Ny, utan lapp men med hoj..

Caspar

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
SUZUKI GSX-R1000 -03
Skulle egentligen tagit hojkort för 4 år sedan, men en bruten stortå (vänster :( ) satte stopp för det och inför nästa försök hade Farbror Blå åsikter om hur jag körde bil = indraget körkort = ingen uppkörning... Nåja skam den som ger sig och i vår skall jag göra ett nytt tappert försök.

Vad gäller hoj så är jag faktiskt inne på min tredje redan. Köpte en Suzuki SV650S först för att sedan byta upp till storebror TL1000S... men det var då.. Sålde hojen iom att jag inte tog något kort, ruttnade helt enkelt. :mad:

Var inne på att köpa en ny SV1000S nu, men tyckte inte alls om den vid provkörningen. Gladeligen slänge jag blicken över butiken och hittade en GSX-R1000 -03 i svart och koppar med skönt sportsystem, VILKET ljud!! Såld blev jag och likaså den.

Körskola i mars och förhoppningsvis körkort innan sommaren. Sedan blir det ut och åka... Kanske inte bästa valet av hoj för en nybörjare men det gick ju inte att låta bli. :D

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Caspar skrev:
Skulle egentligen tagit hojkort för 4 år sedan, men en bruten stortå (vänster :( ) satte stopp för det och inför nästa försök hade Farbror Blå åsikter om hur jag körde bil = indraget körkort = ingen uppkörning... Nåja skam den som ger sig och i vår skall jag göra ett nytt tappert försök.

Vad gäller hoj så är jag faktiskt inne på min tredje redan. Köpte en Suzuki SV650S först för att sedan byta upp till storebror TL1000S... men det var då.. Sålde hojen iom att jag inte tog något kort, ruttnade helt enkelt. :mad:

Var inne på att köpa en ny SV1000S nu, men tyckte inte alls om den vid provkörningen. Gladeligen slänge jag blicken över butiken och hittade en GSX-R1000 -03 i svart och koppar med skönt sportsystem, VILKET ljud!! Såld blev jag och likaså den.

Körskola i mars och förhoppningsvis körkort innan sommaren. Sedan blir det ut och åka... Kanske inte bästa valet av hoj för en nybörjare men det gick ju inte att låta bli. :D
Välkommen till Suzukifamiljen.... Du kommer inte bli missnöjd :banana Men hur lyckades du provköra en sprillans SV1000 utan körkort :va

Caspar

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
SUZUKI GSX-R1000 -03
Blanco skrev:
Välkommen till Suzukifamiljen.... Du kommer inte bli missnöjd :banana Men hur lyckades du provköra en sprillans SV1000 utan körkort :va
Tack!! :tummenupp

:hihi Med rätt kontakter går det mesta bra.. Fast givetvis var det med dealen, You wreck it = You buy it...!! Nu skall man bara genomlida vintern och till våren börja träna på väsentligheterna.. Wheelies och Stoppies :rofl

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
Blanco skrev:

KILLEN KANSKE HITTAR PÅ........ :confused:

:tummenupp
Caspar skrev:
Tack!! :tummenupp

:hihi Med rätt kontakter går det mesta bra.. Fast givetvis var det med dealen, You wreck it = You buy it...!! Nu skall man bara genomlida vintern och till våren börja träna på väsentligheterna.. Wheelies och Stoppies :rofl

LYCKA TILL

Caspar

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
SUZUKI GSX-R1000 -03
lori skrev:
KILLEN KANSKE HITTAR PÅ........ :confused:
Nejdå.. Det är inte första gången heller som jag fått provköra utan kort, provade bla V-Rod samma år som den kom. Råkar ha rätt vänner för dylikt dock. :)

lori skrev:
Tusen tack!! Stå på framhjulet grejade jag med förra hojen (bara låga). Bakhjulsåka har jag inte gjort (inte avsiktligt iaf) men det skall väl lösa sig med den hojen.. Ska ha kortet först dock och sedan smyga på försiktigt med de atletiska övningarna. :skrämd

Caspar

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
SUZUKI GSX-R1000 -03
2fast4hjo skrev:
Jag vill se en bild på hojen.

Du köpte GSX R pga ljudet. :va .Antar att sv:n du provade hade orginalburk på..Inget låter ju värre än en V-twin om det har monterat slip on.

Välkommen o lycka till med kortet :tummenupp
Stämmer bra det, SV'n hade orginalburk och GSX-R'en ett Jardine system. Hade Vance & Heines (stavas det så??) på gamla TL1000S och den lät helt galet underbart. Grannarna höll inte riktigt med men man kan väl inte göra alla glada. SV'n är ju lite tamare än TL1000S så njaee.. Vet inte om man får rätt ljud även med trevliga burkar.

Tack för det glada välkomnandet från alla. Har tyvärr ingen bild på hojen (bara en sopdålig från telefonen där man knappt ser vad det är). Den ser dock snarlik ut som denna.

Bifogat

• GSXR1000-small.jpg
    GSXR1000-small.jpg
    100.7 KB · Visningar: 123

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Caspar skrev:
Stämmer bra det, SV'n hade orginalburk och GSX-R'en ett Jardine system. Hade Vance & Heines (stavas det så??) på gamla TL1000S och den lät helt galet underbart. Grannarna höll inte riktigt med men man kan väl inte göra alla glada. SV'n är ju lite tamare än TL1000S så njaee.. Vet inte om man får rätt ljud även med trevliga burkar.

Tack för det glada välkomnandet från alla. Har tyvärr ingen bild på hojen (bara en sopdålig från telefonen där man knappt ser vad det är). Den ser dock snarlik ut som denna.

"vance" Leo Vince kanske.

:Bugar rätt färg :yoparty (liknande den jag och 2fast4some har, se min profil)

Caspar

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
SUZUKI GSX-R1000 -03
2fast4hjo skrev:
" :Bugar rätt färg :yoparty (liknande den jag och 2fast4some har, se min profil)
Det var inte en pjåkig samling motorfordon Du har. Kul att inte vara ensam om att gilla både bilar & hojar.. :)

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
2fast4hjo skrev:
"vance" Leo Vince kanske.

:Bugar rätt färg :yoparty (liknande den jag och 2fast4some har, se min profil)

Eller Vince & Hince
förmodligen inte rättstavat från mig heller

/urban

Caspar

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
SUZUKI GSX-R1000 -03
Återigen.. Tusen tack för alla glada välkomnande, man känner sig direkt hemma här :banana Kul att det är så många av er tjejer som är aktiva!! :tummenupp Har hängt mycket på bilforum som den motortok man är och antalet tjejer där kan man räkna utan fingrar... :(

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Caspar skrev:
Återigen.. Tusen tack för alla glada välkomnande, man känner sig direkt hemma här :banana Kul att det är så många av er tjejer som är aktiva!! :tummenupp Har hängt mycket på bilforum som den motortok man är och antalet tjejer där kan man räkna utan fingrar... :(

När jag reg mig på Zatzy så blev jag ganska förvånad att de var så få tjejer där. Intresse kanske :tuttar har men speciellt "aktiva" är de inte. :3freak

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=227866

Last edited:
Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson