Nya Battlefield 3 till hösten

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kört Caspian Border ikväll, och satan vad serverlagg, spännande om dom hinner fixa det på 3 veckor.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Testade Caspian Border idag. Verkar helt klart mer i BF-anda helt klart. Men ledsnade snabbt då alla servrar led av lagg!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Testade Caspian Border idag. Verkar helt klart mer i BF-anda helt klart. Men ledsnade snabbt då alla servrar led av lagg!

Jo, det är skitkul att flyga jet, men samtidigt har dom inte fixat musinställningarna så allt är tvärtom för mig.
Dyka är tvärtom etc.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
spelade nå timme innan lagget kom. Men shit vad caspian borders är förvirrande =)
Man hittar inget, blir skjuten från alla håll och är helt loss =)

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
Prova webhallens servrar, spelade på WH nr 19 hela kvällen igår utan ett enda lagg, gotlands caspian servrar laggade tyvärr (helt ospelbart), matrix höll på och försökte med nya scripts men vet inte om han fick ordning på't.

Var nog fanimig tur för Dice att de släppte ut caspian border till alla (pc) servrar för jag var sjukt missnöjd med fjanteriet rush @ metro.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Lirat en hel del BF3 med lite vänner, fan vad roligt vi haft. Älskar både rush spelstilen där det är mycket close combat action men tycker det är för jäffla maffigt och ha en helikopter ett par poolare.

Underbartspel, grafikbuggar förekommer mycket. Har dock haft 2 vesäntliga buggar som hänt mig.

1. Knivade en person intill en vägg och då man går bakom människan så gick jag genom väggen i animeringen. Snyggt wallhack

2. Lyckades komma under järnvägsspåret på något höger/vänster. Slutade med en kick efter 30 sekunder.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
En konsoll är begränsad när det gäller grafik etc etc, alla ska ha samma inställningar. På datorn är begränsningarna upp till spelaren hur mkt pengar man vill lägga ut. Du får ut mer grafik på en maxad dator helt klart.

Sen spelkänslan med mus o tangentbord är mkt bättre enligt mig, man siktar oerhört bättre med mus en med nå thumbstick

ok tack för svaret!

Sämre kontroll, låst FPS, sämre grafik, småungar som skriker osv etc.

Edit: man kan såklart bli bra med handkontroll men det tar lång tid och skiter man i att spela nån vecka så är man tillbaka på ruta 1 igen och får lära sig spela igen.

ok tack!

är det VÄLDIGT stora skillnader i grafiken, mellan xbox och om man har en pc som man har plöjt ner lite pengar i?

Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
ok tack för svaret!

ok tack!

är det VÄLDIGT stora skillnader i grafiken, mellan xbox och om man har en pc som man har plöjt ner lite pengar i?

Du glömmer det viktigaste. Mus vs. handkontroll. Mus är sjukt mycket bättre och snabbare. Det är roligare att spela. Men glöm inte att alla blir bättre på att skjuta dig. Har du spelat CS vet du om frustrationen när man blir HSad från andra sidan banan. Jag gillar det lite lugnare tempot med handkontroll. Lite mer avslappat och jag kan spela lite då och då utan att vara kass. Skulle jag börja spela på datorn måste jag bli mycket mer nördig. Det är inte bra. Strategi och lagsamarbete är detsamma.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Du glömmer det viktigaste. Mus vs. handkontroll. Mus är sjukt mycket bättre och snabbare. Det är roligare att spela. Men glöm inte att alla blir bättre på att skjuta dig. Har du spelat CS vet du om frustrationen när man blir HSad från andra sidan banan. Jag gillar det lite lugnare tempot med handkontroll. Lite mer avslappat och jag kan spela lite då och då utan att vara kass. Skulle jag börja spela på datorn måste jag bli mycket mer nördig. Det är inte bra. Strategi och lagsamarbete är detsamma.

jo jag vet, jag spelade gamla bf på pc innan jag tjakkade xbox och började spela bad company.

jag undrar generellt bara över konsol vs pc för det känns som att pc börjar springa ifrån konsolerna rejält och funderar på om det numera är väldigt stora skillnader mellan de 2 systemen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
jo jag vet, jag spelade gamla bf på pc innan jag tjakkade xbox och började spela bad company.

jag undrar generellt bara över konsol vs pc för det känns som att pc börjar springa ifrån konsolerna rejält och funderar på om det numera är väldigt stora skillnader mellan de 2 systemen.

