Ny Supermotobana

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Nu är den klar, ny supermoto/gokart/minimotobana/moto-cross byggd i
Gnesta
2 mil söder om Södertälje
4 mil söder om Stockholm

den ska tydligen vara grym, jag åker dit i morgon-bitti och kollar träningstider, och mer utförlig info kommer.:tummenupp

Jag vet att det är öppen supermototräning redan på lördag.

crille
suzuki team 1

:Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
En färdig bana utan att nån ens hört nåt om att det var på gång......

Helt fantastiskt :tummenupp

Du blir nog rätt ensam på lördag med tanke på SM-finalen men återkom med massa info :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Har hört rykten i våras sen har det varit tyst som i graven. Trodde det va lagt på is eller likande. Riktigt roliga nyheter! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Skoj, om det är träning på helgerna kan man ju komma dit och träna! :tummenupp

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Vart ligger den? Finns det någon mer info om den och vad krävs för att få köra?

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Svartbygge, men oj oj oj.:rolleyes: Rätt över någons trädgård(nää), lekpark(nää), åkermark(nää), hemliga svampställe och lingonris(föga troligt så...OCH!)

När de kommer för att inspektera nästa gång: Tag med en golfbag fylld med klubbor och häng över ryggen när ni kör och säg att det är en gren inom golfsporten så kommer snacket om svartbygge att sopas under mattan.:tummenupp Men se för fan till att slänga golftramset när banan e godkänd;)

Suck:arsele

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kan man inte bara säga att det är en väldigt ...annorlunda... parkeringsplats, det finns inte så många lediga platser så ibland innebär det att man måste köra några varv innan man hittar sin plats. Parkeringsplatserna "lottas" ut till den som hittar runt snabbast :)

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Någon som vet vad som hänt/händer?
Kommer det att bli åkning där?

/ Åksugen

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Enl grannes 15åriga moppe son som varit där, så var den liten som fan och helt feldoserad.. Och säger en moppekille det så ska man nog inte hoppas på för mycket..:gnissla

Vad en moppekille skulle jag inte värdera speciellt hög.
Dock ska den enl. vad jag hört inte vara många hundra meter lång :( Men förhoppningsvis är det bara en av flera etapper vi ser står färdiga idag.
Körning lär det bli, svartbygge eller inte.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Fan va bra att dom hittade en liten orsak å gnälla, då kan dom ju tvinga ut oss att leka i trafiken igen! :Bugar
Undrar vad som skulle hända om jag ställde mig på 73'an å tränade utslag med en golfklubba? :va
Blir det problem för klubben så röstar jag för att vi åker dit i en samlad tropp och manifesterar för den! Jag åker iofs inte motard, men jag är banne mig villig att slåss för er å banans skull! :fakta

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Fan va bra att dom hittade en liten orsak å gnälla, då kan dom ju tvinga ut oss att leka i trafiken igen! :Bugar
Undrar vad som skulle hända om jag ställde mig på 73'an å tränade utslag med en golfklubba? :va
Blir det problem för klubben så röstar jag för att vi åker dit i en samlad tropp och manifesterar för den! Jag åker iofs inte motard, men jag är banne mig villig att slåss för er å banans skull! :fakta

Ska nog inte behövas. Vad jag förstått är det mer eller mindre med enbart kommunens pengar banan är byggd o problemet gäller nog mer att klubben inte riktigt haft koll på sina papper. Dom lär riskera straffavgift, o det kan ju vara surt nog.

Jag ska kontakta klubben o kolla hur det ser ut med träningar osv o efter det ska jag testa den vid tillfälle. Fram tills dess kan vi ju lugna oss lite med spekulationerna :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024