Ny trend på väg?

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
Riktigt häftig gillar skarpt eker fälgarna! (undrar dock om kylaren inte kunde ha fått en effektivare placering...?)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sgtpepper skrev:
Snyggare än din obefintliga hoj din jävla tomte.
Muahahahaha, årets sannaste inlägg :D

SegDeg skrev:
Samma som denna
Hmmm... Bågen i din avatar är jäkligt snygg! Originallack eller har du lackat den själv?
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
2ono skrev:
Har noterat att MC mässorna runt om världen uppvisar nya roliga idèer som Kawasaki ER6 Yamaha MT-03 Suzuki GSR 600.
Dvs hojar med låg effekt , billiga i inköp och ffa innovativt utseende som enl mig är helrätt för den vanliga gatåkaren.

Förr om åren har instegshojar varit oerhört trista som tex Kawa Er5.

Supersporthojar tappar i marknads andelar pga allt för dyrt ägande och custom trenden är trist och motarder är en leksak som är opraktiski längden.

I sanningens namn tror jag såna här hojar är helrätt på gata med en kurvig 70 väg, effekt är inte allt och värde minskningen är inte så brutal som Supersporthojar.

Trend eller inte, det är absolut ingen hoj för mig att köra med på gatan.
På tok för låg effekt för att det ska bli riktigt riktigt kul, 100Hk är minimum för mig, helst 150Hk eller mer...
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Säger han med nya värstingen. Kan du inte hålla dina kommentarer för dig själv nån gång ibland och kika lite på statestik innan du uttalar dig. Börjar bli less.

sandstream skrev:
Om ni kunde ge fan i att köra ihjäl er i parti och minut så skulle nog regeln tas bort.
 

MC Doktorn

Guest
burner skrev:
Trend eller inte, det är absolut ingen hoj för mig att köra med på gatan.
På tok för låg effekt för att det ska bli riktigt riktigt kul, 100Hk är minimum för mig, helst 150Hk eller mer...

Rakt fram kul med effekt men sen kommer en kurva och och jag skulle gärna vilja vålda en 70 hk i ett bra chassie på 140 kg fulltankad vikt.

Noterar själv att jag sällan utnyttjar all effekt på gata.

De gångerna jag verkligen kännt att jag saknat effekt är på Anderstorps flygraka då du når närmare 290km/h i slutet på Hi-supersport hoj.
 

sandstream

Guest
BlueNote skrev:
Säger han med nya värstingen. Kan du inte hålla dina kommentarer för dig själv nån gång ibland och kika lite på statestik innan du uttalar dig. Börjar bli less.
Då lär du bli ännu mer less när du kollar statistiken :tomten

Att unga sporthojsförarer är kraftigt överrepresenterade i dödsolyckor är fakta, inget annat (även om du har missat det).
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
BlueNote skrev:
Säger han med nya värstingen. Kan du inte hålla dina kommentarer för dig själv nån gång ibland och kika lite på statestik innan du uttalar dig. Börjar bli less.

Vilken statistik hänvisar du till för ditt påstående att det inte stämmer? Länka gärna.
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
2ono skrev:
Rakt fram kul med effekt men sen kommer en kurva och och jag skulle gärna vilja vålda en 70 hk i ett bra chassie på 140 kg fulltankad vikt.

Noterar själv att jag sällan utnyttjar all effekt på gata.

De gångerna jag verkligen kännt att jag saknat effekt är på Anderstorps flygraka då du når närmare 290km/h i slutet på Hi-supersport hoj.

Visst, jag utnyttjar sällan all effekt på en modern 1L liters maskin på gatan, skulle jag köra stumt inne i city så skulle olyckan vara ett faktum ganska så snart.

Men självklart händer det ibland ute på större vägar och då är det jäkligt kul, sedan blir det även säkrare omkörningar med en snabbare hoj(eller inte...)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
burner skrev:
sedan blir det även säkrare omkörningar med en snabbare hoj(eller inte...)

Ja det där måste vara den bästa anledningen som finns till att skaffa motorstarka fordon. :D

Lite som, "jag måste köpa brännvin, för jag har ont i en tand"
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
sandstream skrev:
Då lär du bli ännu mer less när du kollar statistiken :tomten

Att unga sporthojsförarer är kraftigt överrepresenterade i dödsolyckor är fakta, inget annat (även om du har missat det).


Eeeeller inte enligt, mc nytt? eller vad fasen det va för tidning. Där låg du som störst olycksdrabbad så sälj din galna värsting maskin. Nej juste, du är ju gammal å grå å är såpass mkt bättre än alla andra på att köra så det e ju lungt :D
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Gillar mt03 an men tyvärr faller den på den låga effekten, ser ju ut som en riktig bushoj varför inte 90- 100hk?, fattar inte varför de ska stoppa i så klena motorer.


/S
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Bomanrd skrev:
Japp, jäkla fjollregel, höjj till 35 kw så får man köra en massa mer hojjar. :banana
Tror faktiskt det skulle funka bra! hur många kör med strypningen i? med 35kw, skulle nog fler välja en redan svagare hoj och på så vis hålla sig till sin begränsning
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
kajlyl skrev:
Tror faktiskt det skulle funka bra! hur många kör med strypningen i? med 35kw, skulle nog fler välja en redan svagare hoj och på så vis hålla sig till sin begränsning
Absolut! Äldre CBR till exempel hade 37kW-strypningar på vissa hojar. Det känns alldeles lagom. Man har tillräckligt mycket kraft som nybörjare och hojen blir mycket mer körbar än om den är på 25kW. Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra strypt i två år om gränsen låg runt 50 hk istället.
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
2fast4hjo skrev:
Bra med billiga alternativ. Har en sv 650 som motsvarande er6:an är billig att försäkra, rolig att köra på slingriga vägar o mycket hoj för pengarna. :tummenupp

Också fler :tuttar som kör, en påtänkt målgrupp.

Hmm. Definiera billig ;)
Kanske för kvinnor, men sv650 är då inte billig att försäkra för mig (26år, sthlm)
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
2fast4hjo skrev:
Ger 4500, hel/hel, 3000 i självrisk.

I fjollträsk är inget billigt :rolleyes: :pannkyss

usch ja... det var verkligen billigt ;) orättvist :4skrika
kostar lätt det dubbla för mig, om inte mer :(

Vet däremot inte om det är ny trend med dessa hojar, men jag är glad över att sådana alternativ finns (tjej-hojar eller inte, så äger jag ju själv faktiskt en båge under 100hk :))
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
StephanD skrev:
Gillar mt03 an men tyvärr faller den på den låga effekten, ser ju ut som en riktig bushoj varför inte 90- 100hk?, fattar inte varför de ska stoppa i så klena motorer.


/S

Så himla viktig är väl inte effekten? Hur många vrider egentligen fullt med sina rettor, gixxrar å kawor?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top