Ny supermotohemsida.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vad var det för fel på den? :va

Förutom att jag tycker den känns oproffsigt skriven så innehåller det som sagt en hel del fel, motsägelser samt missvisande info.

Några exempel:
2003 åter uppstod supermoto - Det kan menas att det är den Amerikanaska serien som återuppstår. Men det framgår inte värst tydligt isf. Supermoton som sådan återuppstod iaf långt innan -03.
Fram till 1990-talet användes ombyggda motocross eller enduro cycklar - Jaha, så är det väl i väldigt stor utsträckning än idag?
Trots att de japanska tillverkarna hade både ett tekniskt försprång och större erfarenhet av motorcykeltillverkning dröjde det ända fram tills några år in på 2000-talet innan japanska tillverkare införde rena motarder i sina sortiment. - Så långt in på 2000-talet så att vi inte upplevt det än ...i princip.

Jag är helt säker på att Johan hade komponerat ihop en betydligt bättre förklaring på egenhand utan att kopiera en från Wikipeda :)

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Vad händer med sidan. När kan vi räkna med att den är uppe till 100%?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Nu är det ju massa dårar som ska ha tackkort och grejjer ;). Jag har en lite mer uppdaterad variant på min dator, men försöker jobba lite på den då och då... så till årsskiftet ska den väl vara uppe till "100%"

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Som sagts tidigare så är det väldigt viktigt att ett schema med ALLA träningar och tävlingar finns med. Om inte annat så för att kunna få dit nån publik.

Jag såg min första supermotard-tävling förra sommaren, och jag tycker det var/är den absolut häftigaste motorsporten som finns. RR i all ära men SM är några strån vassare enligt mig.

Men de jag ville ha sagt var att det har varit svårt att få info om när träningar/tävlingar har varit (SVEMOs sida suger babianpung), och visste men de så hade man ju garanterat gått och kollat på fler.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Som sagts tidigare så är det väldigt viktigt att ett schema med ALLA träningar och tävlingar finns med. Om inte annat så för att kunna få dit nån publik.

Jag såg min första supermotard-tävling förra sommaren, och jag tycker det var/är den absolut häftigaste motorsporten som finns. RR i all ära men SM är några strån vassare enligt mig.

Men de jag ville ha sagt var att det har varit svårt att få info om när träningar/tävlingar har varit (SVEMOs sida suger babianpung), och visste men de så hade man ju garanterat gått och kollat på fler.

Jag håller med om att SVEMO.se inte är den mest uppdaterade sidan men tävlingkalendern brukar funka bra. Med länkar till arrangerande klubb om sån finns. Sen är det upp till klubben att leverera information. SVEMO arrangerar INTE tävlingar, det gör klubbarna. Observera dock att enklare tävlingar inte tas upp där.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Det vore jättebra fall ALLA träningar och alla tävlingar är med på sidan sedan och förhoppningen är att de ska vara det MEN det är tyvärr omöjligt för mig att åka runt och titta i hela Sverige och försöka hitta banor och träningar. Jag behöver få info från förare/föreningar för att ha en möjlighet att lägga upp det. Sedan verkar det också vara så att en del är lite "hemliga" om var de tränar för att de inte VILL ha dit för mycket folk, många träningar är ganska inoficiella vilket gör att de inte vill att man ska få upp ögonen för de så de kan fortsätta träna själva.

Jag har dock ganska bra koll på Supermoton i Sverige och på åkarna så jag tror nog att det kommer bli bra!

MVH

Johan

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring