nya coola hjälmar, men vilken är fetast?

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
KrilleYZF R1 skrev:
Japp, de va dessa hjälmar jag menade.
Hjälmen till höger finns och kostar blygsamma 7200:- på Bergans motor i Borås. Tar en vecka att få hem. Den till vänster med det där gula på sidorna finns inte att få tag i hade man sagt till min kärring..
Man sade att på mässan fanns inte ens denna hjälmen för visning, och LÄR inte ens komma hit sades det..
-Så enkelt är det.
Att bestämma sig för vilken vi ska ha va enkelt! Det blir den som inte finns att köpa enligt Berman Motor!
Beställde två & väntar paketet inom fem arbetsdagar!! :banana


Den kallas för "Flagskeppet" på Shoeis hemsida.

Fårn d ena till d andra.. nån som har en länk till Alpinestars-prylar?
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
KrilleYZF R1 skrev:
Japp, de va dessa hjälmar jag menade.
Hjälmen till höger finns och kostar blygsamma 7200:- på Bergans motor i Borås. Tar en vecka att få hem. Den till vänster med det där gula på sidorna finns inte att få tag i hade man sagt till min kärring..
Man sade att på mässan fanns inte ens denna hjälmen för visning, och LÄR inte ens komma hit sades det..
-Så enkelt är det.
Att bestämma sig för vilken vi ska ha va enkelt! Det blir den som inte finns att köpa enligt Berman Motor!
Beställde två & väntar paketet inom fem arbetsdagar!! :banana

Den till vänster får du hemskickad med frakt o allt för ca 3.400:- (inte en spänn mer, garanterat! )
Den högra som du sa kostade 7200:- får du för ca samma pris, fast hittade bara i blått

Länk: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/e...item=2473165131&category=6749&sspagename=WDVW

Går alltid o övertala dem att skeppa utomlands

Känn dig blåst!!! Tyvärr..men så är det!


:notme
 
Last edited:

yzf1000

Just Me
Gick med
29 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX9R
Kimze skrev:
Vad kostar den hjälmen? Och finns det någon återförsäljare av den i Malmö?

Annan fråga :)
jag letar efter en billig hjälm gärna hel svart för runt 500kr
till min syrra då hon skall åka med då o då någon som vet om det finns?




Grex har hjälmar för ca: 700:- :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Annchua skrev:
Denna hjälm är så fräck!!!
Svårt att hålla den ren kanske, men satan va fin den är, med ett blått spegelvisir till blir den sååå läcker. :arsele
http://www.pmc-bike.se/bilder/kbc2004/VR-1_BlueChrome.jpg


/AC


Håller me, KBC har många läckra hjälmar. Frågan är bra hur bra dom är. Har för mej att i allt om Mc så placerade dom sig skpligt i hjälm testet. Nån som vet eller nån som kan scanna in det testet.
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
amullo skrev:
Fråga:
Skall man satsa på dubbel D eller snabbspänne? Jag har haft snabbspänne fram till nu och varit nöjd, men jag funderar på vad skillnaden är.

Jag VET att passformen är viktigast, men om man har möjlighet att välja spänne...

Helt klart du ska ha dubbel D, lite bökigare i början att ta av och på, men man vänjer sig efter ett par dar.....Jag har ännu inte sett nån i Motogp som kör med snabbspänne....en reflektion bara.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Kimze skrev:
Vad kostar den hjälmen? Och finns det någon återförsäljare av den i Malmö?

Det är en Bandit, kostar 3830:- Hos "Design By Kent" i Helsingborg.
(HD byggare) enda jag vet som har i mina trakter.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Moms?

KrilleYZF R1 skrev:
he he, inte alls, jag köpte just DÄR! puss på dig!

Jag antar att man slipper momsen om man köper via E-bay? Undrar för jag skulle ev. vilja köpa lite alpinestarsprylar från USA, men om momsen tillkommer så är det knappt lönt?

Någon som vet?

HJÄLMTESTER får folk gärna scanna in och publicera på forumet, tycker det är svårt att hitta.

