Nya däck till Transalpen

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Sydväst om Stockholm
Hoj
Honda Transalp ´03
Hej, det börjar snart bli dags att byta däck på hojen.
Jag tänkte chansa och köpa däck till bra pris på nätet (t ex www.mcdackonline.com).
Men det är ganska svårt att hitta en verkstad som lägger på MC-däck för en rimlig peng här i Stockholmsområdet. Antingen tar de hutlöst betalt eller så lägger de bara på sina egna däck.
Kan någon tipsa om nån däcknisse som lägger på MC-däck + balansering för en billig slant i Stockholmsområdet, helst i söderort eller i city.
Eller är det smartare och säkrare att åka till Wheeler Dealer på Kocksgatan? Om skillnaden är några hundringar kan det kanske vara värt det... :va
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hur fort åker du med Hondan?
Jag har aldrig balanserad mina däck till varken 660n eller Duken.

Om du har möjlighet så tycker jag att du ska ta med dig hjulen och de nya däcken under armen och åka till nån mindre bilverkstad. De har däckmaskiner som klarar av att byta dina däck och är man trevlig och frågar snällt så brukar man komma undan billigt.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Däckena slits fortare om det är mycket obalans - du kan du balansera det hängandes i axeln mellan två stolar och få bort det mesta om du kränger själv.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jo, iofs kanske jag ljög lite där. Balansera med hjulet i axeln har man ju gjort.
Men det är lite overkill att betala extra för att få hjulet balanserat i maskin.. tycker jag iaf.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
AeroSol skrev:
Men det är ganska svårt att hitta en verkstad som lägger på MC-däck för en rimlig peng här i Stockholmsområdet. Antingen tar de hutlöst betalt eller så lägger de bara på sina egna däck.....
Carlo på http://www.comi.se/ är din man. Söder om stan, billigt och schysst service.

.
 

AeroSol

V-twin for victory!
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Sydväst om Stockholm
Hoj
Honda Transalp ´03
skoteridioten skrev:
2551791 Hur fort åker du med Hondan?
Nja, har väl varit uppe i 150-160 nån gång men längre sträckor inte mer än drygt 130.
skoteridioten skrev:
Om du har möjlighet så tycker jag att du ska ta med dig hjulen och de nya däcken under armen och åka till nån mindre bilverkstad. De har däckmaskiner som klarar av att byta dina däck och är man trevlig och frågar snällt så brukar man komma undan billigt.
Så de däckmaskinerna de har på bilverkstäder klarar av att byta på ett MC-hjul? Jag menar, ett bilhjul sätts ju normalt fast med 5 bultar runt centrum...
Klockringaren skrev:
Däckena slits fortare om det är mycket obalans - du kan du balansera det hängandes i axeln mellan två stolar och få bort det mesta om du kränger själv.
Jovisst, självklart ska jag balansera däcket, men att kränga själv, njae...
Spider skrev:
Carlo på http://www.comi.se/ är din man. Söder om stan, billigt och schysst service.
Tackar! Tål att jämföras.

Några tips på bra däck?
Jag kör väl mestadels asfalt. Nu sitter det orginal fram (Bridgestone TW47) och Pirelli Scorpion S/T bak.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
AeroSol skrev:
Några tips på bra däck?
Jag kör väl mestadels asfalt. Nu sitter det orginal fram (Bridgestone TW47) och Pirelli Scorpion S/T bak.

Kör du mestadels asfalt så har ju Michelin Anakee fått bra betyg i både vått och torrt. Polaren köpte sådana till sin Transalp och verkar nöjd.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Pilot Road e ett bra däck.

jag har beställt tre ggr från mcdackonline.. och det har funkat kanon alla gggr.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Rasorblade skrev:
2552490 Pilot Road e ett bra däck.

jag har beställt tre ggr från mcdackonline.. och det har funkat kanon alla gggr.

Håller med! Mcdackonline är riktigt bra. Snabba leveranser! Sen finns det väl någon reifversand eller vad sidan heter som också har bra priser.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Spider skrev:
2552165 Carlo på http://www.comi.se/ är din man. Söder om stan, billigt och schysst service.
Det jag syftade på var hjälp med krängning och balansering. Sen säljer han ju iofs däck också men där vet jag inte hur han ligger till prismässigt.

.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top