Ny på forumet, några som bor i närheten av Karlskoga?

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
Tjena!

Emanuel heter jag och har bytt bransch från bilstyling till hojåkande, kändes roligare!:) min gamla bil för er som kanske vill s den: http://www.garaget.org/?car=6969

Jag har inget körkort ännu men håller på och tar och bör ha det om 1-2 månader!

En hoj har jag köpt, eller rättare sagt bytt till mig, en Yamaha R1 - 98 en blå! Inte polka racern! (som förövrigt är den snyggaste tycker jag)
Jaja, jag tänkte bara säga hej till er, någon som bor nära Karlskoga som är sugen på att ge sig ut och åka i sommar så PM:a eller skriv här, alltid kul o träffa nytt fölk!

//Emanuel

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Tjenare Raptis.

Detta är din gammla arbetskamrat ifrån transcom Simon G... Jag jobbade på supporten och du på kundtjänst. Så du har sålt din gammla skorv till bil? Vart det ingen ombyggnation i vinter?

Jag och Kenny J (kundtjänst) och Patrik A (tidigare support) kommer att köra mycket ihop i sommar och du är givetvis välkommen att vara med och leka så snart du känner dig redo....

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tjenna ! Visst finns det folk här från Kga :), jag är en av dem !

Håller själv på att ta kortet.. kör du hos Birger eller tar du kortet privat??

Välkommen !

Jasså det är du som kört omkring på den där fräna Del Sol:en jag sett då och då ? :)

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
Simp skrev:
2113117 Tjenare Raptis.

Detta är din gammla arbetskamrat ifrån transcom Simon G... Jag jobbade på supporten och du på kundtjänst. Så du har sålt din gammla skorv till bil? Vart det ingen ombyggnation i vinter?

Jag och Kenny J (kundtjänst) och Patrik A (tidigare support) kommer att köra mycket ihop i sommar och du är givetvis välkommen att vara med och leka så snart du känner dig redo....

Tjena!

Vad gör du nu förtiden då?
Haha, gamla skorv är väll liteo ta i, visst är den gammal men svårt o hitta finare!;)
Ja, jag hänger på er, men bli inte sura för jag kör ifrån er! :banana

Haha, Kenny ja! Jag hänger gärna på er, jag borde vara redo i slutet av Juni iaf... om allt går som de ska!

//E

Motin skrev:
2113135 Tjenna ! Visst finns det folk här från Kga :), jag är en av dem !

Håller själv på att ta kortet.. kör du hos Birger eller tar du kortet privat??

Välkommen !

Jasså det är du som kört omkring på den där fräna Del Sol:en jag sett då och då ? :)

Jaa ok!

Japp, jag går hos Birger!:)
Har du skrivit upp ännu eller, annars äre ju rätt bra att plugga ihop med någon som också ska skriva MC-teori!!
Hör av dig isåfall om du har lust!

Hehe japp, det var jag det!

//E

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Manos_R1 skrev:
2113803 Tjena!

Jaa ok!

Japp, jag går hos Birger!:)
Har du skrivit upp ännu eller, annars äre ju rätt bra att plugga ihop med någon som också ska skriva MC-teori!!
Hör av dig isåfall om du har lust!

Hehe japp, det var jag det!

//E

Skrev upp o klarade teorin i Februari görenkelt.. men så brukar ja ha lättare för teori o lite svårare för praktiska saker :).. men e man envis så lär man sig efter hand. Har kört 2 lektioner o ska ta min 3:e imorgon . Tack för erbjudandet iaf och lycka till med teorin ! Var in till Örebro o skrev upp o fick då samtidigt ta nya kortet till körkortet.. vilket inte går i Karlskoga ännu (j-vligt B!!) Extremt grön på det här med mc men jag lär mig mer o mer o köpte hoj redan förra sommaren..

Ha det o kör med huvudet !

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
Motin skrev:
2113834 Skrev upp o klarade teorin i Februari görenkelt.. men så brukar ja ha lättare för teori o lite svårare för praktiska saker :).. men e man envis så lär man sig efter hand. Har kört 2 lektioner o ska ta min 3:e imorgon . Tack för erbjudandet iaf och lycka till med teorin ! Var in till Örebro o skrev upp o fick då samtidigt ta nya kortet till körkortet.. vilket inte går i Karlskoga ännu (j-vligt B!!) Extremt grön på det här med mc men jag lär mig mer o mer o köpte hoj redan förra sommaren..

Ha det o kör med huvudet !

Jaa ok, kör du mkt på egen hand också eller? Har du nån handledare?
Teorin kommer inte bli några problem, det vågar jag nästan lova!
Uppkörningen sedan... tar man det bara lugnt så klarar man det, det är jag helt övertygad om! Sen krävs ju att man kört på motorcykel några gånger så man slipper fokusera på själva körningen så mkt!

Tror jag ska satsa på att köra upp med körskolans MC, tror automatiskt att VV tittar snett om man är 22 bast och kommer på en yamaha R1 även om de inte tror det! :confused:

//E

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Manos_R1 skrev:
2113803 Tjena!

Vad gör du nu förtiden då?
Haha, gamla skorv är väll liteo ta i, visst är den gammal men svårt o hitta finare!;)
Ja, jag hänger på er, men bli inte sura för jag kör ifrån er! :banana

Haha, Kenny ja! Jag hänger gärna på er, jag borde vara redo i slutet av Juni iaf... om allt går som de ska!

//E

Tog i lite kanske men jävlas måste man ju oxå... Att du kör ifrån oss kanske jag kan gå med på om det går rakt fram men på kurvig väg (där man ska köra MC) får vi se vem som är vassast.
Jag läser upp mina betyg på komvux och jobbar hos polisen som vakt.... du är kvar på TC eller?

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
Simp skrev:
2115983 Tog i lite kanske men jävlas måste man ju oxå... Att du kör ifrån oss kanske jag kan gå med på om det går rakt fram men på kurvig väg (där man ska köra MC) får vi se vem som är vassast.
Jag läser upp mina betyg på komvux och jobbar hos polisen som vakt.... du är kvar på TC eller?

Hehe ja, det måste man ju få!

Hehe jo, där kan det bli tuffare... kan bli svårt o tygla alla krafter när det börjar svänga! :fatta!
Men jag får lägga mig bakom och observera tils jag hittar en lång raksträcka! :tummenupp

Ja ok, låter ju helt ok, jobbar i k-hamn?
Japp, jag är kvar där!

//E

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...