icko skrev:2327620Vänta nu!! Den flaskan kan vi väl dela på!!?? Ta me den på Onsdagskörningen vetja!
Wirre, var det någon som sa wirre?
icko skrev:2327620Vänta nu!! Den flaskan kan vi väl dela på!!?? Ta me den på Onsdagskörningen vetja!
Mrs. Laphroaig skrev:2208566Halloj.
Efter en hel del smygläsande här så har jag nu reggat mig
Verkar som ett trevligt forum och vem vet.. kanske blir det en hoj nån gång.
nodblj skrev:2335832A kommer före B, varför vänta in bilkort? smart att läsa teorin parallellt men sen har man ju ETT HELT år på att fixa B, säsongen är kort...bil löser man när som. i know, i did it
Danne_ skrev:2336030Tjenare och välkommen. Hoj eller inte. Spelar ingen roll. Bara intresset finns.
Du får ta kortet och köpa. Du kommer inte att ångra dig lovar jag.
Välkommen
Mrs. Laphroaig skrev:2335896Ser att det står Linköping på dig.. vet du om nån bra körskola, gärna med kvinnlig lärare samt lite mer inriktning på dyslexi ?
Kungen skrev:2347992Kolla med Helena Bertell hon är körskolärare och har helt säkert järnkoll på detta med dyslexi och annat, hon är supertrevlig.
kommer inte i håg vad hon heter här på Sporthoj men. kollar och återkommer.
hojbruden heter hon på sporthoj.
addexxx skrev:2348283grattis
Mrs. Laphroaig skrev:2348291ååå! Gud vad snällt, tack.
Har i mina ögon teoridyslexi (har ingen dyslexi i vanliga fall) men nu.. skiten fastnar inte för fem öre, läser samma kapitel om och om igen men nääeee.
Har hållt på med kortet i några år nu och börjar bli så frustrerad för att det inte funkar.
till vad ?
Mrs. Laphroaig skrev:2348291ååå! Gud vad snällt, tack.
Har i mina ögon teoridyslexi (har ingen dyslexi i vanliga fall) men nu.. skiten fastnar inte för fem öre, läser samma kapitel om och om igen men nääeee.
Har hållt på med kortet i några år nu och börjar bli så frustrerad för att det inte funkar.
QUOTE]
Hmm.. Låter inte som dyslexi i mina öron, mer sannolikt en felaktig studiemetod. Som du skriver låter det som att du läser & läser & läser & läser för att minnas, jag har gjort så också och det är skitsvårt att få in något.
Studietips:
Läs frågan noggrant, det hjälper inte om du kan svaret om du inte förstår frågan, vilket ofta är det svåra.
Läs ett kapitel, ett avsnitt, en sida eller ett stycke om möjligt. Stryk under och ta ut det viktigaste. Ofta står massa kuriosa runtom som behandlar själva frågan, koncentrera dig på svaret.
Gör studieuppgifter (pärmarna) och sök svaren i boken. Det finns ett kinesiskt ordspråk som förklarar varför; "Det man hör, det glömmer man. Det man ser, det minns man och det man gör, det lär man sig."
Skyltar och sånt är som glosor, repetition är den enda vägen. Sitt inte i timmar och gnugga ögonen, du blir bara less. Ta 10 min flera gånger om dagen och välj då 10-15 skyltar/märken du ska lära dig. Gör du det 3 ggr/dag kan jag (nästan) garantera att du får in dessa 10-15 per dag... Är det tungt så ta 5..
Lycka till
Dawg skrev:en massa text
Kungen skrev:2348447Har även skickat ett PM till Helena så jag hoppas hon tar kontakt med dig när hon har tid.
Mrs. Laphroaig skrev:2348444Jag har en hel bok med studieuppgifter som jag har gjort och gör om och om igen.
Min pojkvän sitter förhör mig ibland, ger mig frågor när vi är ute och åker.
Jag läser INTE bara för att minnas utan för att lära mig, hur ska man annars klara körkortet !
Laphroaig skrev:2208860Hello beijbi
Gottis skrev:2348309Det är bara att sitta och plugga Pärmar som fan tills du kan alla utan till skit i att läsa utan plugga bara frågorna på körskolan lr om du nu skulle Råka få hem körskolans teori program från DC ++ lr Bitlord
Mrs. Laphroaig skrev:2335896Ser att det står Linköping på dig.. vet du om nån bra körskola, gärna med kvinnlig lärare samt lite mer inriktning på dyslexi ?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |