Ny Mv Agusta Brutale på siten!

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
Mattiaz skrev:
2233900 Kikade faktiskt på en Brutale 910 ett tag, och den skulle jag få betala kring 9000 hel/hel via bilsport-mc för en 2006, men så bor jag ju i en väldigt liten stad :)

Slå till - har själv aldrig ångrat Brutalen! Det enda som stört lite är när jag var iväg och testade en f4 1000 härom veckan... :tungan Satan vilken grunka! :jisses

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
brutalissimo skrev:
2235416 Slå till - har själv aldrig ångrat Brutalen! Det enda som stört lite är när jag var iväg och testade en f4 1000 härom veckan... :tungan Satan vilken grunka! :jisses

Du måste ju fixa lite bilder å lägga upp!. :tummenupp
visst var det en 910 du hade?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
brutalissimo skrev:
2235416 Slå till - har själv aldrig ångrat Brutalen! Det enda som stört lite är när jag var iväg och testade en f4 1000 härom veckan... :tungan Satan vilken grunka! :jisses

Om jag sålde Firebladen så kanske jag skulle fundera över det. Jag kikade både på en F¤ och en Brutale, men jag tyckte det va lite väl mycket som va oklart eftersom ingen visste vad det kostade att serva någon av modellerna osv. Så det vart en mer "mainstream" hoj istället...

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
Mattiaz skrev:
2235473 Jag kikade både på en F¤ och en Brutale, men jag tyckte det va lite väl mycket som va oklart eftersom ingen visste vad det kostade att serva någon av modellerna osv.
Jag vet, och 100-milaservicen gick på nästan 6000 (!) men det var ungefär en 1000-milaservice som görs redan då med ventiler mm. MV Agusta har vänt på 100-milaservicen och 600-milaservicen (den blir en enkel service istället).

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
brutalissimo skrev:
2235791 Såklart!, tog lite foton i helgen, hojen är en Brutale S, dvs en 750

ok, hur är service intervallerna/garantin på den hojjen?,
finns väl inte så många serviceställen i sverige på den hojjen?(kan väldigt lite om märket)
kollade lite på 910 modellen.. dock lite dyr,men shit så snygga dom är!

Kneedrag

Guest
hej hej igen:) Den hojen du har har ett så grymt skönt ljud. Är det orginal burkar på ?? hann alldrig kolla in det när jag såg din hoj.

Snygga bilder :tummenupp

ha det gött
Gixxertina

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
GixxerTina skrev:
2237033 hej hej igen:) Den hojen du har har ett så grymt skönt ljud. Är det orginal burkar på ?? hann alldrig kolla in det när jag såg din hoj.

Snygga bilder :tummenupp

ha det gött
Gixxertina
Hej GT!!
Jopp, det är helt original just nu - men ska snart fimpa den stora katalysatorklumpen under hojen, med ett nytt mellangrenrör - då låter den ungefär samma fast lite mer bara! :hihi

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
är det ducati motor eller nåsånt i den där eller?..
såg att den går att serva hos ducati sthlm.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DwD skrev:
2237980 är det ducati motor eller nåsånt i den där eller?..
såg att den går att serva hos ducati sthlm.

Det är Mv Agustas egna konstruktion, men de har väl fått hjälp av Ferrari om jag inte minns fel.
Biscaya säljer ju Mv-Agusta så de servar dom, men att Ducati Sthlm gör det va nytt för mig.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Mattiaz skrev:
2238071 Det är Mv Agustas egna konstruktion, men de har väl fått hjälp av Ferrari om jag inte minns fel.
Biscaya säljer ju Mv-Agusta så de servar dom, men att Ducati Sthlm gör det va nytt för mig.

