Ny supermotohemsida.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Det har sagts förr (av mig ;)) och jag säger det igen.

NU JÄVLAR ska jag sätta igång med en supermotohemsida.

www.supermotosweden.se ska bli det officiella namnet (har även lite annat reggat som är passande...)

Där är tanken att ALLT som är relevant ska finnas. Reglemente, tävlingar, resultat, nyheter etc. etc.

Såå.... Vad vill ni se för något på sidan?

MVH

Johan

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
En fungerande SM-tabell, förarpresentation och en schysst framställning av sporten med lite grymma bilder till. :tummenupp

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Kanon initiativ Johan!!! :tummenupp

kanske lite om hur man gör för att börja tävla steg för steg. Det finns säkert många där ute som drar sej för det, just för att det inte fins någon info om hur man gör från det att man ska bli medlem i en klubb tills det att man står på gridden.

så lite steg för steg om medlemskap i klubb, licencer, tanspondrar, hur en tävlings dag iregel ser / kan se ut med heat o finaler, osv.Så folk får en inblick i de hela lite

Vet själv hur det var den dagen jag funderade på att börja, fick ju nästan gissa sej till allt :tungan

Nej men serriöst info är inte fel o kan aldrig bli för mycket av o vi måste locka mer folk till sporten

Mvh Mangan #94

Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
3197930 nakna tjejer
Ska se vad vi kan göra åt den saken ...

3197962 En fungerande SM-tabell, förarpresentation och en schysst framställning av sporten med lite grymma bilder till. :tummenupp
Fungerande SM-tabell ska jag försöka ha... Saken är den att jag tycker att det är SVEMOS uppgift att räkna fram den och sedan så kan jag publicera.. Kan kanske publicera inofficiell också innan de har räknat rätt ;). Förarpresentation låter kul. Ska försöka få till en shysst förklaring om vad det handlar om. Sidan kommer inte ha speciellt mycket bilder men en del, bilder kommer även i fortsättningen finnas på min sida www.jsfoto.com

3197998 Kanon initiativ Johan!!! :tummenupp

kanske lite om hur man gör för att börja tävla steg för steg. Det finns säkert många där ute som drar sej för det, just för att det inte fins någon info om hur man gör från det att man ska bli medlem i en klubb tills det att man står på gridden.

så lite steg för steg om medlemskap i klubb, licencer, tanspondrar, hur en tävlings dag iregel ser / kan se ut med heat o finaler, osv.Så folk får en inblick i de hela lite

Vet själv hur det var den dagen jag funderade på att börja, fick ju nästan gissa sej till allt :tungan

Nej men serriöst info är inte fel o kan aldrig bli för mycket av o vi måste locka mer folk till sporten

Mvh Mangan #94
Jepps, ska försöka få till en guide om hur det går till att börja tävla och så med.

Kommer försöka få upp en början till en sida så snart som möjligt och sedan bygga ut allt eftersom...

Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
De e ju lyyyyysande. Precis just detta avhandlades på förarmötet på lördagseftermiddagen i Örebro. Tag kontakt med förrarrepresentanterna (Stoffy, Ola) för mer info.

Men det som sas var om jag nu kommer ihåg allt:

• Überdjävligt bra presentation av sporten som sådan - avsedd för media
  • Scheman för träning och tävling på *alla* Sveriges banor - inte bara SM utan allt. Även vägbeskrivningar till banorna.
  • Förarpresentation - en sida per förare där man dessutom kan lägga in sponsorer o.dyl.
  • Möjlighet att sätt upp sig på mail- och SMS-lista för senaste info (träning och tävling)
  • Tips och trix - så här kommer du ingång med supermoto. Licenser, kostnader, hojen, regler i kortformat, så-här-går-en-tävling-till, etc etc
  • Länksamling

Var säkert fler saker men......

.

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
De e ju lyyyyysande. Precis just detta avhandlades på förarmötet på lördagseftermiddagen i Örebro. Tag kontakt med förrarrepresentanterna (Stoffy, Ola) för mer info.
.

Även på förarmötet på söndagseftermiddagen i Örebro. med förrarrepresentanterna Stoffy, Ola. :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Skitbra idé!

Info om träningstider är ju alltid efterfrågat, träningsläger likaså!

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12

Jepps, ska försöka få till en guide om hur det går till att börja tävla och så med.
Pillade faktiskt ihop en sådan guide förra helgen, som jag tänkte någon kunde tittat på innan den lades ut, Kan skicka den till dig så har du lite matrial iaf. Har ju det rätt färskt i minnet hur små knöligt det va å få tag i infon om allt.

Info om banor å träningstider, kontakt info å vägbeskrivning hade varit guld ju!

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
3198380 Pillade faktiskt ihop en sådan guide förra helgen, som jag tänkte någon kunde tittat på innan den lades ut, Kan skicka den till dig så har du lite matrial iaf. Har ju det rätt färskt i minnet hur små knöligt det va å få tag i infon om allt.

Info om banor å träningstider, kontakt info å vägbeskrivning hade varit guld ju!
Perfekt! Skicka till johan@jsfoto.com

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
3198385 Jag tänkte en schysst framställning av sporten MED lite grymma bilder till. Det behöver inte va så mycket fler bilder på sidan. :)
Tror nog jag har någon rätt ok bild liggandes i gömmorna ;). Det fixar jag! ;)

Fick mail från min hemsidesnickrare precis. Han skulle försöka ha ett utkast klart i helgen..

Kommer lägga upp allt eftersom sedan..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Nu är version 0.00000001 uppe

www.supermotosweden.se .. nu ska jag bara fylla på med info med ;)

johan@jsfoto.com om ni har något som borde läggas upp.. eller PM här.

Tror nog jag har någon rätt ok bild liggandes i gömmorna ;). Det fixar jag! ;)

Fick mail från min hemsidesnickrare precis. Han skulle försöka ha ett utkast klart i helgen..

Kommer lägga upp allt eftersom sedan..

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Nu är 0.0000002 uppe. Har börjat lägga in lite info, visat hur det kan se ut med tävlingar, saxat lite från wikipedia om vad sporten är etc.

Någon som vill skriva ihop något eller så så gör det så lägger jag upp det. Fick lite text av wanderer å så som ska upp.

Tänkte jobba lite på den i morgon med, sen blir det frankrike å jobba lite...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Lagt upp en artikel från Lag-VM 2007 samt info om ett träningsläger på sidan nu...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tycker det ska finnas nakenbilder på jag och stefan typ den här :tummenupp

f98401ccf14baf5ddba366f24fd4de15_427_640.jpg

Kanonkul att det kommer upp en sida för oss svenska åkare, har inte kanonmycke tid övers men kan man hjälpa med något nu och då hör av :)

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Har varit på fiddytävling i Frankrike några dagar och åker iväg till Tyskland i morgon natt en liten sväng sedan så ska jag fortsätta med sidan. Något speciellt ni vill ha med mer?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Beskrivningen av supermoto på sidan är nog den sämsta jag någonsin läst. Missvisande o innehåller mängder av felaktiga påståenden.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring