Ny medlem med ZX6R-bygge på gång

Gosh

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R
Hej allihopa.. Jag har nyligen köpt en Ninja av en bekant som körde i diket för två år sen. Han hade planerat att fixa den efter kraschen, men köpte en GSX istället. Jag fick betala endast 10' för hojen i befintligt skick, dvs. böjd framgaffel, trasiga kåpor mm. Tänkte fixa till den så att den är körbar till sommaren och finputsa detaljer nästa vinter..

Tänkte väl att jag skulle lägga upp lite bilder på bygget inom kort..

Last edited:

jonas47

F Racing
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
:(
Gosh skrev:
2120761 Hej allihopa.. Jag har nyligen köpt en Ninja av en bekant som körde i diket för två år sen. Han hade planerat att fixa den efter kraschen, men köpte en GSX istället. Jag fick betala endast 10' för hojen i befintligt skick, dvs. böjd framgaffel, trasiga kåpor mm. Tänkte fixa till den så att den är körbar till sommaren och finputsa detaljer nästa vinter..

Tänkte väl att jag skulle lägga upp lite bilder på bygget inom kort..

Bra val av hoj :tummenupp
och välkommen

Gosh

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R
Bilder på bygget

Här kommer lite bilder på bygget..
I veckan hade jag tänkt att hinna med att ta lite fler bilder på hur det är tänkt att bli. Till att börja med har jag bara tänkt att få den genom besiktningen. Har en kåpa med lampa från Polisport och ett par diodblinkers som ska på och ställas in. Mer moddning med lackning och dylikt blir det troligen nästa vinter.. Nu ska den bara åkas på.. :näsblod

Bifogat

• IMAGE_00002.jpg
    IMAGE_00002.jpg
    54.3 KB · Visningar: 100
  • IMAGE_00003.jpg
    IMAGE_00003.jpg
    75.9 KB · Visningar: 136
  • IMAGE_00005.jpg
    IMAGE_00005.jpg
    67.8 KB · Visningar: 94

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Kom ihåg att mecka dit ngt i dina fina hål i ramen, annars står bara luften och spinner runt i öppningen. Har lite bilder på mina. Inget man ska ha på besiktning men den tenderar att börja bluddre ganska fint när du ligger runt 150-160 annars.

Bifogat

• rör3liten.JPG
    rör3liten.JPG
    17.9 KB · Visningar: 91
  • rör2liten.JPG
    rör2liten.JPG
    14.5 KB · Visningar: 77
  • rör1liten.JPG
    rör1liten.JPG
    32.1 KB · Visningar: 83
  • rör4liten.JPG
    rör4liten.JPG
    17 KB · Visningar: 65
  • rör5liten.JPG
    rör5liten.JPG
    18.6 KB · Visningar: 69

Gosh

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R
Se där.. Där var det en som visste vad som behövdes. Jag har varit fundersam på vad som skulle behövas just där. Tackar och bockar..

Gosh

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R
Nu börjar det snart likna något. Den är såpass klar att jag tänkte pröva att besöka bilprovningens Drive-in ikväll i Rissne.. Givetvis är det fler ombyggnationer på gång.. Idéer finns, men jag måste sålla lite först.

Bifogat

• IMAGE_00001.jpg
    IMAGE_00001.jpg
    63.6 KB · Visningar: 108
  • IMAGE_00002.jpg
    IMAGE_00002.jpg
    54 KB · Visningar: 135

Knylte

"Färsking"
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
ZX6-98'a "fighter" XT 600
ghandi skrev:
2131597 Kom ihåg att mecka dit ngt i dina fina hål i ramen, annars står bara luften och spinner runt i öppningen. Har lite bilder på mina. Inget man ska ha på besiktning men den tenderar att börja bluddre ganska fint när du ligger runt 150-160 annars.

Intressant hade en zx6 fighter som gick lite konstigt när det började gå över 140, så det kan troligtvis vara orsaken? Gick helt klockrent under det men sen tappade den ork ordentligt, fan att jag inte förstod det då :fatta!

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Knylte skrev:
2143312 Intressant hade en zx6 fighter som gick lite konstigt när det började gå över 140, så det kan troligtvis vara orsaken? Gick helt klockrent under det men sen tappade den ork ordentligt, fan att jag inte förstod det då :fatta!

Upptäckte det samma sag som besiktningen. Ville ut o leka ett tag och märkte att den "dog" vid 150, åkte hema meckade i rören (skarpa kanter så inte besiktningsvänliga) och sen gick den som ett skållat :)

Gosh

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX6R
Rapport från Drive-in besiktningen:
Efter en trevlig kväll med hojsnack till höger och vänster i den nästan tre timmar långa kön blev det äntligen min tur. Inne i hallen stod det ett gäng förståsigpåare (ca:20 år gamla) och hånade streetfighters och speciellt min. Vad de inte såg var att jag hade smugit mig in för att kolla på en enduro som besiktningsmännen undersökte. De skrattade och sa till en besiktningsman att streetfighters var hans grej, det där med coola blinkers och allt var det var... Jag lät dem hållas ett tag innan jag dödade stämningen genom att meddela pojkarna att hojen tillhörde mig. Jag frågade vad de körde för hoj eftersom de verkade vara så inbitna tyckare. Skratten dog helt plötsligt och de blev lite röda i ansiktet och gick därifrån utan att säga ett ord.. Jag lämnade bilprovningen med en st. 2:a: "Körriktingsvisare, frekvens felaktig". Lite fundersam åkte jag till Vinsta dagarna senare och frågade vad som var "rätt frekvens". Tydligen var detta 10-35 blink på 15 sek. Jag visade hur min blinkade.. Svaret blev "180 kr tack" och ett helt rent protokoll... :hihi

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
ZX7R -98
Jaa du vad ska man säga om statliga verksamheter :va Skönt att det löste sig i alla fall, får se hur det går för mig i sommar. De blinkar lite snabbt men väl starkt ! Får väl berätta för dem hur det ska vara på bilprovningen :fatta!

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Finns gott om idioter inom den branshen :)

Måste dock säga att jag bara fick komplimanger på besiktningen här i ske-å när jag kom in med min förra året. Hade hela personalstyrkan runt hojen efter ett par minuter och hörde bara bra saker.

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Hur gick det med backspegel, behövdes ingen?

Bild?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...