-
Återförsäljare av MV Agusta i Sverige

Försäljning:
Supermotors AB, Växjö
Biscaya Motor Racing AB, Hol/Göteborg

Visning:
Supermotors AB, Växjö
von Braun Sports Cars, Arlanda/Stockholm
OvesMotor AB, Olofström

Service:
Supermotors AB, Växjö
Ducati, Stockholm

-----

från http://www.supermotors.com

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DwD skrev:
2238080 -
Återförsäljare av MV Agusta i Sverige

Försäljning:
Supermotors AB, Växjö

Visning:
Supermotors AB, Växjö
von Braun Sports Cars, Arlanda/Stockholm
OvesMotor AB, Olofström

Service:
Supermotors AB, Växjö
Ducati, Stockholm

-----

från http://www.supermotors.com

Där ser man, kul att märket verkar vara på frammarsch :tummenupp
När jag va nere på Assen över midsommar 2004 så kom det ett gäng tyskar åkandes på vägen som löpte in till banan. Den ene hade en 998, den andre en Benelli Tornato TRE och den tredje hade en Mv Agusta F4. Snacka om att det va dreggelvarning, men sådana hojar är ju lite mer vanliga i det stora landet där nere.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
Mattiaz skrev:
2238092 Där ser man, kul att märket verkar vara på frammarsch :tummenupp
När jag va nere på Assen över midsommar 2004 så kom det ett gäng tyskar åkandes på vägen som löpte in till banan. Den ene hade en 998, den andre en Benelli Tornato TRE och den tredje hade en Mv Agusta F4. Snacka om att det va dreggelvarning, men sådana hojar är ju lite mer vanliga i det stora landet där nere.

Undra hur tillförligtliga dom hojjarna är vad gäller motor osv, någon som vet något bra/dåligt?
typ garantin e ju kul att veta hur länge den gäller osv

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
DwD skrev:
2238116 Undra hur tillförligtliga dom hojjarna är vad gäller motor osv, någon som vet något bra/dåligt?
typ garantin e ju kul att veta hur länge den gäller osv

Motorn/modellen kom redan 1997 med första modellen, f4 750, utvecklades ihop med Ferrari Engineering å har tydligen visat sej vara extremt pålitliga. Många saker på hojjen är ren GP-standard tex 50 mm Marzocchi gaffel, 6-kolv ok, kassettväxellåda mm. Min garanti är nog två år tror jag

Mattiaz skrev:
2238092 Där ser man, kul att märket verkar vara på frammarsch :tummenupp

Kollade ivrigt först på Benelli Tornadon!, men fastän en var til salu på Ducati sthlm, så avrådde dom mig där för det märket som dom tyckte inte var toppen kvalitetsmässigt.. liknande saker går att läsa sej till på nätet oxå. tyvärr - för attityden sprutar ju fullkomligt om den :)

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
DwD skrev:
Tackar! Shysst promovideo :nicka - (synd bara att dom alltid öser på med nån kass musik istället för motorljud

DwD skrev:
2239145 hehe coolt.. därav det dyra priset mao
har du provat 910 åxå innan du köpte 750in?
Nej testade aldrig den innan så jag vet bara vad som berättats för mig - det är hoj med 9 hästar mer, mer vrid som varvar 1000 rpm mindre, med lite lugnare karaktär. Jag fastnade iaf svårt för 750ins sköna F1tjut!

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
Brutal var namnet, Brutal är den!

Tänk att man skulle se en till, undrar hur många som finns i landet? :)

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
Sveriges minsta mc-klubb?

nodblj skrev:
2241215 Brutal var namnet, Brutal är den!
Tänk att man skulle se en till, undrar hur många som finns i landet? :)
Hmm, ja! Kollade lite med Supermotors (generalagenten sverige) och det finns tydligen 64 reggade "moderna" MV Agustor i landet. Då är samtliga modeller inräknade: f4 750 och f4 100 (s/spr/sr/EVO3/senna/oro/R/Veltro/Tamburini/Mamba) och Brutalarna 750/910 (S/R/ORO/CRC/Mamba/Starfighter/Gladio)

...så vi är nog sveriges minsta mc-klubb! :lol

men va fan!! :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...