Sebastian heter jag, är 20 år och har precis börjat ta tag i hojkortet, fick en knäpp förra veckan och insåg att pengar ska läggas på roligheter istället för på hög.
Åkte och köpte (med hjälp av trafikskoleläraren) en Honda CB 750 -82 i onsdags. Tanken är att den ska genomgå en förvandling åt caféräser-hållet den här eller nästa vinter.
Med hojköp kommer även utrustningsshopping, har varit runt och prövat lite olika hjälmar, ställ och stövlar. Jag testade ett Spidi RR touring som var, enligt märkningen, storlek 52 och det satt helfint, men när jag sade det till min körlärare så sade han att det måste ha varit felmärkt. Till saken hör att jag är 1,95m lång och väger ca 87 kg, medans han är någon dm kortare och kör med storlek 54.
Kan det vara så att Spidi-stället var rättmärkt och att den modellen är lite längre än andra?
Målet är att fixa kortet innan 19 januari, så det blir till att försöka klämma in så mycket körning som möjligt under de lediga stunder jag har! Tips på saker att tänka på mottages tacksamt
Åkte och köpte (med hjälp av trafikskoleläraren) en Honda CB 750 -82 i onsdags. Tanken är att den ska genomgå en förvandling åt caféräser-hållet den här eller nästa vinter.
Med hojköp kommer även utrustningsshopping, har varit runt och prövat lite olika hjälmar, ställ och stövlar. Jag testade ett Spidi RR touring som var, enligt märkningen, storlek 52 och det satt helfint, men när jag sade det till min körlärare så sade han att det måste ha varit felmärkt. Till saken hör att jag är 1,95m lång och väger ca 87 kg, medans han är någon dm kortare och kör med storlek 54.
Kan det vara så att Spidi-stället var rättmärkt och att den modellen är lite längre än andra?
Målet är att fixa kortet innan 19 januari, så det blir till att försöka klämma in så mycket körning som möjligt under de lediga stunder jag har! Tips på saker att tänka på mottages tacksamt