Slipstream
Ny medlem
Hej!
Första inlägget nu. Även första gången på hojsidan över huvud taget, tidigare var det bara bilar som gällde.
Jag köpte mig en TL1000R idag. Jag tycker den är underbar, lite tung, men snart ska man väl kunna visa den vem som bestämmer
En sak jag är lite osäker på om det står rätt till med är gasreglage och respons från motorn. Det verkar finnas ett glapp när man precis vill varva mer än vid tomgång. Antingen är det tomgång, eller ett ganska stor hopp till nästa möjliga läge att pricka in med gasen.
Om man då kör t ex på en låg växel, på låga varv och ska försöka krypa, så vill den plötsligt väldigt mycket när man gasar lite granne, och när man släpper motorbromsar den istället ganska hårt. Är detta vanligt?
En annan sak är bränsleförbrukningen. Jag har några sportbilar i dagsläget och hojjen drar lika mycket som dem vid "normal" körning
Man tänker sig rimligen att en liten rackare på två hjul (jämfört med en bil på 1500kg) kanske kunde vara lite mer bränslesnål.
Tack på förhand!
Mvh
Arash
Första inlägget nu. Även första gången på hojsidan över huvud taget, tidigare var det bara bilar som gällde.
Jag köpte mig en TL1000R idag. Jag tycker den är underbar, lite tung, men snart ska man väl kunna visa den vem som bestämmer
En sak jag är lite osäker på om det står rätt till med är gasreglage och respons från motorn. Det verkar finnas ett glapp när man precis vill varva mer än vid tomgång. Antingen är det tomgång, eller ett ganska stor hopp till nästa möjliga läge att pricka in med gasen.
Om man då kör t ex på en låg växel, på låga varv och ska försöka krypa, så vill den plötsligt väldigt mycket när man gasar lite granne, och när man släpper motorbromsar den istället ganska hårt. Är detta vanligt?
En annan sak är bränsleförbrukningen. Jag har några sportbilar i dagsläget och hojjen drar lika mycket som dem vid "normal" körning
Tack på förhand!
Mvh
Arash