Ny med höga ambitioner

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Vad menar du? Har jag köpt mina hojar i onödan!? Jag trodde den som hade flest hojar fick alla SH:ares beundran och att alla kexen skulle rada upp sig automagiskt. I och för sig har jag inte fått några beundrarmeddelanden och inte har jag sett några kex heller... :3freak

Du svarade själv på din egen fråga där. Men helt i onödan är det inte.
Hade du valt att samla på dig en massa kex istället, samtidigt, så hade det varit ett satikens herrejeflar liv hemma varje gång du tog hem en ny till samlingen.
Hojar är mycket mer toleranta och lugna, och går inte i taket för att man drar hem en ny.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Och dessutom, om du vill ha fakta att kasta i ansiktet på släkten så har en brittisk undersökning visat att hojpiloter är inblandade i 20% färre olyckor så man blir en bättre förare av att köra hoj.

För att inte tala om undersökningen som visar att ridning är betydligt farligare än hojåkning. Ändå har jag aldrig hört någon säga: "Häst? Nänänä, jag skulle rida ihjäl mig diReCkt!"
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
För att inte tala om undersökningen som visar att ridning är betydligt farligare än hojåkning. Ändå har jag aldrig hört någon säga: "Häst? Nänänä, jag skulle rida ihjäl mig diReCkt!"

Ja, vad stod det i notiserna igår?
Var det 13.000 pers som sökte vård för ridincidenter per år? Darn. Det låter mycket?

Till TS kan jag avslöja att jag i år insåg att min enduromaskin med motardhjul är det roligaste jag kört på allmän väg hittills, otroligt lagom. Då toppar den svindlande 150.
Kanske inte smartaste valet ur slitage/servicesynpunkt men hade jag jagat gathoj idag skulle jag siktat efter något väldigt lätt med hyggliga serviceintervall.
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top