Ny på SH - vintermodda första hojen

vässan_henke

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Hoj
-96, Ducati Monster 600
Tjena allihopa!

Tog kortet i augusti och har bara kört så mkt det gått tills nu. Nu börjar man bli lite sugen på att ändra om på hojen och har följande i tankarna.

1. Rensa upp kring regplåten

2. Hitta en mindre hugger, alterntivt kapa den som sitter på. Någon med erfarenhet av att såga i sån plast?

3. Byta tankpaden som sitter på till en genomskinlig. Den befintliga är kolfibermönstrad.

Tankar och ideer på vad mer man kan/bör göra tas gärna emot

Ha de :tummenupp

Bifogat

• orginal.jpg
    orginal.jpg
    65.7 KB · Visningar: 67

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Köra igång med rubbing på tanken följt av en fin vaxning! (kanske bara är ljuset som gör att den ser matt ut men det skadar inte att vaxa lite ändå)

Sen en redig service är väl aldrig fel på lite äldre hojar, kolla över skick på allt och byta olja, filter och sånt som behövs!

Om jag får säga mitt så skulle jag ha huggern som den är! men alla har vi olika smak och det respekteras!

På min hoj bytte jag till eloxerade skruvar här och var (bara för att de som satt på när jag köpte den var rostiga och då kan jag lika gärna ge några hundralappar till för skruvar som höjer utseendet).

Finns så mycket mer man kan göra inom styling om man känner för det men det är ju lite för dyrt i min mening, arbetslös som man är :/

Ska väl tillägga att jag också tog mitt kort i aug och sitter i samma sits, jag har plockat ner allt och fräschat upp och även lackerat kåpor och backspeglar. 35 timmar är jag uppe i nu och 300 kr exkl alla medel som jag har snott av pappa ;)

vässan_henke

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Hoj
-96, Ducati Monster 600
Absolut. Putsa ordentligt och serva ingår i planerna innan den tas ut igen.

Jag tittade på din och jag förstår vad du menar med skruvarna. De är små men de gör stor skillnad =)

Nu har jag fixat en egen liten konstruktion till skylten och plockat av huggern helt. Jag tycker det gör sjukt stor skillnad. Men man vill ju fortfarande ha skyddet för stötdämparen. Jag skulle vilja att den va ungefär 1/3 så lång som den är, och jag vet inte hur lätt det är att kapa i sån där hårdplast och få till en snygg kant :-S

Bifogat

• IMG_0329.jpg
    IMG_0329.jpg
    56.2 KB · Visningar: 34
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!