Mvh

Filip
 

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
amullo skrev:
Jag skall ha en ny hjälm eftersom jag Sopade den jag nu använder i backen i fredags. Tillsammans med mig och hojen.

Fråga:
Skall man satsa på dubbel D eller snabbspänne? Jag har haft snabbspänne fram till nu och varit nöjd, men jag funderar på vad skillnaden är.

Jag VET att passformen är viktigast, men om man har möjlighet att välja spänne...
tja!
på dubbel d har du två öglor (som ser ut som d´n)som du trär remmen igenom istället för snabbspännet. det blir en pytteliten aning mindre "klump" under hakan, men enlig min mening är det bara pilligt att få av och på. kör på snabbspänne
 

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Götlaborg
Hoj
Ras
Josafan skrev:
Jag antar att man slipper momsen om man köper via E-bay? Undrar för jag skulle ev. vilja köpa lite alpinestarsprylar från USA, men om momsen tillkommer så är det knappt lönt?

Någon som vet?


Du kan be dem skicka det som en gåva lr skriva ner värdet på pryttlarna till under 500:- sek
 

ThomasN

Guest
Kimze skrev:
jag letar efter en billig hjälm gärna hel svart för runt 500kr
till min syrra då hon skall åka med då o då någon som vet om det finns?

Du hittar bara plasthjälmar i den prisklassen och knappt ens det. Plasthjälm e skit, köp inte det. Köp en ordentlig fiberhjälm istället. Detta kostar ju dock lite mer, priserna startar väl på 2500 kr. Betalade 3000 för min X-lite 801 Start. Kolla X-lites utbud på www.xlite.it eller gå in i närmsta Fart & Fritid butik o ta en katalog.
 

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
Såld.
Qwerty skrev:
Håller me, KBC har många läckra hjälmar. Frågan är bra hur bra dom är. Har för mej att i allt om Mc så placerade dom sig skpligt i hjälm testet. Nån som vet eller nån som kan scanna in det testet.

Min pojkvän äger en ooo.. Vr1 tror jag ;) lite osäker, han klagar inte.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
bagerah skrev:
tja!
på dubbel d har du två öglor (som ser ut som d´n)som du trär remmen igenom istället för snabbspännet. det blir en pytteliten aning mindre "klump" under hakan, men enlig min mening är det bara pilligt att få av och på. kör på snabbspänne


SNabbspänne är KLART sämre!

Jag har DD på ena hjälmen och snabbspänne på den andra. Det DD förlorar i snabbet att ta av och på vinner den i att remmen sitter rätt VARJE gång man sätter på hjälmen.
Tycker mitt snabbspänne siter fin fint visa dagar men super slappt andra dagar? :va har inte orkat forska i det, men aldrig mer snabbspänne!

Dessutom har jag för mig att man inte får tävla med snabbspänne. Men det kanske kvittar... :)

Litar mer på DD än snabbspänne. Subjektivt så känns det säkrare. :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
HanneZ skrev:
Kommer ni ihåg när man va 15 o föräldrarna klagade på allt man gjorde o sa?

....

Jag va innte på W-motoracing, men fattar inte riktigt om de där hjälmtillbehören e något man typ klistrar på visiren eller om det är hela visir? Någon som vet?

/ Hannes
Klistrar på visiren.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
PutteLiten skrev:
SNabbspänne är KLART sämre!

Jag har DD på ena hjälmen och snabbspänne på den andra. Det DD förlorar i snabbet att ta av och på vinner den i att remmen sitter rätt VARJE gång man sätter på hjälmen.
Tycker mitt snabbspänne siter fin fint visa dagar men super slappt andra dagar? :va har inte orkat forska i det, men aldrig mer snabbspänne!

Dessutom har jag för mig att man inte får tävla med snabbspänne. Men det kanske kvittar... :)

Litar mer på DD än snabbspänne. Subjektivt så känns det säkrare. :)
En fundering jag har är om man nu är med om en olycka. Om det då är en novis som kommer till olycksplatsen först. Kommer han/hon då hajja hur man får upp dubbel-d och kan ge mig första hjälpen då? Ett snabbspänne är det ju bara att klicka av...

Själv kör jag dock med dubbel-d på min....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top