MotardFighter
Speed don't kill it's the fart...
Riktigt häftig gillar skarpt eker fälgarna! (undrar dock om kylaren inte kunde ha fått en effektivare placering...?)
R2 skrev:En till riktigt nice hoj.
Muahahahaha, årets sannaste inläggsgtpepper skrev:Snyggare än din obefintliga hoj din jävla tomte.
Hmmm... Bågen i din avatar är jäkligt snygg! Originallack eller har du lackat den själv?SegDeg skrev:Samma som denna
trp skrev:fan va fet. kanske skulle ha gjort nånting med hålet under tanken bara.
2ono skrev:Har noterat att MC mässorna runt om världen uppvisar nya roliga idèer som Kawasaki ER6 Yamaha MT-03 Suzuki GSR 600.
Dvs hojar med låg effekt , billiga i inköp och ffa innovativt utseende som enl mig är helrätt för den vanliga gatåkaren.
Förr om åren har instegshojar varit oerhört trista som tex Kawa Er5.
Supersporthojar tappar i marknads andelar pga allt för dyrt ägande och custom trenden är trist och motarder är en leksak som är opraktiski längden.
I sanningens namn tror jag såna här hojar är helrätt på gata med en kurvig 70 väg, effekt är inte allt och värde minskningen är inte så brutal som Supersporthojar.
sandstream skrev:Om ni kunde ge fan i att köra ihjäl er i parti och minut så skulle nog regeln tas bort.
burner skrev:Trend eller inte, det är absolut ingen hoj för mig att köra med på gatan.
På tok för låg effekt för att det ska bli riktigt riktigt kul, 100Hk är minimum för mig, helst 150Hk eller mer...
Då lär du bli ännu mer less när du kollar statistikenBlueNote skrev:Säger han med nya värstingen. Kan du inte hålla dina kommentarer för dig själv nån gång ibland och kika lite på statestik innan du uttalar dig. Börjar bli less.
BlueNote skrev:Säger han med nya värstingen. Kan du inte hålla dina kommentarer för dig själv nån gång ibland och kika lite på statestik innan du uttalar dig. Börjar bli less.
2ono skrev:Rakt fram kul med effekt men sen kommer en kurva och och jag skulle gärna vilja vålda en 70 hk i ett bra chassie på 140 kg fulltankad vikt.
Noterar själv att jag sällan utnyttjar all effekt på gata.
De gångerna jag verkligen kännt att jag saknat effekt är på Anderstorps flygraka då du når närmare 290km/h i slutet på Hi-supersport hoj.
burner skrev:sedan blir det även säkrare omkörningar med en snabbare hoj(eller inte...)
sandstream skrev:Då lär du bli ännu mer less när du kollar statistiken
Att unga sporthojsförarer är kraftigt överrepresenterade i dödsolyckor är fakta, inget annat (även om du har missat det).
Tror faktiskt det skulle funka bra! hur många kör med strypningen i? med 35kw, skulle nog fler välja en redan svagare hoj och på så vis hålla sig till sin begränsningBomanrd skrev:Japp, jäkla fjollregel, höjj till 35 kw så får man köra en massa mer hojjar.
Absolut! Äldre CBR till exempel hade 37kW-strypningar på vissa hojar. Det känns alldeles lagom. Man har tillräckligt mycket kraft som nybörjare och hojen blir mycket mer körbar än om den är på 25kW. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra strypt i två år om gränsen låg runt 50 hk istället.kajlyl skrev:Tror faktiskt det skulle funka bra! hur många kör med strypningen i? med 35kw, skulle nog fler välja en redan svagare hoj och på så vis hålla sig till sin begränsning
2fast4hjo skrev:Bra med billiga alternativ. Har en sv 650 som motsvarande er6:an är billig att försäkra, rolig att köra på slingriga vägar o mycket hoj för pengarna.
Också fler som kör, en påtänkt målgrupp.
rikard1979 skrev:Hmm. Definiera billig
Kanske för kvinnor, men sv650 är då inte billig att försäkra för mig (26år, sthlm)
2fast4hjo skrev:Ger 4500, hel/hel, 3000 i självrisk.
I fjollträsk är inget billigt
StephanD skrev:Gillar mt03 an men tyvärr faller den på den låga effekten, ser ju ut som en riktig bushoj varför inte 90- 100hk?, fattar inte varför de ska stoppa i så klena motorer.
/S
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |