, så twin är ingen nackdel;)

Tack för svaret förresten, ös på!

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Jag kan nästan ingenting om olika hojar tyvär.
Är inne på min första nu.

Men jag är säker på att det finns folk här som kan.

Men det där är ju en smaksak också.
Jag valde hoj uteslutande utifrån mina behov.
Beställde otestat en helt ny. På vinst och förlust, men jag tänkte att eftersom jag inte hade någon större erfarenhet så kunde jag väl knappast bli missnöjd :)

Det tackar vi för, bra att få raka svar. Du kanske kan bidra med information om lämplig hoj med mina krav också?

// Johan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...