Ny vår ny medlem ny hoj...försäkringar...

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Lätt åksällskap! Säg ett ställe o jag är redan där :).Måste bara öva upp mig lite, men det går väl snabbt :näsblod. Åh, är det nu jag ska fråga om ngn testat "The Gånarpsrakan?!"

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Lätt åksällskap! Säg ett ställe o jag är redan där :).Måste bara öva upp mig lite, men det går väl snabbt :näsblod. Åh, är det nu jag ska fråga om ngn testat "The Gånarpsrakan?!"
Enda Gånarp jag känner till är mellan Hjärnarp och Munka Ljungby. Den du menar?

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Underbart, helt rätt! Klart man måste vara från Båstad för att veta :hihi Nå, vad har du toppat på då så jag vet vad jag har att sikta mot?

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Tja, jag kan nog inte hålla mig längre än till nästa vecka, fast då blir det ingen R1a då som du ville ;). Vet inte om det är läge att köpa innan kortet är klart, men jag har svårt att vara förnuftig i detta läget. Tips?

jag sa r6 :p jag kan inte säga ngt jag köpte en r1 innan jag fick kortet sen stod den där i ca 4 v utan att få köras

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Underbart, helt rätt! Klart man måste vara från Båstad för att veta :hihi Nå, vad har du toppat på då så jag vet vad jag har att sikta mot?

Ingen aning..
53½ km/h kanske? :yoparty
Vad blir det om inte R1?
Hur långt har du kommit på körkortet?

Last edited:

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
Hejsan o välkommen!

hur vore de om en tjej bryter med den klassiska frågan. de kan väl ingen klaga på o skulle nog kunna uppskattas av en del här. :)
nå tjejer fixa dehär nu!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
:tuttar ligga?? hahaha:tungan

Va fan har hänt me SH?? har allt gått å blivit seriösa eller:banana

Ja, men typiskt nog ska det alltid finnas kvar några omogna småglin som inte har vett att hälsa en tjej välkommen på ett normalt sätt. Hälsar du så på tjejer du möter irl också?

Swedie har för övrigt skrivit ett bra inlägg med vad som gäller om folk fortsätter på den linjen.

Till trådskaparen säger jag Hej & välkommen.

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Ah, kör du Yamaha DT :)?
Jag trodde ju jag skulle komma hem med en CBR600 idag, men ack så jag bedrog mig. Får tänka om helt enkelt, det tar väl sin lilla tid ;). Några rekommendationer från andra sidan åsen?
Typ halvvägs, teori klar, har bokat in första lektionerna när de börjar i mars. Så jag är väl klar i april med lite skicklighet.
Ingen aning..
53½ km/h kanske? :yoparty
Vad blir det om inte R1?
Hur långt har du kommit på körkortet?

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Ah, kör du Yamaha DT :)?
Jag trodde ju jag skulle komma hem med en CBR600 idag, men ack så jag bedrog mig. Får tänka om helt enkelt, det tar väl sin lilla tid ;). Några rekommendationer från andra sidan åsen?
Typ halvvägs, teori klar, har bokat in första lektionerna när de börjar i mars. Så jag är väl klar i april med lite skicklighet.

Vad var fel på den då eftersom du inte kom hem med den?
Nja är inte så bekant med 600. Men Honda har ju rykte om sig att vara trygga och stabila vad gällande motor och dylikt. Sen om det stämmer är ju en annan femma. Har inte haft något som helst problem med mina iaf..
Tycker du ska åka runt på olika firmor och provsitta olika 600 modeller och sen ta en beslutning efter vad du ha hojen till.. Är det av senare modell så spelar det nog ingen roll vilket märke du bestämmer dig för.
Kanske du hinner vara med på skåneturen om du har flyt med uppkörning. :tummenupp

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Hoj
-01 Honda 929rr
Ja, men typiskt nog ska det alltid finnas kvar några omogna småglin som inte har vett att hälsa en tjej välkommen på ett normalt sätt. Hälsar du så på tjejer du möter irl också?

Swedie har för övrigt skrivit ett bra inlägg med vad som gäller om folk fortsätter på den linjen.

Till trådskaparen säger jag Hej & välkommen.

Nu var det ju helt uppenbart att fröken Spacequeen visste precis vad som skulle frågas och ville bli tillfrågad.

