Jag har efter noggranna djupstudier av sporthojs historia
kommit fram till att den som 'kasta' vad denna 'man':
View attachment 369645
/e
Alltså ska ens inlägg tas bort för man ställer frågan rakt ut? Vad har hänt med detta forum har standarden gått och blivit hög?
Fy f-n vad jag är trött på politisk korrekthet.
Och, får en moderator verkligen gå in och ändra i en skriven text?
OK att ett helt inlägg raderas, om än på j-ligt vag grund, men att ändra i någons skrivna meddelande? Det är för mig way off! Vem skall i Sverige kunna ändra i min skrivna text, påverka min utsaga, genom att ändra denna så att jag uttalar något annat än andemeningen? Det är ju en grundlagsskyddad rättighet?
Jag undrar hur det lirar mot tryckfrihetsförordningen
Nu vet jag inte om detta även gäller digitala medier, men så här är en del av denna förordning:
" Det skall ock stå envar fritt att, i alla de fall då ej annat är i denna förordning föreskrivet, meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst för offentliggörande i tryckt skrift till författare eller annan som är att anse som upphovsman till framställning i skriften, till skriftens utgivare eller, om för skriften finnes särskild redaktion, till denna eller till företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.
Sen har jag faktiskt granskat SHs regler lite extra. Jag kan inte någonstans hitta något överhuvudtaget som ger belägg för att ordet: -"Ligga", skall vara förbjudet?
Nu har detta inget med tråden att göra, men behandlar inte ditt citat meddelarfrihet? Alltså rätten att anonymt lämna uppgifter till media för offentliggörande.
Hur menar du att detta har något med det du är upprörd över att göra?
Fy f-n vad jag är trött på politisk korrekthet.
Och, får en moderator verkligen gå in och ändra i en skriven text?
OK att ett helt inlägg raderas, om än på j-ligt vag grund, men att ändra i någons skrivna meddelande? Det är för mig way off! Vem skall i Sverige kunna ändra i min skrivna text, påverka min utsaga, genom att ändra denna så att jag uttalar något annat än andemeningen? Det är ju en grundlagsskyddad rättighet?
Jag undrar hur det lirar mot tryckfrihetsförordningen
Nu vet jag inte om detta även gäller digitala medier, men så här är en del av denna förordning:
" Det skall ock stå envar fritt att, i alla de fall då ej annat är i denna förordning föreskrivet, meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst för offentliggörande i tryckt skrift till författare eller annan som är att anse som upphovsman till framställning i skriften, till skriftens utgivare eller, om för skriften finnes särskild redaktion, till denna eller till företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.
Sen har jag faktiskt granskat SHs regler lite extra. Jag kan inte någonstans hitta något överhuvudtaget som ger belägg för att ordet: -"Ligga", skall vara förbjudet?
Nej, meddelarfrihet är något annat än tryckfrihet. Citatet var direkt hämtat ifrån tryckfrihetsförordningen.
Jag kan återkomma i morgon på def. om vad den juridiska termen för meddelarfrihet innebär, måste sov nu efter en lååång dags jobb.
Min upprördhet är över att någon går in och redigerar i en skriven text. Det är INTE ok. Ta bort den helt. Det är ok, (inte för mig i det relevanta fallet), men att ändra i någons skrivna text, så att det som jag skrivit, får en annan betydelse, det kan aldrig vara ok. Och detta borde vara en av grundstenarna för ägarna av SH idag. Med tanke på vilken bransch dessa verkar i.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Meddelarfrihet
1 kap. 1 § 3 st tryckfrihetsförordningen (TF)
Där har du fel. Ditt citat behandlar meddelarfrihet.
Nu väcktes mitt historieintresse.
När användes termen ligga första gången vid hälsning av ny tjejmedlem?
Och vem var det som kasta?
/e
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari