Ny och förbannad

MalibuMario

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675SE
Tja alla.

Jättekul att man fått sitt hojkort och köpt sin första hoj (Daytona 675 SE) på sin första säsong. Ännu grymmare att det finns en samlingspunkt på nätet (denna sidan =),

Dock, efter att ha brutit benet på två ställen (pga bilisten som inte såg mig, och valde att köra bort från olyckan) och fått sin hoj stulen två veckor efter gipsborttagningen, är man ganska förbannad. Läser fler trådar om människor som blivit av med sina hojar och kan säga att jag lider med dem.

Att hojen blir stulen verkar mer vara en regel än undantag? Antar att det bara är att gilla läget och köpa en ny hoj så man kan fortsätta köra.
Anyway, kul att vara här på sporthoj. Vi ses på nån av banorna eller träffarna!

Mvh, Mario

nilsson91

Ny medlem
Gick med
31 May 2010
Hoj
Suzuki SV650N -03 (Svart)
Tjenare!

Samma sak hände mig, två veckor efter att jag fått kortet och hojjen ligger rullgrus i kurvan som jag tar i ca 70km/h, jag får sladd och kör rakt ner i diket, och flyger ca 5 m över styret och landar på rygg, och bryter högra handleden.

Detta hände en vecka innan jag tog studenten, kul att ta studenten med bruten handled, jag hade två jobb som jag skulle börja på efter skolan slutade, men är tvungen och tacka nej till dem båda just nu.

MC:n klarade sig bra, lackskador på hela hojjen, krökt kyl, bruten fotpinne, blinkers gick av, lamphållaren krökt.

Vet inte vad försäkringsbolaget säger, tänk om de löser in hojjen istället.

Men får nog knappast tillbaka hojjen denna sommaren, det var mitt första MC-år. Hela min sommar är förstörd.

Lycka till med erat!

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Bad luck...hoppas du får en bättre sommar!

Har aldrig blivit av med en hoj iofs bort jag i mindre stad, villa, eget garage osv.

EDIT: shit en till med tok otur. Tänk på att hojjar går att laga!

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Förut när jag hade fått mitt kort och skulle hämta min sprillans nya hoj direkt från fabrik...

Vad händer? jo när vi ska lasta av den från släpet så tappar vi den:näsblod Min helt nya drömhoj ligger i backen:död
Lyfter den, ser repor, kopplingshandtaget böjt, förgasarn trejkar...
Min helt nya hoj:( Var förbannad i flera veckor:D

Last edited:

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Mycket går att laga själv så man slipper blanda in försäkringsbolaget.
Eller så kan du laga hojen så pass den blir körklar och låta försäkringsbolaget fixa resten i höst.

MalibuMario

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
Triumph Daytona 675SE
Jag håller med, hojjar går att reperera, dock svårare med min som blivit stulen. Räknar inte med att få den tillbaka efter allt jag hört om branschen. Exporterade, nerskruvade och sålda i delar, sönderkörda eller andra scenarios. Bara att acceptera och leta efter en ny.

Shit. Verkligen otur, tråkigt att höra Stuntman, och för er andra som lagt ner hojen.

Men som sagt, hojköp inom närmaste veckorna.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Surt läge där med krash och stulen hoj och hela paketet. hoppas de ordnar sig och du får köra lite hoj igen. När man kollar stulet inläggen så verkar de som om Sthlm/Helsingborg och Malmö är där de sker flest stölder.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...