Nya Battlefield 3 till hösten

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Där ser man :)

Påminn mej att inte köra emot dej i skjutspel då :p

Jag ska försöka komma ihåg det.

Spring för livet annars om du ser RoLLER på en server. Det e det bästa sättet att undvika sargad självkänsla som i förlängningen kan leda till droger och kriminalitet.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
lugnt jag spelar död jävligt bra :p

Nu suger man ju dessutom eftersom det är ett helt nytt spel.
Hade ju iaf kommit in hyfsat i MoH förut.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
MVP-ribbons är vad som gäller! Först till MVP-medal (50 ribbons) vinner och är BF3-kung af Sporthoj.

4 and counting! :tummenupp

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
Hur tar man ett screenshot i BF3? Eftersom Printscreen inte funkar när man håller ner CTRL-ALT-S samtidigt så fotade jag av skärmen.

Det står iaf 199 FPS uppe i vänstra hörnet (160-nånting på bilden eftersom FPS'en hoppar upp och ner och jag hade svårt att tajma fotot).

Sweclockers roxxar när det kokar ner till hårdvara. Jag läste också deras artikel om graffekorten. Jag vet inte varför dom fick så låga FPS. Dom kanske inte hade en monitor som klarade det uppdateringsintervallet? Men det e för n00bigt för SC att inte fatta det. Dom kanske inte hade överklockat CPU, minnen och graffekorten lika hårt som jag.

Jag vettefaen, jag har iaf 200 FPS.

Du kör en klock som många andra på sina gtx580 kort, även jag gör det med en benq 24" 120hz 2ms skärm.. Men inte har jag 199fps.
Sweclocker kör med 580gtx sli och i7 2600k som ger 3.8ghz vid turbo mode och dom får ca 74fps i ultra. En klock på 900mhz skulle teoretisk kanske ge 30fps extra, även där är du en bit ifrån 199fps.
Ta ner consol o skriv "render.drawfps 1" så får du upp fps

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har blivit erbjuden ett Gigabyte GTX 285 1Gb-grafikkort av en kompis.

Kommer det rocka min dator?

(har specat resten av hårdvaran nån sida längre bak)

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Har blivit erbjuden ett Gigabyte GTX 285 1Gb-grafikkort av en kompis.

Kommer det rocka min dator?

(har specat resten av hårdvaran nån sida längre bak)

Hade du ett 240 innan så kommer det märkas skillnad JA.

Fast, 200 serien stödjer väl inte DX11 utan bara DX9/10? Alltså du kommer märka skillnad men vill du ha riktigt stor skillnad skall du gå på 400 eller 500 serien.

Jag har nog sagt det förr men tål att sägas igen: grafikkort är det klart viktigaste när det kommer till spelande, snålar man där så spelar det inte så stor roll om man har 4 eller 8 kärnor i processorn tex... :fakta

Last edited:

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
äsch... rollers skill enligt battlefield är ju "Skill -262"
detta bara visar på vilken skill skillnad det finns från CS och Battlefield och att alla som spelar CS är väl tränade shimpanser?

Nääääääääääää... bara skoja :) respekt.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Spela kan du, men dra sladd var du inget vidare på ;)

Nu hänger jag inte med? Plugga in nätverkskabel mm gör mina roddare.

Det e jeffligt roligt att ett svensk-utvecklat spel får så mycket uppmärksamhet och går så bra.... men jag vettefaen om jag tycker multiplayerläget e så bra?

Antingen har jag missat nåt, men jag tycker f*n inte att det är speciellt tydligt vem som e foe!? :confused: Jag tycker att det är förvirrande. Men men, jag har bara lirat nån timme och ska ge det fler chanser.

Tyvärr (ja, jag vill att svenskarna ska smiska) så tror jag faktiskt att CoD-gänget har lyckats bättre med multiplayerläget, det ser iaf så ut i den här trailern.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14680-nya-flerspelarlagen-i-modern-warfare-3

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hade du ett 240 innan så kommer det märkas skillnad JA.

Fast, 200 serien stödjer väl inte DX11 utan bara DX9/10? Alltså du kommer märka skillnad men vill du ha riktigt stor skillnad skall du gå på 400 eller 500 serien.

Jag har nog sagt det förr men tål att sägas igen: grafikkort är det klart viktigaste när det kommer till spelande, snålar man där så spelar det inte så stor roll om man har 4 eller 8 kärnor i processorn tex... :fakta

OK, tack för info, du verkar ju ha bra koll ;)

Ja, det stämmer. Det stödjer inte DX11 utan bara 10. Spelar det någon roll i BF3?

Med tanke på att det kostade mindre än vad det kostar att tanka en minimoto så ska jag helt klart ge det en chans. Suger svårt att mobo och lite annat är på "reklamation" bara :gnissla

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Nu hänger jag inte med? Plugga in nätverkskabel mm gör mina roddare.

Det e jeffligt roligt att ett svensk-utvecklat spel får så mycket uppmärksamhet och går så bra.... men jag vettefaen om jag tycker multiplayerläget e så bra?

Antingen har jag missat nåt, men jag tycker f*n inte att det är speciellt tydligt vem som e foe!? :confused: Jag tycker att det är förvirrande. Men men, jag har bara lirat nån timme och ska ge det fler chanser.

Tyvärr (ja, jag vill att svenskarna ska smiska) så tror jag faktiskt att CoD-gänget har lyckats bättre med multiplayerläget, det ser iaf så ut i den här trailern.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14680-nya-flerspelarlagen-i-modern-warfare-3

Problemet för oss som matat quake, mw3, black ops etc i flera år är att spelet är ju förjäkla segt..

Jag tycker de borde öka gamespeeden med 20%

Ser fram emot MW3, helt klart!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S