ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Hondas Vtec (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control, sic !) funkar så att under 7000 varv öppnar en avgas o en insugsventil för varje cylinder. Över 7000 jobbar alla 4 ventilerna.
Det är ju en fusklösning, kammarna är ju lika vassa iaf, även på lågvarv. Och inte heller kamtimingen ändras, för kammarna flyttas inte. Man måste ju vara jurist el dyl (f'låt) för att tycka att det är 'variabla kamtider'.
Det som retar mig är inte Hondas teknik (kan vara en bra kompromiss) utan att reklamfolket lyckas lura folk, dvs. oss, att det är nåt annat. O Bike red hjälper till att sprida dyngan. På Mcvaruhuset i sthlm satt en handskriven skylt på vfr800 att den hade 'variabla kamtider', men av krämare kanske man inte kan begära bättre. Men där vet man ju att det enda dom vill är att sälja.
/u
Det är ju en fusklösning, kammarna är ju lika vassa iaf, även på lågvarv. Och inte heller kamtimingen ändras, för kammarna flyttas inte. Man måste ju vara jurist el dyl (f'låt) för att tycka att det är 'variabla kamtider'.
Det som retar mig är inte Hondas teknik (kan vara en bra kompromiss) utan att reklamfolket lyckas lura folk, dvs. oss, att det är nåt annat. O Bike red hjälper till att sprida dyngan. På Mcvaruhuset i sthlm satt en handskriven skylt på vfr800 att den hade 'variabla kamtider', men av krämare kanske man inte kan begära bättre. Men där vet man ju att det enda dom vill är att sälja.
/u