Ny ståtlig grabb!

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Får man fråga hur dig gick till väga för att klara av att ta kortet inom 2 månader utan egen hoj? :) Skulle vilja veta då jag själv vill ta kortet så snabbt som bara möjligt 2010

Gick med
18 Apr 2009
Hoj
Kawasaki zx750r ninja 1989
Hallå där ! jag får gratulera till hojlappen :) ett tips om du köper en retta så hyr in dej på någon bana och lär dej åka hojen där ..kan ju vara värt dom kronorna i framtiden om du råkar ut för något överaskande i trafiken..och det är ju inte hojen som bestämmer över gashandtaget men hornen växer ut förbannat fort så ta det lugnt mvh

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
yamaha R1
började mitt mc åkande med 125a sen xj 400 köpte mig sen en splitterny ninja 600 när tjejen fyllde år hoppade sen upp till cbr 900rr och nu r1 det är stort att kliva upp på en r1a direkt lånade ut den till en kompis som kört hoj förut (600cc) han vurpade efter 150 meter han fattade inte kraften att den stack iväg så pass men klart ditt val och dina pengar

lycka till

Jonteprissen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
Yamaha R1 - 99:a
Får man fråga hur dig gick till väga för att klara av att ta kortet inom 2 månader utan egen hoj? :) Skulle vilja veta då jag själv vill ta kortet så snabbt som bara möjligt 2010

Klart du få fråga det!

Jag skrev in mig den 23/6-09 och klarade första uppkörningsförsöket den 7/9-09. Jag har heller aldrig testkört motorcykel innan inte ens moped.

Mycket hänger på vilka tider man får på sin körskola, boka i god tid! jag hade ett uppehåll mitt i min körning då min lärare gick på 3 veckors semester. Jag tog 9 st körlektioner. Motorcykel får du låna på skolan utan problem. Jag körde en kawasaki Z 750 tro jag den hette. Tillsammans med inskrivning, uppkörning/skrivning, tillstånd, m.m. så gick kortet på 12 900:-.

Känner du nån som har en lite sportigare hoj kan du vinna mkt tid och pengar på att träna på den!

Lycka till!

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
... han vurpade efter 150 meter han fattade inte kraften att den stack iväg så pass men klart ditt val och dina pengar

lycka till

Påminner mig om en grej jag såg i USA för några år sedan. Var utanför en sporthojs-affär och dregglade lite.... ganska mycket :)

Såg en kille som precis hade tjackat en ny sporthoj, kunde inte så mycket om motorcyklar då så kände inte igen vilken modell det var men kan ge min ena pungkula på att det var en r1:a.

Han säger typ "Yes! finally!" och stoooort leende på läpparna... Hoppar på, slänger på sig hjälmen och svänger ut på vägen... Får gashäng medan han svänger ut och dundrar rakt in i en bil som utav den kraftiga smällen åker upp på två hjul och nästan tippar över (skicklig bilförare som körde på två hjul ett tag utan att ramla).

Tror inte jag kommer köpa en kraftig sporthoj det första jag gör iaf när har mitt kort klart :) Får bli en enstånka motard/offroad!

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
What the fuck...vad är problemet med en r1 som första hoj? Det är inte hojen som bestämmer hastigheten. Köper du en R6 lr liknande kommer du tycka den är slö inom första dygnet.
Hade en R1 02:a som första hoj...sålde den efter 3-4 månader för att jag ville ha mer kusar...Har en K7 nu o skulle vilja ha iallafall 30-50 mer hästar på bakan =)

Så köp en R1:a du ;)

• Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...