Grafiken är begränsad i betan, det kommer bli större skillnad i releasen.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Grafiken är begränsad i betan, det kommer bli större skillnad i releasen.

ok.

microsoft verkar ju släppa en 720 'snart' (enligt rykten om 1-2 år), kommer den ha 'väldigt mkt bättre' grafik än 360? närma sig pc grafiken? nån av er datanördar som kanske vet mer?

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Med tanke på den riktigt begränsade hårdvaran i konsoll är dom riktigt bra.
Dock blir dom förståss slagna på fingrana rejält av en "värsting" rig. (10k och upp)
Nästa gen. konsol kommer antagligen att täppa till luckan rejält dock har jag svårt att se dom komma upp i "uber class"
(multi gpu lösningar i 20k+ klassen)

(x-box 360 har grafik baserat på ATI Radeon X1900/X1950, PS3 har en lösning baserat på Gforce 7800, ingen av dom är snabba med dagens mått mätt)

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Med tanke på den riktigt begränsade hårdvaran i konsoll är dom riktigt bra.
Dock blir dom förståss slagna på fingrana rejält av en "värsting" rig. (10k och upp)
Nästa gen. konsol kommer antagligen att täppa till luckan rejält dock har jag svårt att se dom komma upp i "uber class"
(multi gpu lösningar i 20k+ klassen)

(x-box 360 har grafik baserat på ATI Radeon X1900/X1950, PS3 har en lösning baserat på Gforce 7800, ingen av dom är snabba med dagens mått mätt)

du har antagligen rätt; tror inte en konsol nånsin kommer upp i pc überklass...

en fråga till - innan jag tjakkade xbox, hängde jag en hel del och spelade på inerno online vid odenplan och funderar på att spela där igen, mest bara för att själv uppleva skillnaden konsol/pc. på deras sajt har de info om datautrustningen, så min fråga är - är det bra skit? dvs är deras datorer etc utifrån det som står i infon, bra grejjer (top notch alltså)? eller ligger det i nån medelnivå för att vara pc?

ni som kan pc, är datanörds etc etc tell me. annars kanske det är poänglöst för mig att bli medlem där och börja spela för att testa om det visar sig vara mediokra maskiner osv...

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
ni som kan pc, är datanörds etc etc tell me. annars kanske det är poänglöst för mig att bli medlem där och börja spela för att testa om det visar sig vara mediokra maskiner osv...
Om info stämmer är datorerna +3år, dom var väl ok då, idag, inte riktigt.
Dom är fortfarande snabbare/bättre än konsol, men som spel pc är dom mediokra.
(xenon burken var ju direkt löjlig, ok om den står som dedikerat server, men då är grafikkortet bortkastat)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Om info stämmer är datorerna +3år, dom var väl ok då, idag, inte riktigt.
Dom är fortfarande snabbare/bättre än konsol, men som spel pc är dom mediokra.
(xenon burken var ju direkt löjlig, ok om den står som dedikerat server, men då är grafikkortet bortkastat)

cool, då vet jag - tack!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
blir det skillnad såpass att det syns, bara genom att 'installera' spelet på hårddisken?

fett, låt oss se vad som finns!

Grafikmässigt är det väl inget spel som stött det? Jag fattade artikeln som att BF3 kommer att göra det. På Forsa 3 var det ett krav så tekniken har väl kanske funnits.

Hitta ett café!

Kan någon annan svara på när det egentligen släpps till våra handlare? Har bokat det i en butik för att jag inte litar på posten och de nu för tiden kommer så sent. Är det den 27:de? Varför i helvete får jänkarna det 2 dagar tidigare i så fall?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln