Ny tjej här

• Thread starter Mrs. Laphroaig
  • Start date

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Hej!

Bättre sent än aldrig hittar man dig!!
Om jag inte kännt igen bilden så hade jag nog kännt igen inläggen så småningom!

Underbart nick! Även om jag personligen mer gillar Lagavulin!
Det finns dock oftast en laphroaig även i min hylla. Kom hit och smaka vet ja!

Se nu till att bli kvitt "huvudvärken", ta körkort och skaffa hoj och allt annat skoj!
Vi ses! Bamsekram vännen!!

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
Mrs. Laphroaig skrev:
2208566 Halloj.
Efter en hel del smygläsande här så har jag nu reggat mig :)
Verkar som ett trevligt forum och vem vet.. kanske blir det en hoj nån gång.

:hej

Hello, fin wiskey d där... :tummenupp

:7peta klart du ska skaffa dig hoj, kör så det ryker å VÄLKOMMEN:tummenupp

//crw

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
A kommer före B, varför vänta in bilkort? smart att läsa teorin parallellt men sen har man ju ETT HELT år på att fixa B, säsongen är kort...bil löser man när som. i know, i did it :)

Mrs. Laphroaig

Guest
nodblj skrev:
2335832 A kommer före B, varför vänta in bilkort? smart att läsa teorin parallellt men sen har man ju ETT HELT år på att fixa B, säsongen är kort...bil löser man när som. i know, i did it :)

Ser att det står Linköping på dig.. vet du om nån bra körskola, gärna med kvinnlig lärare samt lite mer inriktning på dyslexi ?:3freak

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda 900rr i nyskick
Tjenare

Tjenare och välkommen. Hoj eller inte. Spelar ingen roll. Bara intresset finns.
Du får ta kortet och köpa. Du kommer inte att ångra dig lovar jag.
Välkommen :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
Danne_ skrev:
2336030 Tjenare och välkommen. Hoj eller inte. Spelar ingen roll. Bara intresset finns.
Du får ta kortet och köpa. Du kommer inte att ångra dig lovar jag.
Välkommen :tummenupp

jo då intresset finns, motard, cross och nu på senare tiden streetfighter..
får la se om det blir nån hoj framöver, körkortet måste fixas först i vilket fall :)

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
Mrs. Laphroaig skrev:
2335896 Ser att det står Linköping på dig.. vet du om nån bra körskola, gärna med kvinnlig lärare samt lite mer inriktning på dyslexi ?:3freak

hmmmm, vet inte hur det är med specialkunskaper mot dyslexi...tror inte det har nått ända fram till körskolan ännu.

> men det finns ju en massa skolor som har kvinnliga lärare, finns alltid någon kvinnlig lärare vid alla skolor (kvotering? :) ) sen finns väl den där Ingelas trafikskola, har slängt ut en massa reklam o kör runt i svarta bilar med lysande gul text. du kanske har sett dem?

jag gick själv på Linköpings trafikskola, jag är nöjd...tyvärr har de inte mc (mer än den där datorteorin) fixade den privat.

streetfighter & its likes rocks!

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Kolla med Helena Bertell hon är körskolärare och har helt säkert järnkoll på detta med dyslexi och annat, hon är supertrevlig.

kommer inte i håg vad hon heter här på Sporthoj men. kollar och återkommer.

hojbruden heter hon på sporthoj.

Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
Kungen skrev:
2347992 Kolla med Helena Bertell hon är körskolärare och har helt säkert järnkoll på detta med dyslexi och annat, hon är supertrevlig.

kommer inte i håg vad hon heter här på Sporthoj men. kollar och återkommer.

hojbruden heter hon på sporthoj.

ååå! Gud vad snällt, tack.:)
Har i mina ögon teoridyslexi (har ingen dyslexi i vanliga fall) men nu.. skiten fastnar inte för fem öre, läser samma kapitel om och om igen men nääeee.
Har hållt på med kortet i några år nu och börjar bli så frustrerad för att det inte funkar.

addexxx skrev:
2348283 grattis :hoppa

till vad ?

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Mrs. Laphroaig skrev:
2348291 ååå! Gud vad snällt, tack.:)
Har i mina ögon teoridyslexi (har ingen dyslexi i vanliga fall) men nu.. skiten fastnar inte för fem öre, läser samma kapitel om och om igen men nääeee.
Har hållt på med kortet i några år nu och börjar bli så frustrerad för att det inte funkar.

till vad ?

