Synd bara att jag är sämst i världen på att prata och förhandla. Är alldeles för naiv och försiktig när det ska köpas hoj. Har bara lyckats pruta någon tusenlapp på nån enstaka begagnad hoj förr. Men ska det läggas ut över 130-150.000 så får jag minsann försöka pruta så gott jag kan
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Det är väl lite samma här.
Men jag förvånas lite över att man prissätter begagnat så högt, i alla fall när det gäller 1-2år gamla hojar.
Ser man på bilar så halveras ju värdet generellt efter 3-4år, och en snöskoter på ca 2år.
Men motorcyklar verkar man hålla uppe priserna på, förutom då cross/enduro som konsumeras mer som en snöskoter.
Jag känner ju själv att det är jobbigt att ens gå in i en diskussion med någon som har satt priset helt galet högt enligt min mening.
Man ska börja med att..."- Ehhhh, du, hur tänkte du om priset, kan det vara så att....."
Och så ska man hyvla 20kkr med den starten, typ "rulla mössan" för att få köpa, känns lite motigt.
Samtidigt så står det "inga testpiloter eller brevvänner", då tappar jag sugen, ringer inte ens.
Men vi är alla olika, och en del är fantastiska säljare och även köpare, och gör sig en livsnerv på det.
Och i det stora hela så tycker jag att Portlands inlägg en bit upp var tänkvärt:
"I just ditt fall bör nog det hela stabiliseras lite innan köp görs, både med velandet och med familj, ekonomi mm.
Annars blir mc:n bara ett enda stort problem, eller roten till något ont.
...och sånt bör ju naturligtvis undvikas.
Mc skall ju vara dess motsats"
Kör hårt, och fundera