Bara om man tror sig kunna spara in det genom att underlåta sig periodiskt underhåll...
Så precis alla som äger en bil med den motorfamiljen skiter i servicen?
Bara om man tror sig kunna spara in det genom att underlåta sig periodiskt underhåll...
Kollade en Crafter igår som ligger ganska bra i pris. Dock är det en buckla på skjutdörr, men den går nog att trycka ut utan problem. Men i framkant av bakskärm har det blivit en skarpare buckla där lacken gått sönder och det har blivit ytrost. Är en buckla på 2x5cm. Säljaren orkar inte fixa den utan slår hellre av på pris. Hur mycket ska man pruta? Eller kommer man bara få problem med det och helt enkelt skita i att köpa? Vet att vissa lackerade inte ens vill ta i såna jobb.
Trafic var totalskräp om man inte ser till de nyare årsmodellerna (2011-2012). Allt rasade på den där häcken som min kompis hade. Två kopplingar, en växellåda, insprut etc.En kompis har några Renault trafic som firmabilar.
Jag tycker att de är bekväma även om man kör långt.
Har gått billigt och problemfritt.
De han har är korta modellen och jag anser att de lastar bra (lastutrymmet är fanimej lika stort invändigt som yttermåttet, inklusive lasttröskel) och är förvånansvärt smidiga när det är trångt.
Jämfört med transiterna han hade innan, så är det rena himmelriket ur alla aspekter.
Trafic var totalskräp om man inte ser till de nyare årsmodellerna (2011-2012). Allt rasade på den där häcken som min kompis hade. Två kopplingar, en växellåda, insprut etc.
Smaken är väl som baken egentligen man jag tyckte att traficen var hemsk i kupén.
Jag har en transit från 2012 (att lägga 120k till för att få en transporter med samma utrustning var inte på tal) och den har fungerat utmärkt. Var lite strul i början i och med att 2012an fick en ny/uppdaterad motor med det löstes.
Min leasing går ut i december så vi får se vad det blir då. Tror på nya forden då transporter är på tok för dyr.
Om man nu vill ha det minimalistiskt så...
* Baksätena går att fälla ner i golvet
* Lastutrymmet enligt ovan 1780mm på längden 1230mm på höjden
* Maxlast 340kg
* En sporthoj är i regel strax över 2000mm i totallängd men hjulbasen kan med lite tur och bra väder få plats inom lastutrymmet
* De extra ca 300mm som behövs går förhoppningsvis att justera med passagerarstolen alt. demontera denna
* En bred ramp skulle kunna förvaras fastsatt på bagageluckan
* Yaris Verso finns som lb-reg men de växer inte på träd och skulle innebära ett modifierat lastförskjutningsskydd då original sitter ganska långt bak.
Lite koolt vore det i.a.f. =) Frågan är hur svårt av/pålastning blir dock.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |