Nya Ducati Streetfighter lanseras idag kl 19

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
garanterat fet att köra, men med backspeglarna tänker jag på nånn mardröm med en ondskefull överviktig kanin :va Vem har ritat den? 1098 är ju verkligen en fröjd för ögat :tummenupp

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Enkelsving på den där med, så visst, man kanske skulle låta den stå bredvid Trajjan i garaget... :D Håller med om att det är ganska mycket Benelli över den och föredrar nog lite "renare" look på hoj. Men prestandamässigt verkar den ju ligga riktigt bra till!:tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Det läggs alltid till ett antal procent på det där, för att göra ett svenskt pris. Typ som skydd mot valutaändringar eller nått...

Jo.. Dessutom tror jag att den kan komma att prisjusteras för att "passa in" i modellprogrammet.

Jag gissar på att basversionen prisjusteras så att den blir någonstans imellan 848 och 1198 och S´n hamnar på något högre nivå än 1198 basversionen, men inte såmycket.

Nåja.. Pris kommer nog ASAP från Ducati Sverige.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ay caramba! Svindyrt med S-modellerna ju!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jo.. S´n är dyr! Personligen tycker att 150´ för vanliga streetfightern är OK med tanke på att den "bara" kostar 13 kakor mer än den vanliga Monster 1100:an.

Men jag tror inte vi får se såmånga Streetfighter S hojar på gatan när vanliga 1198:an är billigare.

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jo.. S´n är dyr! Personligen tycker att 150´ för vanliga streetfightern är OK med tanke på att den "bara" kostar 13 kakor mer än den vanliga Monster 1100:an.

Men jag tror inte vi får se såmånga Streetfighter S hojar på gatan när vanliga 1198:an är billigare.

Ja att SF S är dyrare än vanliga 1198 känns lite skevt. Annars är den svarta SF med öhlinsdämparna ruskigt snygg!

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Ruggigt cool. Skulle gärna ha en sån vid sidan av "min" S1000RR. Mycket hellre än en B-King. Har inte kört någon av dem dock. 2009 verkar bli ett bra hoj-år.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Meh. Ser ut som den är knäckt på mitten. Alldeles för busy för min smak.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
...Speglarna ska bort direkt ! Fast något säger mig att det kommer en miljard asdyra tillbehör man kan köpa...och därför monterar man på fula speglar och kasst system till att börja med. Det som oroar mig är att det sitter en cykelpump styrdämpare..fast det kanske de fixar till produktionshojen...

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
I verkligheten bild.

Den är fan INTE ful alltså. Ser kompakt och elak ut.
434862617_Wu9aM-L.jpg

Fler bilder: http://www.pnwfx.net/gallery/6804125_vSPN9

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
måste faktiskt erkänna att den ser bra mycket bättre ut på bilden ovan än på de första bilderna med svart på svart...Hur smart var den fotografen!?

Det som stör mig visuellt är att det är alldeles för mycket blanka "saker" på motorn, dessa skulle istället vara mattsvarta som ljudburkarna! Enligt mig skulle det bidra till en mycket råare look.

Min åsikt....

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
-
Bara framlampan, ljuddämparna och den där plastkåpan vid den undre kylaren(olje?) som såg lite tråkigt ut. annars var den fin :)

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
valfet "i verkligheten" asså :tummenupp men vilka jävla priser :va 190 lax för en streetfighter ho-ho-ho...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag ser det såhär.. Bygger garanterat på samma delar som vanliga 1098.. Bara köpa en, köpa ett eftermarknadshelsystem och kraschkåpor så VIPS har man en billig 1098 med "naken hoj" försäkring! :D

NOT!

Men jag måste hålla med om att den var mycket snyggare ute i verkliga världen jämfört med i studion.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Hur var d me torrvikten, har för mig runt 166 kg - stämmer det? Fan, gör den det och har ca 50 hk mer än min så går den nog helt ok:rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...