Välkommen fröken Spacequeen, må din vistelse här bli långvarig.
:fyllisar

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Tack för det! Ja, självklart får man fråga. Trodde nog jag skulle kommit längre o snart köpt en, men jag får nog kolla lite till. Väljer nog mellan Fireblade och R1 eller CBR 600 eller R6. Så du förstår, jag har inte ens kommit så långt att jag bestämt mig för ponny eller stor häst :). Bor utanför Ängelholm.
Kul, är ni många som kör? Hänger gärna på när jag övat upp mig lite ;)!

Välkommen hit till SH träsket!

Får man fråga vad det lutar åt för spännande hoj?
Vart i skåne bor du?
Brukar ju vara ett glatt gäng fjånar här nere som samlas och kör så det dammar.

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Fröken tackar som hjärtligast för det varma välkomnandet.

Nu var det ju helt uppenbart att fröken Spacequeen visste precis vad som skulle frågas och ville bli tillfrågad.

Välkommen fröken Spacequeen, må din vistelse här bli långvarig.
:fyllisar

Vad var fel på den då eftersom du inte kom hem med den?
Nja är inte så bekant med 600. Men Honda har ju rykte om sig att vara trygga och stabila vad gällande motor och dylikt. Sen om det stämmer är ju en annan femma. Har inte haft något som helst problem med mina iaf..
Tycker du ska åka runt på olika firmor och provsitta olika 600 modeller och sen ta en beslutning efter vad du ha hojen till.. Är det av senare modell så spelar det nog ingen roll vilket märke du bestämmer dig för.
Kanske du hinner vara med på skåneturen om du har flyt med uppkörning. :tummenupp
Åh, det var ju någon som knep den mitt framför mina ögon. Alltid bra med lite input, det är ett delikat problem, men ändå...Jo, provsitta har jag gjort, allt jag kom över på Sthlms mässan i jan. Fick tips om att vänta på Abs, men det känns ju sådär. Skåneturen, när går den av stapeln? Då får vi kanske ta rakan tillsammans ;).

Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Fröken tackar som hjärtligast för det varma välkomnandet.

Åh, det var ju någon som knep den mitt framför mina ögon. Alltid bra med lite input, det är ett delikat problem, men ändå...Jo, provsitta har jag gjort, allt jag kom över på Sthlms mässan i jan. Fick tips om att vänta på Abs, men det känns ju sådär. Skåneturen, när går den av stapeln? Då får vi kanske ta rakan tillsammans ;).

Datumet är inte satt än men brukar vara i början/mitten av april.
Kan vi göra men åker hellre vägen från gånarp till Ängelholm. Där är par riktigt fina vägar med långa och korta svängar med full uppsyn för trafik i 7 km. :tummenupp

Edit: Det är den 18:e april.

Last edited:

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Datumet är inte satt än men brukar vara i början/mitten av april.
Kan vi göra men åker hellre vägen från gånarp till Ängelholm. Där är par riktigt fina vägar med långa och korta svängar med full uppsyn för trafik i 7 km. :tummenupp

Edit: Det är den 14:e april.
Låter finfint, då får jag se till att ha kort o hoj tills dess då :). Ska se vad Bike i Thn har att erbjuda i helgen...

Evis78

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
93:ans Yamaha YZF 750R
Hejsan svejsan. Hoppas du hittar en juste hoj till slut. Ett tips är att gå ut på nätet eller ringa förs bolagen direkt. Själv har jag nu en vanligt förs på trygg hansa. Det var den billigaste, trotts "tjejförs" i vissa bolag. Lycka till!!!

LoneRider

The Librarian
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Suzuki Gxs600f -98
Halloj. Jag är oxå ny, så jag har inga tips till dej. Men jag hälsar dej hjärtligt välkommen.

Spacequeen

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Hoj
cbr 600 rr
Halloj. Jag är oxå ny, så jag har inga tips till dej. Men jag hälsar dej hjärtligt välkommen.
Haha, tack för det! Välkommen själv! Vi får väl ta en svängom i Örebro sen när jag är uppåt, det händer då och då!

Hejsan svejsan. Hoppas du hittar en juste hoj till slut. Ett tips är att gå ut på nätet eller ringa förs bolagen direkt. Själv har jag nu en vanligt förs på trygg hansa. Det var den billigaste, trotts "tjejförs" i vissa bolag. Lycka till!!!
Tack för det! Jag spanar vidare, tappade lite fart efter att "min" CBR 600 bara var försvunnen....

Last edited:

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Välkommen hit, som alla andra sa, provsitt klämm o känn så mycket du kan. Fast det är alltid svårt när man inte kan provköra. Första hojen jag köpte åkte jag bara bak på sen slog jag till hehe. Den var iofs gammal och jag hade inget kort.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln