Ny olyckstråd, ENDAST bevittnade eller sedda

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Jag tror felet med den andra tråden var att den just var i trådform. Det är svårt att hitta ett användningsområde för den, man söker licksom inte direkt bland sidorna. Man kanske skulle kunna sammanställa olyckorna så att det kunde ge en bild av läget lite och inte få det att leda till diskussion, kanske incidenter månadsvis eller motsv eller är jag ute och cycklar? Bara spekulerar men Jag har ju feber nu så det kanske är vansinne.

Tanken med denna tråd var det du är inne och pratar om, mindre person på hopp. Jag menar vi alla är väl vuxna och jag tror inte det går till så här på många SH medlemmars arbets platser, dvs om man tycker att något är fel som en enskild person har skrivit el gjort. Så tror jag inte att man samlar alla i Lunch resturangen och ställer sig på ett bord och talar ut i klarspråk om vad en person har gjort. Nä jag tror eller faktis HOPPAS att dom tar ett snack med den personen i enskilt rum först. Så han/hon kan rätta sig, eller faktis kankse själv inse att man hade fel om den personen. Jag har INGET emot att ta kritik och inse att man kanske gjort fel och kan bjuda upp på en mogen konversation.

Men alla kan inte det och just därför så snälla håll det borta från tråden och skicka istället ett PM till den vederbörande som man tycker något om. Du verkar ha förstått och tack för det.

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Bara att gratulera till en dom dummaste trådstarterna i SH:s historia....Vilket bör säga en hel del.:rolleyes:

Smagatusk

Guest
För fan väx upp,,,,,,,,,, den gamla tråden var en seriös tråd som var till för att ge oss hojåkare en tankeställare och väckarklocka.

Hur borta är man om man måste läsa om en olycka för att begripa att olyckor sker? Nu när olyckstråden stängdes kommer ni inte att fatta att olyckor händer, därav gasar ni som fan och Swedie grusar vv:s nollvision. Puckon.:huvet

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Kasst, inga blodiga detaljer i din rapport.

Hur är det nu är det ironi eller är det bara ovanligt korkade åsikter,,,,

Om det är ironi så är du på fel ställe,,,, det handlar ju i slutänden om folk som råkat illa ut och anhöriga som kanske vill veta hur det ligger till vid en olycka

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Men alla kan inte det och just därför så snälla håll det borta från tråden och skicka istället ett PM till den vederbörande som man tycker något om. Du verkar ha förstått och tack för det.

Det var en strålande ide, det kanske du och de andra gnällspikarna skulle gjort i den numer stängda olyckstråden?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag tycker nog att vi behöver fler olyckstrådar här, så jag tänkte starta en där man kan hitta på egna olyckor.

Jag kan börja:

Vid 17.30 idag såg jag en HD-nånting som fick en highside på Västerbron så att både MC och förare flög över räcket. Ingendera är återfunnen.

Kolla här hur fel informerad vissa kan vara.:mattias

Det var ingen HD som fick en highside utan bara Jörgen som amfibiekonverterat sin sportster för att kunna komma snabbare till sin båt.

Han sitter just nu i skrivande stund på sitt akterdäck och sjunger "Hanibal Tor"
:fakta

Tomtar.....

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
För fan väx upp,,,,,,,,,, den gamla tråden var en seriös tråd som var till för att ge oss hojåkare en tankeställare och väckarklocka.
Läs den inte om ni inte gillar den, hur svårt kan det vara.

Det bör bannas regält på SH just nu,,,,,,,,,,,,,,

Jag håller nog med dig jag.
Den gamla olyckstråden försvann eftersom många inte tål att läsa om att det händer olyckor utan istället lade sig i och ägnade sig åt påhopp på dom som rapporterade i tråden. Dom personerna borde få en varning och kanske en bann enligt mig.

Jag vill ha tillbaka den gamla olyckstråden med saklig rapportering.

Hur borta är man om man måste läsa om en olycka för att begripa att olyckor sker? Nu när olyckstråden stängdes kommer ni inte att fatta att olyckor händer, därav gasar ni som fan och Swedie grusar vv:s nollvision. Puckon.:huvet

Självklart är det väl ingen som är så korkad att dom inte inser att det händer olyckor men att läsa om att det hänt en olycka fungerar i alla fall som en väckarklocka för dom allra flesta. I synnerhet om man läser om att den hänt på någon av dom vägar som man ofta själv brukar köra.

Den gamla tråden gjorde med största sannolikhet nytta om du frågar mig. I vart fall gjorde den ingen skada men ett litet fåtal verkade ha så svårt att acceptera att det finns en hård verklighet där ute och i den verkligheten dör motorcyklister i olyckor ibland.

För övrigt tänker jag inte falla till din nivå och kalla dig pucko. Bedömningar av din intelligensnivå lämnar jag åt dig själv att stå för.

Kanon :tummenupp självklart ska vi ha en tråd där folk kan återge vad de har sett + sina gissningar på vad som har hänt.

Finns inget värre än trådar där ren fakta återges utan personliga värderingar, tragiskt att det finns folk utan liv som startar informationstrådar och samlar information i dem så vi med liv och kompisar tvingas läsa dem. Nästan så man borde banna dem som rapporterar i olyckstråden.

