Ny tjej :D

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hej, grattis och välkommen! Ignorera mansgrisarna. ;)

MVH//J

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Fy f-n vad jag är trött på politisk korrekthet.
Och, får en moderator verkligen gå in och ändra i en skriven text?

OK att ett helt inlägg raderas, om än på j-ligt vag grund, men att ändra i någons skrivna meddelande? Det är för mig way off! Vem skall i Sverige kunna ändra i min skrivna text, påverka min utsaga, genom att ändra denna så att jag uttalar något annat än andemeningen? Det är ju en grundlagsskyddad rättighet?

Jag undrar hur det lirar mot tryckfrihetsförordningen:va
Nu vet jag inte om detta även gäller digitala medier, men så här är en del av denna förordning:

" Det skall ock stå envar fritt att, i alla de fall då ej annat är i denna förordning föreskrivet, meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst för offentliggörande i tryckt skrift till författare eller annan som är att anse som upphovsman till framställning i skriften, till skriftens utgivare eller, om för skriften finnes särskild redaktion, till denna eller till företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.

Sen har jag faktiskt granskat SHs regler lite extra. Jag kan inte någonstans hitta något överhuvudtaget som ger belägg för att ordet: -"Ligga", skall vara förbjudet?

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00

OK att ett helt inlägg raderas, om än på j-ligt vag grund, men att ändra i någons skrivna meddelande? Det är för mig way off! Vem skall i Sverige kunna ändra i min skrivna text, påverka min utsaga, genom att ändra denna så att jag uttalar något annat än andemeningen? Det är ju en grundlagsskyddad rättighet?

Nu vet jag inte om detta även gäller digitala medier, men så här är en del av denna förordning:

" Det skall ock stå envar fritt att, i alla de fall då ej annat är i denna förordning föreskrivet, meddela uppgifter och underrättelser i vad ämne som helst för offentliggörande i tryckt skrift till författare eller annan som är att anse som upphovsman till framställning i skriften, till skriftens utgivare eller, om för skriften finnes särskild redaktion, till denna eller till företag för yrkesmässig förmedling av nyheter eller andra meddelanden till periodiska skrifter.

Sen har jag faktiskt granskat SHs regler lite extra. Jag kan inte någonstans hitta något överhuvudtaget som ger belägg för att ordet: -"Ligga", skall vara förbjudet?

Nu har detta inget med tråden att göra, men behandlar inte ditt citat meddelarfrihet? Alltså rätten att anonymt lämna uppgifter till media för offentliggörande.

Hur menar du att detta har något med det du är upprörd över att göra?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Nu har detta inget med tråden att göra, men behandlar inte ditt citat meddelarfrihet? Alltså rätten att anonymt lämna uppgifter till media för offentliggörande.

Hur menar du att detta har något med det du är upprörd över att göra?

Nej, meddelarfrihet är något annat än tryckfrihet. Citatet var direkt hämtat ifrån tryckfrihetsförordningen.
Jag kan återkomma i morgon på def. om vad den juridiska termen för meddelarfrihet innebär, måste sov nu efter en lååång dags jobb.

Min upprördhet är över att någon går in och redigerar i en skriven text. Det är INTE ok. Ta bort den helt. Det är ok, (inte för mig i det relevanta fallet), men att ändra i någons skrivna text, så att det som jag skrivit, får en annan betydelse, det kan aldrig vara ok. Och detta borde vara en av grundstenarna för ägarna av SH idag. Med tanke på vilken bransch dessa verkar i.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
För att inte ta död på en tråd så valde jag att ändra i inläggen istället!! Vad är ditt problem??

Citat ur reglerna, IGEN!!! Då du tjafsa om samma sak i förra tråden då en ny tjej regga sig.

Personliga påhopp, ärekränkning eller sexism

Även förstorat så du inte missar denna gången! Ge dig nu!! Att det ska vara så jävla svårt att visa lite hyfs när en tjej reggar sig, visa lite RESPEKT! Lägg din energi på att välkomna alla de killar som regga sig precis innan April regga sig, för där är det nog bara 2-3 st som skrivit välkomna medan så fort en tjej reggar sig så är trådarna flera sidor långa. Hälften av det som skrivs är SKIT då folk ska tjafsa om att de inte får skriva ligga!! VÄX UPP FÖR FAN!!!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nej, meddelarfrihet är något annat än tryckfrihet. Citatet var direkt hämtat ifrån tryckfrihetsförordningen.
Jag kan återkomma i morgon på def. om vad den juridiska termen för meddelarfrihet innebär, måste sov nu efter en lååång dags jobb.

Min upprördhet är över att någon går in och redigerar i en skriven text. Det är INTE ok. Ta bort den helt. Det är ok, (inte för mig i det relevanta fallet), men att ändra i någons skrivna text, så att det som jag skrivit, får en annan betydelse, det kan aldrig vara ok. Och detta borde vara en av grundstenarna för ägarna av SH idag. Med tanke på vilken bransch dessa verkar i.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Meddelarfrihet

1 kap. 1 § 3 st tryckfrihetsförordningen (TF)

Där har du fel. Ditt citat behandlar meddelarfrihet.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200

Svar nej. Det var klippt från paragraf 1 i tryckfrihetsförordningen.

Meddelarfrihet är endast en juridisk term, medan tryckfrihetförordningen är grundlagsreglerad.

Du hittar den här: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19490105.htm

Paragraf 2 säger:
Någon tryckningen föregående granskning av skrift eller något förbud mot tryckning därav må ej förekomma.
Ej heller vare tillåtet för myndighet eller annat allmänt organ att på grund av skrifts innehåll, genom åtgärd som icke äger stöd i denna förordning, hindra tryckning eller utgivning av skriften eller dess spridning bland allmänheten.

Bael

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2012
Hoj
Yamaha Xj 600 -84, Kawasaki ER6-N -12
oj oj oj vad det verkar blomma upp en hel del här och om man ändå fick ett sådant välkommande som ni tjejer får :p.. det var lite ot det.

Välkommen och grattis till lappen se nu till att inte tappa den

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Hoj
CBR F4I Stunt
Alltid lika kul och se när nykomlingars trådar ballar ur :fyllisar
Brukar alltid scrolla neråt och kika vem som hinner först med att säga det förbjudna ordet :rofl

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Välkommen!
Och eftersom du är från sthlm så hoppa gärna in i stockholmsforumet och häng med på lite gruppkörningar. Stundtals är det väldigt dött och det är inte kul att åka ensam alla dagar (been there, done that).

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Välkommen!

Lär dig hitta till Rosenhill, det är allt man behöver kunna i Sthlm! :musik

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Välkommen!

(Till klubben för inbördes beundran där alla vill passa in och en del offrar både stolthet och själ för att lyckas med det.)

Stå rak i ryggen och fall inte för grupptrycket så ska du nog trivas här och samtidigt lära dig en hel del vettiga saker av de som kan på riktigt, dvs inte jag ;)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping