Ny på forumet!

Randerson

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
R6 -01
Hallå kamrater!
Richard heter jag, bor i Sandviken / Gävleborg, fyller 22 i år och är som tråden lyder en färsking på detta forum! Kanske ska nämna att jag även är helt ny på vad det gäller motorcyklar också. Jag har bara pysslat med bilar innan, och har väl aldrig haft några planer på att skaffa mig en motorcykel direkt. Ja, tills för ca en månad sen då. Då jag fick nån idé om att ta A-körkort! Har hunnit köpa en Yamaha R6 -01, ansökt om körkortstillstånd, pluggat och avklarat uppskrivningen samt köpt nästan all personlig utrustning under den senaste månaden! :3freak Så nu är det lite övningskörning och sen sikta in sig på en uppkörning som hägrar!!
Av det lilla som jag har kört hittills, så kan jag säga att jag har då aldrig kört ett roligare motordrivet fordon nångång! Fruktansvärt skojigt. Och vilken prestanda, totalt livsfarliga grejer det här ju. Jag har haft en BMW M3 -94 dom senaste två åren, men den va ju ingenting gämfört med en tur på cykeln! :hihi

Jag kommer nog att ha mycket nytta av er på detta forum, nu när man är helt ny på området!

Ha det gott, så hörs vi!

Mvh / Richard

Bifogat

• R6.jpg
    R6.jpg
    64 KB · Visningar: 65
Last edited:

t-röd

Absolut Pikant
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en skrapad & en fin
Håller också på att ta lappen nu, så lycka till till oss bägge! :fyllisar

snygg hoj btw!

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Välkommen hit :)

Jag är också ny, har snart väntat på mitt körkortstillstånd i 2 månader :mad:

Sen blir det teori och intensivkurs i höst.

Hojen ska jag köpa nästa vår.

Så jag önskar oss alla tre lycka till :fyllisar

Hertzman

Mycket avikande....
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
Yamaha r6 -03
Randerson skrev:
2091194 Hallå kamrater!
Richard heter jag, bor i Sandviken / Gävleborg, fyller 22 i år och är som tråden lyder en färsking på detta forum! Kanske ska nämna att jag även är helt ny på vad det gäller motorcyklar också. Jag har bara pysslat med bilar innan, och har väl aldrig haft några planer på att skaffa mig en motorcykel direkt. Ja, tills för ca en månad sen då. Då jag fick nån idé om att ta A-körkort! Har hunnit köpa en Yamaha R6 -01, ansökt om körkortstillstånd, pluggat och avklarat uppskrivningen samt köpt nästan all personlig utrustning under den senaste månaden! :3freak Så nu är det lite övningskörning och sen sikta in sig på en uppkörning som hägrar!!
Av det lilla som jag har kört hittills, så kan jag säga att jag har då aldrig kört ett roligare motordrivet fordon nångång! Fruktansvärt skojigt. Och vilken prestanda, totalt livsfarliga grejer det här ju. Jag har haft en BMW M3 -94 dom senaste två åren, men den va ju ingenting gämfört med en tur på cykeln! :hihi

Jag kommer nog att ha mycket nytta av er på detta forum, nu när man är helt ny på området!

Ha det gott, så hörs vi!

Mvh / Richard

Grattis till en fin hoj! Har kört mina första mil med ny hoj och nytt kort, bilar som intresse svalnar snabbt när man drar lite i rullen! Man får hela tiden påminna sig sjäv att "köra med huvet" :)

überkill

Guest
Hallå grabbar!

Även jag är en färsking på det här med mc och har köpt min för en vecka sen. Kommer få den imorgon och inkörning väntar...

Randerson

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
R6 -01
Tusen tack för alla svar! Ni är så vänliga allihopa :Bugar
Nu får vi hoppas på att det blir en fin sommar i år, så det blir många mil på cykeln! :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...