Ny på hojen!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Välkommen.

Så synd att många tjejer köper en surhink "för att testa" det är ju klart att man blir avskräckt o aldrig mer vill åka, men en snittkille glatt tar ett lån o köper en sproilans grymmehoj "för att testa" och därmed får en upplevelse av en modern hoj att ta ställning till.

Å andra sidan är det tjejer som köper magtränare på TV-shop & killar gymkort så det är väl genetiskt.

PrincessLina

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
Kawasaki GPZ 500s -92
Välkommen.

Så synd att många tjejer köper en surhink "för att testa" det är ju klart att man blir avskräckt o aldrig mer vill åka, men en snittkille glatt tar ett lån o köper en sproilans grymmehoj "för att testa" och därmed får en upplevelse av en modern hoj att ta ställning till.

Å andra sidan är det tjejer som köper magtränare på TV-shop & killar gymkort så det är väl genetiskt.

Det som är synd är väl snarare att det finns folk som blir avskräckta av en "surhink" och aldrig mer vill åka. Personligen så funkade det bäst för mig att köpa en billigare hoj och byta upp mig när jag har tagit kortet. Utseende och årsmodell spelar ingen roll just nu, har skitkul ändå. Men alla är väl olika...eller hur var det nu??...

smalzoff

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
Honda cb 500
Det som är synd är väl snarare att det finns folk som blir avskräckta av en "surhink" och aldrig mer vill åka. Personligen så funkade det bäst för mig att köpa en billigare hoj och byta upp mig när jag har tagit kortet. Utseende och årsmodell spelar ingen roll just nu, har skitkul ändå. Men alla är väl olika...eller hur var det nu??...[/QUOTE]

Hej
nu måste jag lägga mig i... :tungan Kul att höra att det är nån mer än jag som börjar lite lägre och inte med en värsting hoj direkt. Håller helt med dig! Har själv en honda cb 500 -95 och det är ingen jätte skönhet och skulle lätt bli frånåkt av er killar men den duger gott för mig så här i början. Jag är glad jag bara har hojkortet och en hoj att köra! Sen kan man alltid byta upp sig med åren. :tummenupp

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så
Det som är synd är väl snarare att det finns folk som blir avskräckta av en "surhink" och aldrig mer vill åka. Personligen så funkade det bäst för mig att köpa en billigare hoj och byta upp mig när jag har tagit kortet. Utseende och årsmodell spelar ingen roll just nu, har skitkul ändå. Men alla är väl olika...eller hur var det nu??...

Rätt, allt för många köper nya värstingar och har ingen aning om vad de köper och klarar inte av att hantera dom. Syns ju på försäkringen för dessa hojar. Bättre att börja lite lugnt och billigt för att sedan byta upp sig, vad byter man till om man redan har en värsting??? ny färg??? bättre att ha äldre hoj o köra ifrån posörer. Ja! Hej och välkommen :hej

überkill

Guest
Hojen i sig spelar mindre roll. Det som avgör allt är hur mycket den väger. Hade själv hellre haft en lättare 125cc om jag hade satsat på gammal hoj än en 1000..

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Grattis och välkommen alltid bra med en billig och lätt hoj i början blir inte så dyrt då.

//Dafe

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Hepåre!

Är ingen hälsavälkommentyp, men nu måste jag, välkommen!

Kan inte låta bli;

Hade du nu köpt en er-6a för tredubbla pengen, (gäsp), hade alla tyckt att det var ett bra val och lyckönskat dej. Gamle GPZ-an, som fö är förlagan till er-6ans spis är både charmig, lämnar 65 lite åldersstigna men ändå varvvilliga hästar och sitter i ett bekvämt och hanterbart chassi, drar måttligt med soppa utom när man piskar den. Vad är så fel med det!? (En er-6 stoltserar med 70 hk, wow!).

Tror inte den är så sur från Svensköp - till Huaröd - vidare ner till Önneköp heller.... Handlar mycket om vad det är för skit som hänger i styret! Ksd - Tollarp, där polisen står, blir du däremot ohjälpligt efter, för tokgasa rakt fram kräver inte så stor talang, (överleva i det långa loppet däremot).

Ha kul och skit i alla fördomar här! Här finns folk som lever i ett sånt mörker, att de tror att det inte går att svänga med en BMW....men många roliga också, jag är däremot gammal och rätt torr.

Kan bara hoppas att dottern, (också ksd-tös), intresserar sej för mc så småningom, åker ju förvisso.

Last edited:

Gronizz

The one
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
hej igen allihopa! kul med alla svar! och tack för tipsen ni ägare av äldre kawasaki modeller =) Jag hoppas vi se på vägarna i sommar!

hoppas att det går bra med hoj-kortet. håler nämligen själv på att ta kortet..
Och kom ihåg att det är inte hojen som gör föraren utan föraren som gör hojen

Garpen

ROCKSTAR
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
600rr banhoj
Välkommen.

Ja ,för en monster från 96 är ju en riktig värsting:D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...