nya euregler?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
har hört att när man ska ta körkortet ska det eu anpassas nästa år? nån som vet nåt mer om den frågan och när det kan tänkas hända? har hört att dom troligtvis ska ta bort manöverbanan.. :yoparty

Flickan

;-)
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Tyvärr såld... En blänkande röd och svart TRX 850 -98
Perkidde skrev:
när det kan tänkas hända? har hört att dom troligtvis ska ta bort manöverbanan.. :yoparty

Fr o m nästa säsong byts garagevändningen ut, förmodligen blir det en variant på serpentinbana som man ska krypköra på tid... långsamt alltså. Sen pratas det även om att "vanliga" serpentinbanan med bromsprovet kommer att göras om men man vet inte hur.
Ja detta är vad jag hört men inte sett beslut på, att vändningen försvinner vet jag.
//L

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Berkar ju iaf som om ni har det betydligt värre vid körprovet jämfört med här i muminland. Själv körde jag slalombana med en garagevändning...utan tidtagning....och sen ett bromsprov i 40 och 50km/h. Besiktningsmannen stod och titta på då jag övar lite före det skulle börja...hade hunnit ta bromsövningen i 40 och så sa han att jag kunde öva den i 50 också...gjorde det och förberedde mig på att börja men han bara sa att jag kunde fortsätta med slalom. Grymt lugn kille....sen var det bara att köra en sväng via centrum och tebax till bilskolan....nemas problemas :yoparty

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring