Ny skinnpaj till sommaren

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Efter flera års gasande på offroadstukade hojar har jag till denna säsong bestämt mej för att luta framåt när jag kör, behöver därför en lite rejsigare utrustning och vill då ha en skinnjacka av nått slag, hoppade in på den lokala mc butiken idag för o se vad man har för storlek och om det fanns nått snyggt, provade en Ness och en Berik i stlr. 54 och 56 men va faen, det gick ju inte o röra sej, visst jag tränar regelbundet på gym, men är inte nån supergrov snubbe, 168cm o 87kg, det största problemet var dom otroligt smala armarna. Frågan är då, vad har ni tränande och andra grovisar för jackor ??
//M

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De ställ som jag testat som är rymligare är Alpinestars ställ samt Sweep ställ även Lindstrands STR har funkat bra. Dock är ju saken den att man går gå in ställen för dom ska kännas helt bekväma. Finns mängde med tips om hur man fixar till de, eller så kan man beställa mått sydda ställ med.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ja det där blir inte lätt att lösa:) blir till att skrädarsy om du ska ha ett riktigt ställ för mer sportåka! Googla lite så hittar du ställen där du kan få hjälp. Kommer kostna ett par extra tusen men det borde det vara värt.

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Jag är typ 171cm och 90kg. Det som garanterat fungerar är Dainese Racing jacka tex. Köpte med storlek 54 och det gick precis att stänga dragkedjan, tajt!. Men nu efter 400 mil sitter den så bra en jacka kan göra, perfekt!.
Sedan fungerar Alpinestars GoPro jacka med, har storlek 58 men borde gå med 56 också.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Sharkspeed.se skräddarsyr skinnställ med men har ingen erfarenhet av deras ställ så kan inte uttala mig. dock är dom i segmentet lite billigare än övriga.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Med dina mått får du gå över från C till D storlekar. Du skulle försvinna i ett C 58. Vill du ha skinn finns det säkert, men troligast är att du finner en passande textil membran (allväders) jacka. Guld vinge klubben kan säkert hjälpa dig alt. någon glidar klubb.
Men du har lite ovanliga mått 168 cm 87 kg vilket ger 20 kg övervikt, har du förlagt denna övervikt på att träna upp en imponerande torso & armar? Då har du korta kraftiga armar & kort kraftig överkropp. Jag har mött många killa med ditt problem på gymet men ha tålamod - den som söker, han finner & du är inte ensam. Du kanske ska söka utomlands.

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
Jag kör med Sweep Titanium 3, två delat ställ, storlekar finns så det räcker( själv 190 cm och 100kg. funkar klockrent, även där strech under armhålor. I byxa stech vid knäna och ryggslut. därför väldigt smidig att röra sig med.

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Jaahapp...har botaniserat igenom en hel del av Lelles lager av kläder idag, finns ju lite o välja på men hittade jag nått som passa då ?? NÄÄÄ!! men jag kollar väl glatt vidare då, åker ju inte naken i alla fall :)

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
FireBlade Repsol
Rekommenderar Dainese Avro 2-delat, perfekt passform pga många stretchdetaljer, otroligt bekvämt, bra pris på Lelles 7400 samt med 10% rabatt nu i helgen, dessutom snyggt!

Roeters

Gammelfazern rullar än
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
1988, Yamaha FZR 1000 - 1999, Yamaha Dragstar 1100
Köper man Lindstrand/Halvarsson/Jofama kan dem göra ändringar på modellen t.ex kortare armare osv... Mycket tillmötesgående...

jyx

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Tjofaderittan kejsaren har fått nya kläder, blev både jacka o byxor. Jackan blev en Sonic Titan o brallorna till heter Sonic Tristar sitter perfa på mina mått med strl L det ända som ska fixas är att lägga upp ärmar o byxben 4-5 cm, men det gör ju den lokala snickaren nästan gratis :) har åkt några mil i stället (hade blivit mer om det satans skitvädret gett sej nån gång) är mycket nöjd hittills, känns som jag har haft det länge och priset var oslagbart, hur kvalitutten står sej mot mer kända märken får tiden utvisa, påpekas bör att detta inte är nått racingställ utan ett mer "vanligt" ställ. Vet inte vad SH säger om reklam osv. men om någon är nyfiken på inköpsställe så dra ett PM
//Micke

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
alltså, det finns något som passar för alla,,, vissa märken passar för lite mer vältränade, andra har längre ärmar, ben etc.. Hade samma problem när jag skulle handla, 180cm, 107kg bredaxlad fitnessfjolla. Trodde jag skulle bli tvungen att köpa 2-delat, men hittade till slut flera helställ jag kunde välja mellan..

bara att ha tålamod och leta... i england kan man t.ex hitta ställ med extra korta ben, extra långa ben etc..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...