Är ju bara att jämföra

"Idag på Essingeleden är vid Kl 17 hade en Mc/bil olycka hänt i Norrgående riktning i höjd med Hornsberg. Det såg ut att vara en V-Max och killen hade inga direkta skyddskläder utan såg hur han var ganska skrapad på armarna när dom lyfte upp han på bår. Hoppas han klarade sig bra trots allt och han har lärt sig att asfalt ÄR hårdare än hud...och att med fullständig skyddsutrustning hade han klarat sig bättre."

eller från polisen.se
"16:58 CITY
TRAFIKOLYCKA, Essingeleden, E4. I norrgående riktning mellan avfarten Kungsholmen och avfarten Solna/Huvudsta, har en midre lastbil och mortcykel krockat. Ambulans och polis finns på plats. Motorcyklisten är förd med ambulans till sjukhus. Han klagade över smärta i rygg och nacke."

Klart mycket roligare och veta att det var en V-max och att killen var ganska skrapar på armarna, polisen nämnde ingenting om blod i sin rapport, jävla tomtar :mad:

Nä kanon fram med en klistrad tråd där folk får berätta vad de tror hände alltid kul att veta folks teorier, stanna gärna och fota skador på de inblandade, ju mer blod desto bättre :tummenupp

Att det var en V-max kanske hade varit intressant om jag kände någon med en V-max som kunde tänkas befinna mig på platsen vid den tiden men i övrigt skulle jag nog hellre läsa polisens rapportering.
Med andra ord var den förra tråden bättre.

Last edited:

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Trodde inte det gick och missa att det var ironi.

Nä jag är inte helt säker på att det är fel ställe.

Det fanns en utomordentlig olyckstråd på forumet som trådstartaren av denna tråd lyckades sabba helt http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3698765#post3698765

Nu startar han en egen tråd istället och vill att folk ska skriva egna rapporter istället, då får vi istället för fakta en massa åsikter och egna tolkningar.

Vill man inte läsa olyckstråden så är det bara och ge fan i att öppna den, man behöver inte skriva sönder den och påstå att de som uppdaterar tråden inte har något liv och att de bara är ute efter att gotta sig i olyckor.

Hur tänker man då när man sabbar en tråd som består av fakta fullständigt och startar en ny där folk ska börja skriva egna skildringar?

Ingen kontring på den attacken, jag skickar ett PM. En "Rak" fråga hur kan den sabba en hel tråd! Den du hänvisar till..

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Ingen kommentar här jag skickaer ett PM En "Rak fråga hur kan den sabba en hel tråd"
Tjena

Har inte fått något PM men kan lika gärna ta det här då det är jag som är slut i huvet... det var ju inte alls du som sabbade den förra tråden, av någon anledning fick jag för mig att det var du som skrev att de som letade upp info om olyckorna inte hade något liv utan bara gottade sig i olyckorna mm. Ber om ursäkt... var ju inte alls du som hade skrivit sånt och sabbat den förra tråden.

Dock tycker jag fortfarande att om man ska ha en olyckstråd så skall det vara saklig rapportering och inte vad folk tror sig ha sett.

Jag röstar för att man rensar och öppnar den ursprungliga tråden.

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Finns det ingen moderator som kan ta å låsa å ta bort sånna här skit trådar??

Jag har en liiiiiten känsla av att denna tråden om den inte redan har gjort det så kommer den spåra ut :hojsmilie

Sporthoj.com är inte vad den har varit.

fast så blir det antagligen när något går från ideellt arbete till vinstdrivande företag. ( kommer jag bli bannad nu ?)

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Har tagit bort mina inläg från denna tråd då jag hade missuppfattat och trodde att trådstartaren var en av de som hade sabbat ursprungstråden.

Dock tycker jag att man bör rensa ur den ursprungliga tråden och öppna upp den igen istället för att man ska behöva skapa nya trådar, där finns tidigare info samlad.

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Har tagit bort mina inläg från denna tråd då jag hade missuppfattat och trodde att trådstartaren var en av de som hade sabbat ursprungstråden.

Dock tycker jag att man bör rensa ur den ursprungliga tråden och öppna upp den igen istället för att man ska behöva skapa nya trådar, där finns tidigare info samlad.

Jag kan bara säga TACK och jag håller med dig i Stycke 2. Men under tiden hade jag hoppats att det skulle ha fungerat. Men du är inte den ända som gjort missuppfattningar. Alla kan vi göra fel, det är inget konstigt med det.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Tjena

Har inte fått något PM men kan lika gärna ta det här då det är jag som är slut i huvet... det var ju inte alls du som sabbade den förra tråden, av någon anledning fick jag för mig att det var du som skrev att de som letade upp info om olyckorna inte hade något liv utan bara gottade sig i olyckorna mm. Ber om ursäkt... var ju inte alls du som hade skrivit sånt och sabbat den förra tråden.

Dock tycker jag fortfarande att om man ska ha en olyckstråd så skall det vara saklig rapportering och inte vad folk tror sig ha sett.

Jag röstar för att man rensar och öppnar den ursprungliga tråden.

Nåja...i ärlighetens namn så hade trådstrtaren just ett sånt påhopp i sitt första inlägg som nu är editerat (om jag inte minns fel)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sporthoj.com är inte vad den har varit.

fast så blir det antagligen när något går från ideellt arbete till vinstdrivande företag. ( kommer jag bli bannad nu ?)

Dessutom fungerade sajten bättre då den var i privat ägo.....

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM