Ny på forumet.

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
Grattis till en rolig hoj. Köpte en likadan två veckor innan Lelleträffen i år, men på väg hem så blev jag påkörd bakifrån av en polare :näsblod så den hojen fick man inte ha kvar så länge,,, men fan va nöjd jag var me den.
Så e du sugen på en Öhlins styrdämpare så har jag en liggandes till ett bra pris. :tummenupp
Lycka till me kortet.:tummenupp

VIKMAN.

Är helt klart intressant senare i vår om du har den kvar:)!

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
tack tack tack =) blir teori nu i Jan sen bokar jag uppkörning såfort man får börja göra det.

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
kawa kändes som de enda rätta =) nu svor man väll i kyrkan bland dom som inte åker kawa. ? haha

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tjo Roppilu!

De blir köra utahelvete i sommar :yoparty

Lycka till med teorin, så fort du är klar med den så har du gjort halva :tummenupp

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
köpte handskar. stövlar alpinestar smx 4 . ryggplatta ufo idag =)

Bifogat

• Bild025.jpg
    Bild025.jpg
    75 KB · Visningar: 87

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahaha, och redan ute och tar posörbilder. :D

Såg att du är från Västerås du med, jag rekommenderar varmt att skriva in dig hos Rolands på Råby, Mats är *supertrevlig*, jordnära och fungerade bra för mig.
Kolla med dem redan nu när det går igång teorikurser, de har ett kit med all teori och några lektioner för lite över 3 lock, sedan plockar man på lektioner allt eftersom.

Jag och polarn' startade som sagt våran teori i februari, var ute i veritabel snöstorm precis i början av april och snurrade runt skrapan i centrum (man fick värma nävarna på toppen på motorn vid tillfälle...den lektionen har etsat sig fast i minnet, h-vete så kallt det var :D ).

/J

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
Hahaha, och redan ute och tar posörbilder. :D

Såg att du är från Västerås du med, jag rekommenderar varmt att skriva in dig hos Rolands på Råby, Mats är *supertrevlig*, jordnära och fungerade bra för mig.
Kolla med dem redan nu när det går igång teorikurser, de har ett kit med all teori och några lektioner för lite över 3 lock, sedan plockar man på lektioner allt eftersom.

Jag och polarn' startade som sagt våran teori i februari, var ute i veritabel snöstorm precis i början av april och snurrade runt skrapan i centrum (man fick värma nävarna på toppen på motorn vid tillfälle...den lektionen har etsat sig fast i minnet, h-vete så kallt det var :D ).

/J

HAHA sjukt kul! blir inge skola så för min del, gör som jag gjorde med bilkortet , kör teori osv själv sen tar jag en 6-7 körlektioner sen uppkörning :) blir så jävulskt dyrt annars. och har en gammal roadracing förare till plastfarsa =) tack endå för tipset.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
HAHA sjukt kul! blir inge skola så för min del, gör som jag gjorde med bilkortet , kör teori osv själv sen tar jag en 6-7 körlektioner sen uppkörning :) blir så jävulskt dyrt annars. och har en gammal roadracing förare till plastfarsa =) tack endå för tipset.

Dyrt är det inte, däremot prisvärt. :D

Men kör du på egen hand, lägg lite tid på att traggla manöverbanorna.
Det blir nog rätt klurigt på den Kawan kan jag lova dig, lågfartsbanorna var småkluriga trots att jag kom från en vinter intensivt lågfartsvingel i enduroskogen i elände, och körde på en skolbåge.. :)

Banorna finns uppmärkta på ett par ställen i stan, bland annat på stora parkeringen vid Wenströmska (där finns alla varianterna), och den andra jag vet om ligger vid suraleden, åk in vid shellmacken som ligger vid hörnet suraleden/råbyleden och håll ned mot råby idrottsplats, nere vid vändplanen har du slalombanan för högfartsmanövern uppmärkt.

Krypfarten kommer bli spännande på Kawan...även om det vid uppkörningen tas lite hänsyn till sådant, det är inte cirkuskonster de vill se, utan att man kan hantera hojen. :)

/J

Roppilu

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2008
Hoj
Yamaha R6 2006
Dyrt är det inte, däremot prisvärt. :D

Men kör du på egen hand, lägg lite tid på att traggla manöverbanorna.
Det blir nog rätt klurigt på den Kawan kan jag lova dig, lågfartsbanorna var småkluriga trots att jag kom från en vinter intensivt lågfartsvingel i enduroskogen i elände, och körde på en skolbåge.. :)

Banorna finns uppmärkta på ett par ställen i stan, bland annat på stora parkeringen vid Wenströmska (där finns alla varianterna), och den andra jag vet om ligger vid suraleden, åk in vid shellmacken som ligger vid hörnet suraleden/råbyleden och håll ned mot råby idrottsplats, nere vid vändplanen har du slalombanan för högfartsmanövern uppmärkt.

Krypfarten kommer bli spännande på Kawan...även om det vid uppkörningen tas lite hänsyn till sådant, det är inte cirkuskonster de vill se, utan att man kan hantera hojen. :)

/J

Tack för tipsen. men tänker inte köra upp med kawan lånar en hoj av dom istället. känns som att de blir lite lättare då =)

Du som hade impreza förut? =)

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin