Ny och lite vilsen

pollypop

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2010
Hoj
SL 1000 s
Hej! Jag funderar på att ge mig in i denna spännande värld men måste erkänna att jag än så länge har ganska lite koll på vad som är upp och ner.

Jag funderar nu i alla fall på att Köpa mig en Honda CBR 900 fireblade från 95: http://www.blocket.se/lund/Honda_cbr_900_rr_fireblade__24_500kr_28577654.htm?ca=23_10&w=3

Undrar lite om detta verkar vara ett ok val som första hoj och framför allt vad jag ska kolla på när jag granskar om det är ett bra köp eller ej lite noggrannare. t.ex. När jag kontaktar ägaren via mail vad jag bör fråga och vad man ska titta efter om jag sedan åker över dit och kollar på den.

Antar att detta är den typen av inlägg som får alla ni experter att vimla med ögonen men tackar på förhand alla ni som tog er tiden att hjälpa en stackars man vilse i mc djungeln.

//Mvh Jonas

Ozzi

Guest
Hojen ser väl ok ut, blir mer avvaktande när man förstår vad säljaren är.
Men det är ju min åsikt det.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Måste väl säga att de där är en rätt bra först hoj, Kollade på en själv när jag började köra. Men föll mer för min GSX-R 1100 sen. tror den jag tittade på var en 93:a men dom ser ju likadana ut i princip. Gällande saker och titta på låter jag vara osagt förutom std. grejerna när man testar så som rassel från motorn m.m. samt drivpaket och så vidare.

Go for it..

pollypop

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2010
Hoj
SL 1000 s
Tack för alla svar hittills!
Ett "problem" är att jag inte fått mitt mc kort än och planerade köpet även som en sporre för mig att se till att få det så fort som möjligt. Men bör jag då försöka få tag på ngn som kan testköra den åt mig när jag nu äker ner och kollar på den?

pollypop

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2010
Hoj
SL 1000 s
Förstod inte den heller till 100, men valde att ta det som ett skämt relaterat till att det var en liten flicka på sista bilden.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Blir nog en kanon förstahoj :), men om du tänkt ta kortet privat och ska köra upp på hojen du köper, gör du det onödigt svårt för dig.

Inte omöjligt, men svårare än om du köper tex en CB750, ZR7, eller liknande

pollypop

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2010
Hoj
SL 1000 s
Tänkte ta lite lektioner på en körskola också precis innan jag kör upp och kan antagligen få köra upp med en av deras lite lätthanterligare hojar.

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Hojen ser väl ok ut, blir mer avvaktande när man förstår vad säljaren är.
Men det är ju min åsikt det.

Snygg hoj! Men tyvärr ihopplockad av stulna delar som han kört skiten ur och nu vill sälja den....
Borde väl vemsomhelst förstå hur det ligger till då säljaren verkar vara invandrare....

Jag har inga fördomar...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...