Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Vet inte hur många av er som känt den känslan men jag kan åtminstone lockas mycket av att köpa en hoj helt ny. Ingen annan har ägt den. Jag får bestämma från början exakt vad jag vill utrusta den med osv. Det finns nåt lockande i den tanken. Att man får lägga ut minst 50 papp extra för den lyxen plus kanske ytterligare 30 för utrustning är ju en annan fråga.
Sen är det också nåt som känns motigt med att köpa en hoj för så mycket pengar och så har hojen gått över 1500 mil. Inte för att jag tror att den skulle rasa eller vara mindre kapabel, men ändå! 140.000 för en hoj med 1500 mil eller 160.000 för en splitter ny med 0 mil.
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
De gånger jag köpt lätt begagnade, demohojar eller nya fjolårsmodeller har det varit till priser som varit reducerade med mellan 40-75k (kringutrustning medräknat), och då har det handlat om hojar som gått mellan 0 och 300 mil.
Enligt mig finns alltså ingen anledning att köpa begagnat om det handlar om en besparing på bara 20k. Men är det verkligen någon som inbillar sig att det är en rimlig prisnivå för ett begagnat fordon?