Ny R1:a ??? Läs detta !!!!! Viktigt !!

Status
Ej öppen för fler svar.

Edge Junkie

Ching Ching
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -00 samt R1 -06
Körde på götgatan med min nya R1a plötsligt förlorar jag kontrollen o slår i backen o hojen studsar vidare.. Det visar sig att jag har en 5-10 cm öppning i fälgen som buktar utåt. Polarn bakom mig säger att det såg ut som om jag fick punka.. Det va så.. Garanti !!! Konstruktions fel påstår jag MC VARUHUSET påstår att jag kört på något. Fälgen åker till YAMAHA samt skickas bilder på fälgen till Belgien!? Alla säger att jag måste åkt omkull sen fått sprickan. Hojen träffade INGET som tur var.. Mitt på Götgatan.
Blir så jävla sne.........

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Om du lämnat bort fälgen, se till att du får tillbaka den oförstörd om inte garantin täcker det. Är nog ganska lätt att hitta en oberoende metallurg eller vad det heter som kan säga vad brottet beror på.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Det låter ju skit läskigt... Lägg gärna upp en bild.

Polaren sabbade upp båda fälgarna när han åkte in i ett potthål, under nedlägg, med sin Ninja.
Inga sprickor bara en "snygg" utbuktning på fälghornen, dock blev det ingen punka så det upptäcktes först ett bra tag senare.

Några veckor innan hade jag åkt ner i samma hål och fick ett jäkla styrslag men det var inget fel på fälgar eller däck(?)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
haha, se nu till att den inte blir stulen åsså, fast du kanske bör ändra försäkringen först.. :rolleyes:

/B

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Interceptor skrev:
2337144 Fy fan, det lät inte bra. är det et gamla "Kawasyndromet" med sprickbildningar som nu även drabbat Rettorna?

Lägg som sagt upp bild på fälgen.

Njä, jag tror nog att det är det gamla "stuntare-med-ny-och-dyr-hoj symdromet". Det verkar drabba alla märken från japan då och då.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det borde väl vara ganska enkelt att se om det finns skrapmärken eller märken efter att fälgen slagit i något där den fått inbuktningen som gjorde att luften gick ur?

Kör du på en sten eller något annat som gör att 10cm av fälgbanan viker sig borde det bli ganska kraftiga märken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Edge Junkie skrev:
2336928 Körde på götgatan med min nya R1a .........

Du börjar inte inse att det faktum att du lägger upp alla dina historier här gör att du ses som en :tomte

Jag tycker att det räcker nu, jag/vi har betalat tillräckligt mycket för dina fasoner nu, sälj resterna av R1'an och börja med någonting mer förlåtande som base-jumping eller friklättring istället...

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
GuW skrev:
2337703.........
Jag tycker att det räcker nu, jag/vi har betalat tillräckligt mycket för dina fasoner nu, sälj resterna av R1'an och börja med någonting mer förlåtande som base-jumping eller friklättring istället...

Tycker att det är kul med nån som faktiskskt står för vad han gör,åtminstånde 75% av alla är inne håller på precis lika mycket.....hustlar i största allmänhet

Edge Junkie

Ching Ching
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -00 samt R1 -06
GuW skrev:
2337703 Du börjar inte inse att det faktum att du lägger upp alla dina historier här gör att du ses som en :tomte

Jag är gärna en tomte om du vill......
Va fan e du då?
Jag kör fri klättring också :arsele

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...