Ny Pokerrunda?

Status
Ej öppen för fler svar.

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
korvgubbe skrev:
Där håller jag inte med! Jag ser hellre att 100 glada SH:are är med för 5$ än att det blir någon überseriös turnering där endast 15 deltagare lägger 100$...

I detta fallet: ja, men jag spelar hellre en turnering med $100 i inköp än en med $5.

Smaken är som baken.....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
mjukis skrev:
I detta fallet...

Det är detta fall vi diskuterar så därför är 5$ en betydligt rimligare nivå för de flesta.

Mycket högre nivåer får ju ni som har talang spela på. Dessutom är 100$ rätt mycket om man inte byggt upp någon bankrulle under en längre tid eller helt enkelt lider av för mycket pengar.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
korvgubbe skrev:
Det är detta fall vi diskuterar så därför är 5$ en betydligt rimligare nivå för de flesta.

Tänkte bara tillägga att jag visste att du skulle påpeka detta :)

"Poker ska spelas med pengar, ju mer desto bättre" Var en liten spinnoff som inte riktigt hörde till SH-turneringen.

Jou jou, hoppas iaf på att det blir en turnering med en liten märkbar summa i potten, Huruvida dom kommer från oss medlemmar eller från Bambapoker återstår att se och spelar mig mindre roll då jag bara är ute efter att spela poker med alla hojvänner därute.
 

BambaPoker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Hej allihop,

BambaPoker har kommit överens med Sporthoj om datum för ny pokerturnering.

Turneringen kommer att gå av stapeln 2 Mars klockan 19:40.

BambaPoker kommer att addera €200 till prispotten. Just nu ser det ut som om det blir en freeroll (gratisturnering).

Hoppas att så många som möjligt är med och tävlar om pengarna och framförallt prestigen!

(Vi kan alltid köra ytterligare turneringar med inköp efter denna eller eventuellt lägga på ett inköp på denna)

Mvh
BambaPoker
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag måste känna att det finns underlag för att genomföra en Pokerturnering. Vill ju inte ha att det endast blir 10 st som betalar in en summa för att spela. Då är det ju bra roligare med 100 som spelar gratis ... tycker iaf jag.

Detta är ju trots allt inte en pokersajt och att dra in 100 personer som vill spela poker där det krävs pengar, kommer inte bli lätt.

Men får jag en lista här på medlemmar som är villiga att betala så blir det lättare att trycka för det hela.

Jag ser ju faktiskt även gärna att det är något MC-relaterat i vinsten istället för pengar. Fast det kan ju vara upp till personen som vinner att bestämma.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Swedie skrev:
Jag måste känna att det finns underlag för att genomföra en Pokerturnering. Vill ju inte ha att det endast blir 10 st som betalar in en summa för att spela. Då är det ju bra roligare med 100 som spelar gratis ... tycker iaf jag..

Om BambaPoker har för avsikt att lägga 200 i potten så behövs ingen buy in... Hellre att många är med för att det är gratis än att en liten elit gör om om pengarna...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Swedie skrev:
Jag måste känna att det finns underlag för att genomföra en Pokerturnering. Vill ju inte ha att det endast blir 10 st som betalar in en summa för att spela. Då är det ju bra roligare med 100 som spelar gratis ... tycker iaf jag.

Detta är ju trots allt inte en pokersajt och att dra in 100 personer som vill spela poker där det krävs pengar, kommer inte bli lätt.

Men får jag en lista här på medlemmar som är villiga att betala så blir det lättare att trycka för det hela.

Jag ser ju faktiskt även gärna att det är något MC-relaterat i vinsten istället för pengar. Fast det kan ju vara upp till personen som vinner att bestämma.

Jag är på oavsett om det blir pengar eller inte, och som du säger så blir det lättare att få in folk om det inte är buyin's...
 

BambaPoker

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
twinner skrev:
vart anmäler man sig
?

Turneringen kommer att komma upp i klienten 3-4 dagar innan turneringen går av stapeln.

Har gått ut med datum redan nu för att folk skall kunna planera in turneringen så att vi får så många deltagare som möjligt. (Förra gången blev det ju lite kort varsel)

Och ja vi adderar €200 i prispotten oavsett om det är buy-in eller inte.

Mvh
BambaPoker.com
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top