Det är bara att sitta och plugga Pärmar som fan tills du kan alla utan till skit i att läsa utan plugga bara frågorna på körskolan lr om du nu skulle Råka få hem körskolans teori program från DC ++ lr Bitlord :rolleyes:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Mrs. Laphroaig skrev:
2348291 ååå! Gud vad snällt, tack.:)
QUOTE]

Hmm.. Låter inte som dyslexi i mina öron, mer sannolikt en felaktig studiemetod. Som du skriver låter det som att du läser & läser & läser & läser för att minnas, jag har gjort så också och det är skitsvårt att få in något.

Studietips:

Läs frågan noggrant, det hjälper inte om du kan svaret om du inte förstår frågan, vilket ofta är det svåra.

Läs ett kapitel, ett avsnitt, en sida eller ett stycke om möjligt. Stryk under och ta ut det viktigaste. Ofta står massa kuriosa runtom som behandlar själva frågan, koncentrera dig på svaret.

Gör studieuppgifter (pärmarna) och sök svaren i boken. Det finns ett kinesiskt ordspråk som förklarar varför; "Det man hör, det glömmer man. Det man ser, det minns man och det man gör, det lär man sig."

Skyltar och sånt är som glosor, repetition är den enda vägen. Sitt inte i timmar och gnugga ögonen, du blir bara less. Ta 10 min flera gånger om dagen och välj då 10-15 skyltar/märken du ska lära dig. Gör du det 3 ggr/dag kan jag (nästan) garantera att du får in dessa 10-15 per dag... Är det tungt så ta 5..

Lycka till

Mrs. Laphroaig

Guest
Dawg skrev:

Jag läser en sida i taget, provat ett kapitel i taget, tom. provat att läsa hela boken i ett kör och DET funkar inte (men det visste jag redan)
Jag stryker under, skriver ner stödord, gör brainstorm och mindmap, skriver ner alla frågor jag inte förstår, frågar i princip alla som har körkort om de frågor jag inte förstår.
Jag har en cd med körkortsfrågor där man väljer olika avsnitt och sen skapas det ett "prov" på 65 frågor, aldrig samma frågor så det är heller inget jag kan lära mig utantill.
Jag har en hel bok med studieuppgifter som jag har gjort och gör om och om igen.
Min pojkvän sitter förhör mig ibland, ger mig frågor när vi är ute och åker.

Jag läser INTE bara för att minnas utan för att lära mig, hur ska man annars klara körkortet !

Med dyslexi menar jag inte att jag har läs och skrivsvårigheter som just det innebär utan att jag har någon form av "körkortsteori dyslexi". Säger jag så brukar folk fatta att jag har jävulskt svårt för det men alla fattade visst inte det...

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Har även skickat ett PM till Helena så jag hoppas hon tar kontakt med dig när hon har tid.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Mrs. Laphroaig skrev:
2348444 Jag har en hel bok med studieuppgifter som jag har gjort och gör om och om igen.
Min pojkvän sitter förhör mig ibland, ger mig frågor när vi är ute och åker.

Jag läser INTE bara för att minnas utan för att lära mig, hur ska man annars klara körkortet !

Mmm.. Vill kunna hjälpa på nåt sätt.!

Har du testat att spjälka varje fråga? Att läsa frågan, analysera sönder den i molekyler och vridit och vänt på den, kollat boken om du inte kunnat svaret och sen klurat för att lista ut varför just det är rätt!

Egentligen är det meningslöst att "lära sig" svaren, då situationerna är nya hela tiden väl i verkligheten så hela det dilemmat köper jag. Poängen är att kunna se varför det är på ett visst sätt.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Hej & välkommen :)

Gottis skrev:
2348309 Det är bara att sitta och plugga Pärmar som fan tills du kan alla utan till skit i att läsa utan plugga bara frågorna på körskolan lr om du nu skulle Råka få hem körskolans teori program från DC ++ lr Bitlord :rolleyes:

:fakta
Funkar kalas då man även lär sig om man svarade fel, när man går tillbaks och går igenom frågorna efteråt.

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
CBR600FS
Mrs. Laphroaig skrev:
2335896 Ser att det står Linköping på dig.. vet du om nån bra körskola, gärna med kvinnlig lärare samt lite mer inriktning på dyslexi ?:3freak

Den enda kvinnliga mc-läraren jag känner till här i stan är Mia på Waséns så kolla med henne !
Om du vill köra med kvinnlig lärare är det ju bra att skriva in sig på just den skolan !

Teorin sätter sig förr eller senare, don't worry ! Har en kompis som skrev den 5 ggr, men till sist gick det ! Det kan du få trösta dig med när det känns jobbigt ! Nu har hon kortet !
Ses på vägarna i vår då !

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...