Ny på på Sporthoj!

BengtPer

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS -04
Hej på Er!

Lyfter på hjälmen och hälsar, ny som man är. Hojkort har jag haft sedan -03 då jag körde en Dominator med stor behållning. Hann med en resa till Norge samma år och Finland året därpå, men i mars ifjol böt jag in den mot en svart Sprint RS och tog ännu en tur till Oljelandet i öster. Trivs bra med hojen då den funkar perfa både för touring och sportigare körning hemmavid. Skulle dock gärna ha även en för lite gruskörning... och en till, och en för söndagsåkning, och en... ja man vill ha allt men får en bråkdel, men jag bråkar inte för det. RS:en uppfyller det mesta.
:) BP.

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Tjipp & välkommen! Ta hand om Brända bocken och Tennstopet om det finns kvar. :yoparty

Shepard

Jorå, sååattheee..
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Aprilia RSV 1000R -03, KTM 690 Duke R supermono-räcer, CBR1000RR -08, Polini 6.2
Hejsan!

Halloj halloj! :hej
Kör försiktigt med RS:en i sommar. :tummenupp

BengtPer

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS -04
Hoztic skrev:
2154683 Hej å välkommen! :hej
Rätt stad kommer du från också :tummenupp

Tackar alla för varmt välkomnande! Ville bara påpeka att jag egentligen är Exilmas, från Borlänge, men bott i Gävle sedan 97. Kört taxi så Hedesunda känner man minsann till, en del depåstopp på Bojepps. 67-an är fin men Ölbovägen, ja den tar man i nödfall. Trevlig helg :fyllisar

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
BengtPer skrev:
2156553 Tackar alla för varmt välkomnande! Ville bara påpeka att jag egentligen är Exilmas, från Borlänge, men bott i Gävle sedan 97. Kört taxi så Hedesunda känner man minsann till, en del depåstopp på Bojepps. 67-an är fin men Ölbovägen, ja den tar man i nödfall. Trevlig helg :fyllisar
Ölbovägen är ju livsfarlig, skumpar man inte av så somnar man på rakorna :huvet
67'an kan man rätt bra, 13 min från Gävle C till Hedesunda går, har jag hört... :D
Annars är vägen mellan Främlingshem och Årsunda riktigt fin också, sen kan man fortsätta mot Gästrike Hammarby, lite smalt, men rackarns slingrigt å fint :tummenupp

BengtPer

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS -04
Hoztic skrev:
2159315 Ölbovägen är ju livsfarlig, skumpar man inte av så somnar man på rakorna :huvet
67'an kan man rätt bra, 13 min från Gävle C till Hedesunda går, har jag hört... :D
Annars är vägen mellan Främlingshem och Årsunda riktigt fin också, sen kan man fortsätta mot Gästrike Hammarby, lite smalt, men rackarns slingrigt å fint :tummenupp
13 min, ajsingbajsing, då vill man inte ha ett långtradarmöte på fel sida! :död Jo, vägen mellan främlingen o årsunda är fin men gavlestigen, årsunda-hammarby kan vara lite lömsk med gupp o grus, men den är kul. Åker en del där när jag drar mot dalarna. Flyttar f.ö dit igen efter ca 10 år i gävle, men va fan det går fort att flytta med hoj :hihi
Tackar Blueblade o jonathan!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...