Ny på alla fronter

Raba

Kortet på gång!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kommer...
Tjenare!

Har ända sedan jag började övningsköra för B-kortet blivit mer och mer sugen på MC-kort, och nu när våren kommit tidigt (och skatteåterbäringen ser lovande ut) så är det dags att ta kortet!

Tyvärr har jag nåt år kvar till examen så jag kommer inte att köpa nån MC nästa vecka precis... men som en kompis sade så är det smartast att börja med kortet, så är det större chans att det blir av en hoj längre fram :)

Får avsluta med en sammanfattning om min person också:
Kille, Norrköping, Student och egen företagare, pysslar mycket med datorer och elektronik på fritiden.

Hoppas vi kommer bra överens :)

Raba

Kortet på gång!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kommer...
Tack så mycket :)

Kan tillägga att jag faktiskt inte kan mycket alls om MC, är bara så sjukt sugen på att lära mig köra en sån där tingest :) Så ni får gärna ha lite överseende med mig när jag ställer korkade frågor... ;)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Tack så mycket :)

Kan tillägga att jag faktiskt inte kan mycket alls om MC, är bara så sjukt sugen på att lära mig köra en sån där tingest :) Så ni får gärna ha lite överseende med mig när jag ställer korkade frågor... ;)

Det är ingen fara. Det finns alla möjliga typer av människor här. alla är välkomna:D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Willkommen..

Det man inte kan, kan man alltid lära sig! Klart du ska ta lappen, hoj finns för vettiga pengar om man kan prioritera. Bra "åkhoj", kul bushoj eller kromslädar finns i alla prisklasser. Dyrt blir det egentligen först när man antin´gen ska ha det allra värsta, vilket jag inte tycker man ska ha som rokie, eller om man ska ha den där perfekta kompromissen!

Välj kul, go SuperRetard och... Do IT!

Raba

Kortet på gång!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kommer...
Willkommen..

Det man inte kan, kan man alltid lära sig! Klart du ska ta lappen, hoj finns för vettiga pengar om man kan prioritera. Bra "åkhoj", kul bushoj eller kromslädar finns i alla prisklasser. Dyrt blir det egentligen först när man antin´gen ska ha det allra värsta, vilket jag inte tycker man ska ha som rokie, eller om man ska ha den där perfekta kompromissen!

Välj kul, go SuperRetard och... Do IT!

Nä nåt monster blir det absolut inte som förstahoj, dels pga den ekonomiska faktorn men också att jag vill utveckla körningen i lagom takt :)

Har sneglat lite på TT600 ('00-'01) och GSX-R 600 ('97-'00), verkar inte vara alltför dyra. Till TTn finns ju också märkesförsäkring hos if.

Har svårt att tro att nån av dem skulle vara för "slö" som förstahoj... ;) Men har ni några tankar / erfarenheter om de hojarna? Fördelar, nackdelar, liknande alternativ (prisklass ~40k)

Last edited:

Ellinor

Rospiggan
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
FZR 600 -92.
Tjenare!

Har ända sedan jag började övningsköra för B-kortet blivit mer och mer sugen på MC-kort, och nu när våren kommit tidigt (och skatteåterbäringen ser lovande ut) så är det dags att ta kortet!

Tyvärr har jag nåt år kvar till examen så jag kommer inte att köpa nån MC nästa vecka precis... men som en kompis sade så är det smartast att börja med kortet, så är det större chans att det blir av en hoj längre fram :)

Får avsluta med en sammanfattning om min person också:
Kille, Norrköping, Student och egen företagare, pysslar mycket med datorer och elektronik på fritiden.

Hoppas vi kommer bra överens :)

VÄLKOMMEN!
Jag håller på med teorin. Ska skriva på fredag.
Har inbokade körlektioner.
Och jag försöker köra med min man, som handledare. Vi har varsina hojar.
Min är så förb-t tung. Så i låg fart är den jobbig (bara att rulla den).
Men den duger som nybörjar hoj. Jag har tappat den en gång.:huvet
Tur att det inte var hans hoj jag skrapade- för den är nästan ny.

Raba

Kortet på gång!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kommer...
Fräsigt! :)

Hur många körlektioner tror du att du behöver när du har möjlighet att köra privat också?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...