Ny på forum + söker tips på hoj

mrblacksmith

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2005
Hoj
KTM?
Hej!

Jag har kollat runt lite efter MC-sajter eftersom jag har planer på att köpa MC inom kort. Hittade denna sajt och den verkar grym. Snyggt och aktivt forum, stabilt!

Jag tog MC-kort '87, har i princip aldrig kört efter det och har aldrig ägt en hoj (flyttade till Uppsala, blev student utan pengar, och MC-suget avtog snabbt).

Men nu är det alltså dags! Främsta anledningen är att jag ska flytta en bit utanför Stockholm och jag tänkte mig ett smidigt och skoj transportmedel till och från jobb (inne i Stockholm, ca en mil). Eftersom jag har cyklat en del MTB och många ggr tänkt att det måste vara grymt skoj att köra MC i skogen funderar jag på en cross/offroad/motard eller dylikt hellre än en fetingracemaskin.

Är det någon som vill komma med ett tips? Snygg, cool ;), inte för dyr (25-50') och "krånglig" i drift (kan noll om mek, men kan lära mig om det krävs...), lagom "vass" men räcker att den känns tillräcklig i skog och på 90-väg.

Typ.

:)

Tack på förhand!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Suzuki DR400 (eller DR350 om du ska snåla ordentligt),
billig att äga och billig i drift, slitstark och fyller dina kriterier mer än väl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...