Mycket intressant artikel. Läs hela trots att det är mycket. Det är värt det.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,631632,00.html
Deimos skrev:Mycket intressant artikel. Läs hela trots att det är mycket. Det är värt det.
korvgubbe skrev:- ..och radikala feminister hävdar att alla män är talibaner och förtrycker kvinnor...
korvgubbe skrev:....det är en del av retoriken. Man överdriver. Hårdrar. Men i mina ögon har det aldrig handlat om att få folk att köpa HELA budskapet utan att få folk att börja köpa hemmalagets argument och motarbeta "bortalagets"
Markus skrev:Olika partier överdriver olika mycket, när någon presenterar en överdrift som vore sensationell om den vore sann (t.ex. att banker borde förstatligas eller att svenska män inte är bättre än talibaner) så är det anmärkningsvärt.
Coola Ola skrev:Vem man tycker överdriver mest beror ju på vad man själv har för politisk grundsyn. Finns knappast någon objektiv sanning om vilket parti som är bäst på att överdriva.
Markus skrev:Olika partier överdriver olika mycket,
korvgubbe skrev:Oj, vad skönt att det äntligen kom en artikel där hela SH-mobben plötsligt kan hålla med.. dunka varandra i ryggen och säga:
- precis.. så där är det!
Du har en stor poäng helt klart. Att SH är en stor samling desperata singlar är väl ingen direkt nyhet för oss som är här, men nytt folk vet ju inte det. Det är dock rätt trist att folk inte har mer vett i skallen än så.korvgubbe skrev:Särskillt här på SH är grabbigheten påtaglig...
Gå in på "Jag är ny"-avdelningen.. Sortera trådarna efter antal inlägg så kommer du se att nästan bara tjejer frå en massa svar(vilket är förståligt).. men det som är beklagligt är hur alla skanderar "upp med bild då bruden"..
Tjejernas utseende är det enda som räknas...
Jag rekomenderade en tjejkompis som ska ta hojkort att bli medlem här.. Hon skrev i Jag är ny tråden... En kille skrev ett långt PM till henne där han sa att han kunde övningsköra med henne..
Hon svarade att det verkade hyggligt varpå hans nästa mess var fullt med förfrågningar om hur hon såg ut, vad hon tränade o.s.v. för han ville tydliggöra vilka tjejer han gillade..
......Med en rad sådana händelser som exempel så tycker jag gott Schyman och tanterna kan få Feminista bäst de vill.. Jag blir inte upprörd.. Jag känne ringet behov av att jaga upp enstaka artiklar som vi kan dunka rygg kring och tycka synd om oss män...
CorbenDallas skrev:Nu ska du inte vara sån.
Jag tyckte mest det kändes trevligt att få sina egna åsikter och funderingar uttalade av nån annan.
Jo, men funkar det verkligen? Dom flesta "onyanserade" människorna (du vet dom som ändå inte tänker efter) blir ju bara mer o mer anti pga sådant. Som jag ser det så är det kanske dom som behöver fångas upp...korvgubbe skrev:Men vad hände sedan... så gott som alla diskuterade det.. på jobbet, fikarasterna, hemma... Och om 18 av de 20 minutrarna som man diskuterade gick till att spy galla över Schyman så blev ändå effekten att väldigt många la 2 minuter på att prata om frågor de aldrig pratat om annars.. nämnligen jämnställhet och våld mot kvinnor.
CorbenDallas skrev:Jo, men funkar det verkligen? Dom flesta "onyanserade" människorna (du vet dom som ändå inte tänker efter) blir ju bara mer o mer anti pga sådant. Som jag ser det så är det kanske dom som behöver fångas upp...
korvgubbe skrev:När överdrifterna går till överdrift (hrm?!) så kan det själklart ha den effekten.. Se bara på Nogger-diskussionen.. Jag tror att CMR gör mer skada än nytta i det fallet... Samma sak kan feministerna göra när de är för onyanserade i sitt resonemang. Eller veganerna när de överdriver sina aktioner och eldar köttbilar... Eller som när Reclaimarna vandaliserar... Det finns alltid en gräns där aktioner och uttryck motverkar sitt syfte...
CorbenDallas skrev:Ja, helt klart. CMR är ju helt ute och reser och visar bara på sin egen korkadhet. Frågan är just vilken debatt dom vill skapa??
Just nu skapar dom mest hat mot sin egen organistation och dess existensberättigande.
hehehe, Veganer blev överdrifter när dom blev veganer (flame anyone???)
Det svåra är att hålla en nyanserad debatt som ALLA kan ta del av och försöka få folk att tänka ett steg längre. Eller ibland ett steg kortare. Problemet som jag ser det, är att jag har diskuterat det här med en del sk feminister och dom flesta av dom slukar ju redstrumpefeministernas ord rakt av och kör det som rena sanningar. Speciellt när media hakar på o skriver än hit än dit.
korvgubbe skrev:Jag rekomenderade en tjejkompis som ska ta hojkort att bli medlem här.. Hon skrev i Jag är ny tråden... En kille skrev ett långt PM till henne där han sa att han kunde övningsköra med henne..
Hon svarade att det verkade hyggligt varpå hans nästa mess var fullt med förfrågningar om hur hon såg ut, vad hon tränade o.s.v. för han ville tydliggöra vilka tjejer han gillade..
Victor skrev:Oooh, berätta vem det var!!!!
Berätta-berätta-berätta!
Det är ju sånt hon ska posta i offtopic så man får lite underhållning.
"Jag är ny" avdelningen är fö. rätt så patetisk. Eller jättebra, beroende på hur man ser det.
korvgubbe skrev:Det är inte min uppgift att peka finger mot någon... Jag tog det bara som ett av alla exempel på hur tjejer bemöts... särskillt på nätet.
korvgubbe skrev:Det är inte min uppgift att peka finger mot någon... Jag tog det bara som ett av alla exempel på hur tjejer bemöts... särskillt på nätet.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|