Ny skåpbil

Heale

Guest
Tänkte att detta kan vara ett bra forum att fråga i då många här har eller har haft skåpbil för transport av hoj.
Jag har bestämt mig för att byta till en ny alternativt en rätt ny begagnad skåpbil. Jag är snickare och har idag en Ford transit connect från 06 som jag är ganska nöjd med. Tänkte dock skaffa en större bil nu när jag byter. Önskvärt är att det går in gips o dyl som är 2400mm i flaket.
Vad säger ni, vad ska man köpa. Har kollat ny transit men det finns ju en hel del andra också.

Kom med tips/erfaranheter.

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Nyare modell av Transporter T5 e jäkligt trevliga att köra,lasta och cross går att rulla rakt in

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Gillar merca sprinter skarpt, kör en sån på jobbet.
Nackdelen är väl att dom är dyra.

Ett billigare alternativ är väl iveco, inte bra till mycket men de fungerar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Är du nöjd med en Transit så kan du ta vad som helst, allt är bättre

/Kör också Transit som snickare.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Toyota Dyna kanske kunde vara något, finns i lite olika utförande/påbyggnader:

5208339489_6202aee676.jpg

toyota_dyna.jpg

Inge vidare dragbil med B-kort dock, finns med tippflak när du ska av med hojen efter den där vurpan på bana.

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Opel Movano är egentligen Renault Master.
Nissan Interstar är egentligen Renault Master.
Med andra ord franskt skit. Undvik.

Äldre generationen av Ford Transit är förvånansvärt törstiga för sin slöhet. Dessutom saknar de värme på vintern. Undvik.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00