Victor skrev:Tycker du inte att det är lite kul att "peka finger"?
Det är skitkul! Men var ska har sin plats...
Victor skrev:Tycker du inte att det är lite kul att "peka finger"?
korvgubbe skrev:Oj, vad skönt att det äntligen kom en artikel där hela SH-mobben plötsligt kan hålla med.. dunka varandra i ryggen och säga:
- precis.. så där är det!
Men vad hände sedan... så gott som alla diskuterade det.. på jobbet, fikarasterna, hemma... Och om 18 av de 20 minutrarna som man diskuterade gick till att spy galla över Schyman så blev ändå effekten att väldigt många la 2 minuter på att prata om frågor de aldrig pratat om annars.. nämnligen jämnställhet och våld mot kvinnor.
ft skrev:Och om man drar det till sin logiska slutsats inte bara får utan bör ledande politiker omedelbart gå ut med bl a följande budskap:
ft skrev:Intressant signaturval förövrigt...
korvgubbe skrev:MEN.. Varför hetsa upp sig så mycket över Fi och allt vad de heter.. Alla poltitiska aktörer överdriver sina ståndpunkter och argument som en del av retoriken.
- Moderaterna hävdar att Sossarna kommer få ALLA företag att fly landet och göra ALLA svenskar bidragsberoende-
- Sossarna hävdar att en moderat regering skulle se till att det endast fanns rika och fattiga.
- Miljöpartiet hävdar att ALLA andra skulle få jorden att gå under inom två mandatperioder om inte de var med på banan
- ..och radikala feminister hävdar att alla män är talibaner och förtrycker kvinnor...
....det är en del av retoriken. Man överdriver. Hårdrar. Men i mina ögon har det aldrig handlat om att få folk att köpa HELA budskapet utan att få folk att börja köpa hemmalagets argument och motarbeta "bortalagets"
...
Absolut.. jag förespråkar inte överdrifter eller lögner. Däremot använder sig de flesta debatörer av dem.. Det gör även du och likaså jag många gånger när diskussionen blir som hetast här på SH... Man hårdrar och pekar på absurda exempel för att förtydliga en tendens eller åsikt..
...
Det är som när Schyman yppade förslaget om mansskatt.. Alla inser nog att det är en absurd och praktiskt omöjlig idé. Schyman gjorde helt enkelt som många gör här. Hon placerade ut ett "Flamebait"
...och vad hände..
Tidningar högg
Krönikörer högg
TV och Radio högg
... var och varannan man tuggade fradga och visste inte vad de skulle göra..
...t.o.m. en och annan stödstrumpa gick på muggen och stod upp å pissade i ren protest mot ett så absurt förslag..
Men vad hände sedan... så gott som alla diskuterade det.. på jobbet, fikarasterna, hemma... Och om 18 av de 20 minutrarna som man diskuterade gick till att spy galla över Schyman så blev ändå effekten att väldigt många la 2 minuter på att prata om frågor de aldrig pratat om annars.. nämnligen jämnställhet och våld mot kvinnor.
korvgubbe skrev:Syftar du på det med kvinnor och motorcyklar så är det taget från en tröja som jag fick av min flickväns mamma....
ft skrev:Ja, jag läste det inlägget.
Jag läste även inläggen där du försvarade Schymans snilleblixtar och skrev:
Ah, det är en kvinna som ligger bakom. Ja då är det naturligtvis helt OK. Återigen är det i demokratins intresse att skapa ett debattklimat där vissa saker enbart får sägas av vissa grupper.
korvgubbe skrev:blablabla min tjejkompis blablabla motionscykel blablabla jag är nybörjare blablabla patriark...
ft skrev:Gixxran,
Så jäkla svårt är det inte. Det är vi. Inte vi och dom. Människor, inte män och kvinnor... eller ännu värre män mot kvinnor, som många tycks vilja få det till nuförtiden. Samarbete, inte ställningskrig.
Alla är vi människor, alla mer lika än olika. Så är det, det är det vi skall jobba mot och vi skall inte tolerera någon annan syn på saken. Det är på tiden att vi slutar dela upp oss i läger hela tiden.
korvgubbe skrev:Jag skulle hoppa ut för ett stup och riskera mitt liv, om en kvinna sa att jag skulle hoppa, för allt de säger är ju sant och måste lydas omedelbums.
korvgubbe skrev:- Sossarna hävdar att en moderat regering skulle se till att det endast fanns rika och fattiga.
Gixxran skrev:Precis, lägerfenomenet splittrar ju bara *suck* Egentligen är det ju märkligt faktiskt - att det fortfarande pågår debatter om manligt och kvinnligt - vi är ju för fan en bra bit in på 2000-talet. Korkat!! Hur kan utvecklingen bara ha stannat upp är det gäller det här.. är det för att vi blivit så mångkulturella eller vad? Eller är det bara svensson som har svårt att greppa nya influenser..
Gixxran skrev:Precis, lägerfenomenet splittrar ju bara *suck* Egentligen är det ju märkligt faktiskt - att det fortfarande pågår debatter om manligt och kvinnligt - vi är ju för fan en bra bit in på 2000-talet. Korkat!! Hur kan utvecklingen bara ha stannat upp är det gäller det här.. är det för att vi blivit så mångkulturella eller vad? Eller är det bara svensson som har svårt att greppa nya influenser..
Deimos skrev:Problemet är att det förs ingen nyanserad dabatt. (...) Att fokusera på enbart en grupp är helt fel. Det borde skapas nätverk mot våld, oavsett vilket kön våldet riktas mot.
R.Lehtipalo skrev:Men det är ju klart, det är lättare att generalisera. T.ex: Män är våldsverkare, Norrlänningar är lata bidragstagare, Stockholmare är "slackers" (skällsord vanligt förekommande i mindre civiliserade delar av landet), Lidingöbor är "finlirare" (de lirar fint på lidingö), skog är nyckeln till framgång (vanligt missförstånd bland skogsarbetare som dricker finkel).
Markus skrev:
R.Lehtipalo skrev:Nu ska vi inte ta illa åt oss, bara för att vi kommer från utpekade regioner i Sverige!
Det verkar ha tagit hårt på det stockholmska egot?
Markus skrev:Det jag inte greppar med dina inlägg är om de är menade att tas på allvar eller inte. Vartannat är bittert och vartannat är raljerande. Det är knasigt. Jättekonstigt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|