Ny MV Agusta F312 RR - 1078cc / 190hk

Ari81

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Aha
Dem ändrar ju aldrig utseendet på sina hojar dem kör med samma tema hela tiden rätt så tråkigt.

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GsxR 1000 k9
Dem ändrar ju aldrig utseendet på sina hojar dem kör med samma tema hela tiden rätt så tråkigt.

Håller med föregående talare väldigt enformiga i sin design rent utsagt lite tråkiga...

våga prova något nytt. typ deras nye streetfighter för den är fet....

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Har ni HÖRT den hojen! Det är ett sånt sjukt VRÅL i den så det är löjligt!!!

Undra vad försäkringen på en såndär kan kosta på nån som bor i centrala stockholm på 22 bast :)

Lyssna på HELA klippet!
[YOUTUBE-ID]ARk38q8Z7OM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Undra vad försäkringen på en såndär kan kosta på nån som bor i centrala stockholm på 22 bast :)

Inte så värst mycket faktiskt. Jag gissar på ca 25% av vad en R1 skulle kosta.. Hojen finns ju knappt med i någon olycks/stöld-statistik.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Inte så värst mycket faktiskt. Jag gissar på ca 25% av vad en R1 skulle kosta.. Hojen finns ju knappt med i någon olycks/stöld-statistik.

Jo men vad tror du en hoj som kostar nästan dubbelt så mycket som en R1 som finns i MÄNGDER kan ha för försäkring?

Kan du fatta mardrömmen att behöva hitta en likvärdig MV Agusta istället för att hitta en likvärdig R1.

Jag tror det lär va ganska så snuskigt dyrt att försäkra den hojen!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jo men vad tror du en hoj som kostar nästan dubbelt så mycket som en R1 som finns i MÄNGDER kan ha för försäkring?

Kan du fatta mardrömmen att behöva hitta en likvärdig MV Agusta istället för att hitta en likvärdig R1.

Försäkringspremierna är ett lotteri, men sannolikt är en Mv Agusta billigare än respektive japsar som är vanliga.

Folk har ju bekräftat det med sina premier :)

Själv är man sugen på en 750, men då skulle jag nog putsa mer än vad jag skulle köra och man är väl ute efter en hoj man vågar köra mer.

Här har ni förresten en på blocket:

http://www.blocket.se/kronoberg/MV_Agusta_F4_1078_RR_FABRIKSNY_22613756.htm?ca=15&w=3

Visst är den dyr men nya japsliter hojar har ju gått upp i pris dem med... en ny R1 får man ge 150 lök för. Mv:en är med andra ord inte så mycket dyrare.

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

Det är personskadorna vi olyckor som kostar mest:död

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det finns en äldre (förlåt) dam som har en MV av någon modell och åker mycket bana. Mormors Bella (balle :) ) kallas den.

Pratade lite med henne om kvalitet och sånt i somras... Oj, jag kommer ALDRIG köpa en MV efter hennes betygsutdelning.

Hon vågade i princip inte använda den till något annat än banåkning, för man visste inte om man kom hem. Så hon har tydligen en CBR600RR också som hon åker på...

Så, lite som italienska saker i allmänhet. Snyggt men skräp :gnissla

/ Jens

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Det finns en äldre (förlåt) dam som har en MV av någon modell och åker mycket bana. Mormors Bella (balle :) ) kallas den.

Pratade lite med henne om kvalitet och sånt i somras... Oj, jag kommer ALDRIG köpa en MV efter hennes betygsutdelning.

Hon vågade i princip inte använda den till något annat än banåkning, för man visste inte om man kom hem. Så hon har tydligen en CBR600RR också som hon åker på...

Så, lite som italienska saker i allmänhet. Snyggt men skräp :gnissla

/ Jens

Åfan, hört motsatta att det är inte mycket problem med dessa hojar.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping