Ny och vinterdeppig

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
FallenAngel skrev:
Hrmmm, jo det behövs...raringen startar inte ens. Dåligt samvete till 100%. Jag vet att jag behöver fixa en del men det KAN bli lite svårt att få tebax alla grejjer på rätt plats, om du förstår vad jag menar...Fast jag e en jäkel på att lära mig, så jag kan ju FÖRSÖKA i alla fall. :banana

Se där.. dags att underhålla batteriet kanske?

sen finns det en himla massa trevliga människor här på forumet som kan hjälpa dig om du har problem med något. Kunskap finns det gott om här :tummenupp

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej och välkommen!!
Känner också att hojsuget börjar komma krypande, har dock en cross och en minimoto att köra på nu under vintern. Tog fram min modellmotorcykel i går och började limma och måla. Ibland när suget blir för stort går jag ner i källaren och pratar lite med pärlan, sätter mig på den och drömmer mig bort.

Håller inte med om att vintern är kass, tycker den är riktig go, finns inget trevligare än att dra ut i skogen och promenera och grilla med kompisarna. När isen ligger på sjöarna så kan man ju dra ut och åka skridskor. Vintern blir vad man gör den till....

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Som sagt välkommen!

Och visst känns det jobbigt att inte kunna åka hem från jobbet och rulla ut gumman (hojen :)) och ta en tur tills solen går ned...

Men våren är här snart och då blir det åka av!

Meka och rå om hojen är en rätt så bra sysselstättning i vintermörkret.

Själv så har man ett par saker att ordna på henne innan våren kommer. Larmet ska monteras, måste fixa ett gängpaj i ena broms oket :huvet och lite smått som att byta lampor fram osv.

CaféRacer skrev:
:hihi Undra hur många det var som tänkte som du när man läste det första inlägget :rofl Ja va en av dem ivf.
Okej jag erkänner....me too :)

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
CaféRacer skrev:
:hihi Undra hur många det var som tänkte som du när man läste det första inlägget :rofl Ja va en av dem ivf.

*fnissar* kunde man tänka på något annat? :tummenupp

ola_sandin skrev:
Hej och välkommen!!
Känner också att hojsuget börjar komma krypande, har dock en cross och en minimoto att köra på nu under vintern. Tog fram min modellmotorcykel i går och började limma och måla. Ibland när suget blir för stort går jag ner i källaren och pratar lite med pärlan, sätter mig på den och drömmer mig bort.

Håller inte med om att vintern är kass, tycker den är riktig go, finns inget trevligare än att dra ut i skogen och promenera och grilla med kompisarna. När isen ligger på sjöarna så kan man ju dra ut och åka skridskor. Vintern blir vad man gör den till....

Okej då, vintern är inte helkass. Det är bara det att bästa kompisen (hojen) inte kan följa med ut i skogen och så...Näe, gud så patetiskt!!! Det finns kul grejjer att göra även på vintern och jag kommer nog att njuta av den i alla fall. Tack för din tankeställare :pannkyss

Lillan78 skrev:
Hej hej :hoppa

Välkommen :)

Hejhej tebax!! Du verkar i alla fall ha det kul i vintermörkret. Får försöka härma dej lite där... :yoparty

LocDog skrev:
Som sagt välkommen!

Och visst känns det jobbigt att inte kunna åka hem från jobbet och rulla ut gumman (hojen :)) och ta en tur tills solen går ned...

Men våren är här snart och då blir det åka av!

Meka och rå om hojen är en rätt så bra sysselstättning i vintermörkret.

Själv så har man ett par saker att ordna på henne innan våren kommer. Larmet ska monteras, måste fixa ett gängpaj i ena broms oket :huvet och lite smått som att byta lampor fram osv.

Okej jag erkänner....me too :)

Jaaa, om några månader drar vi igång igen!!! Kan knappt vänta...jag får kramas lite med hojjen när abstinensen blir för stor... :tomten :tummenupp

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
wonderwizard skrev:
Se där.. dags att underhålla batteriet kanske?

sen finns det en himla massa trevliga människor här på forumet som kan hjälpa dig om du har problem med något. Kunskap finns det gott om här :tummenupp

Ja, jo, det finns som sagt en del grejjer att pyssla med. Jag kommer alldeles säkert att behöva be om hjälp o råd. Himla bra att det finns kompetens på området här på SH. :tummenupp

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
FallenAngel skrev:
Ja, jo, det finns som sagt en del grejjer att pyssla med. Jag kommer alldeles säkert att behöva be om hjälp o råd. Himla bra att det finns kompetens på området här på SH. :tummenupp

Hej hej!

Det gör det.. =) Du ska inte klaga snackade med en polare från Hgb idag.. Han hade varit ute och kört! :fyllisar

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
rozen skrev:
Hej hej!

Det gör det.. =) Du ska inte klaga snackade med en polare från Hgb idag.. Han hade varit ute och kört! :fyllisar

Hej hej, själv :) Hade han nöjeskört eller huttrat till jobbet? Det har inte alls varit speciellt inbjudande att köra idag. Men vi har väl olika värderingar kring det. :arsele

Rasorblade skrev:
välkommen! Lika deppigt här då min hoj blev stulen får en månad sedan. :(

Nämen vafaan!!! I alla fall tur att de inte snodde den mitt under säsongen. Nu får du ju säkert trasslet utrett tills i vår i alla fall. Blir så förbannad att de inte kan låta grejjer vara ifred!! :huvet Jag deppar med dej! :pannkyss :pannkyss

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras