Nya bilder på KTM 1290 Super Duke R

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Framlampan är för liten och de hade ju faktiskt kunna gömma expansionskärlet lite bättre. Gamla hederliga SuperDuken är ju mycket snyggare, med den där framlampan ser den nya nästan ut som en B-King.
Som nå'n sa tidigare: Gamla SDn med 1290-motorn, tack! =)
Edit: Enkelsving är ju däremot väldigt snyggt!
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Lyset är ju från 390 Duke, så det hoppas vi att de byter till den färdiga hojen kommer ut.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Låter på en del som att det är en HELT ANNAN hoj än prototypen, men ta en närmre titt så syns det hur mycket som är lika, samt hur mycket några små detaljer som ett lyse och dess placering kan förstöra utseendet. Sen att det tillkommer ljuddämpare istället för raka rör kan väl vilken som helst förstå, men den byts ju iaf ut mot något mer tilltalande.
Fortfarande samma tank, sidokåpor, ram, fälgar mm. Färg gör mycket och tror knappast att den färdiga 1290:in kommer att se sådär blek ut och hoppas verkligen den får ett snyggare lyse som sagt.
 

Bifogat

  • NyaSD1290.jpg
    NyaSD1290.jpg
    208.3 KB · Visningar: 283
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Ser ut att vara lätt att komma åt SAS:en iaf :D Lite små justeringar på denna så kommer den bli feeet:yoparty
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Hoppas verkligen att det är bristen på vettig färg som förstör den, fy fan va ful den e
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Man får ju hoppas att det är några bilder på någon tidig plastprototyp...
Har dom nu haft 7-8 år på sig att ta fram en efterträdare så får dom nog f-n klämma ur sig något bättre.
Ser ju rompa ut jämfört med den snitsiga R prototypen...

Dessa bilder är inget som kittlar fram ett byte...

bild (21).JPG
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Får man bara bukt med de fula avgassystemet och bakstänkan så...

KTM_1290_Super_Duke_Prototyp.jpg
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Updatering!

1290-superduke.jpg


Annan framlampa.

Lite smått av en drömhoj redan nu!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
På bilderna ser jag samma usla kontroller som på Adventure 1190, i alla fall på vänster sida av styret. De känns och ser ut som nåt jag har filat fram i garaget i överbliven plast från en 80-tals dator. Usel finish fanimig .. som sagt, man får hoppas att det är lånade delar från andra moppar, men när det gäller kontrollerna så tvivlar jag starkt. Det första jag hade försökt modda, är att byta all skitknappar mot grejer från valfri japansk tillverkare. Och de usla speglarna med nåt från Rizoma .. Sen undrar jag om bromspedalen fortfarande ser ut att vara tillverkad av en böjd sågtandad gjutjärnsbit ..
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Ska du sitta o trycka på knappar eller ska du köra hojen?? :7peta
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Updatering!

1290-superduke.jpg


Annan framlampa.

Lite smått av en drömhoj redan nu!

Det tar sig!! Jävligt snyggt att man ser så mycket av ramen!!! Bort med bakplasten på med ett litet SC-system och lite klibbor så är den klar :rock
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
På bilderna ser jag samma usla kontroller som på Adventure 1190, i alla fall på vänster sida av styret. De känns och ser ut som nåt jag har filat fram i garaget i överbliven plast från en 80-tals dator. Usel finish fanimig .. som sagt, man får hoppas att det är lånade delar från andra moppar, men när det gäller kontrollerna så tvivlar jag starkt. Det första jag hade försökt modda, är att byta all skitknappar mot grejer från valfri japansk tillverkare. Och de usla speglarna med nåt från Rizoma .. Sen undrar jag om bromspedalen fortfarande ser ut att vara tillverkad av en böjd sågtandad gjutjärnsbit ..

Provade 1190:n när KTM var förbi min handlare för någon vecka sedan. Helt OK finish och känsla på kontrollen då. Är det samma på 1290 Superduke skulle jag inte vara det minsta orolig.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Tror ni att akrapovic kommer att släppa ett system för allmänheten i stil med det som var på prototyphojen eller går det feting bort pga miljöskäl? Akras system fyller ju alla dessa EU normer osv.

Akra röret på prototypen gör halva hojen.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Det e inget argument .. finishen och pålitligheten är en del av helhetsintrycket.

Mm Audi har ju kassaskåpskänsla i hela bilen men inte fan håller dom bättre för de... men visst det är ju alltid bättre om grejerna känns ok. Menar bara att fokus ändå ska ligga på chassi och motor, bättre att ha ett grymma grejer där än sköna knappar att trycka på, eller?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Mm Audi har ju kassaskåpskänsla i hela bilen men inte fan håller dom bättre för de... men visst det är ju alltid bättre om grejerna känns ok. Menar bara att fokus ändå ska ligga på chassi och motor, bättre att ha ett grymma grejer där än sköna knappar att trycka på, eller?

Håller inte riktigt med. Man ska inte behöva nöja sig med halva upplevelsen år 2013. För mig e det tyvärr en dealbreaker attdet som man ror och tittar på hela dagarna känns som en kinesisk leksak . Jag behöver inte välja det ena eller det andra. Vill jag ha både finish, kvalité, motor design, chassi så finns det gott om alternativ.

Jag gillar ktm men varje gång jag provkör så stör jag mig på något lika mycket som jag njuter av chassi och motor
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top