Nya Gixxer 1000 med 191 hk!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
R1 har varit den snyggaste av chingchong-hojarna i flera år nu. Ska bli jevligt intressant att se -09 IRL.
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Håller med! Aprilia och hondas designers har tagit steget vidare...de andra lever kvar i historien. Jag tror det kommer märkas i deras försäljningsstatistik (sämre försäljning).
Det "steget vidare" ser inget vidare ut i mina ögon. Hondan ser ju enbart fel ut och Aprilian är inte speciellt snygg. Personligen skulle jag inte vara så säker på att Hondan säljer bra. Många verkar tycka att den är ful och det är knappast bra för försäljningen.
 
Last edited:

Klabbe 1000

No fuck no ride
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Värnamo
Hoj
KTM 350
Naket nja gillar nog the old style
galleri
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Personligen så tycker jag att det är ganska otroligt att de totalt ändrat den blå/vita signaturfärgen som tidigare funnits. Nu ser den färgsättningen riktigt mysko ut.
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Nog ser den ganska blåvit ut för mig... :va

attachment.php

....no shit. Du tror annars inte att jag menade upplägget på färgsättningen ;)
Med andra ord...den gamla blå/vita klassiska färgsättningen ser så mycket schysstare ut än den nya (ja..den är oxå blå/vit)
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
....no shit. Du tror annars inte att jag menade upplägget på färgsättningen ;)
Med andra ord...den gamla blå/vita klassiska färgsättningen ser så mycket schysstare ut än den nya (ja..den är oxå blå/vit)

Nej. Jag tror inte att det var upplägget på färgsättningen du menade.
 

Kneedrag

Guest
Håller med! Aprilia och hondas designers har tagit steget vidare...de andra lever kvar i historien. Jag tror det kommer märkas i deras försäljningsstatistik (sämre försäljning).


Honda sålde sämst förra året (läs Bike) 27,4% mindre. Kan den fula cbr:en spela in lite där tro? :)


Ducati, BMW,Triumph, KTM,MV-Agusta, Aprilia mf.l har alla mycket snyggare design på sina nya hojar än japshojarna. Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie.

En 1098 här tack eller Triumph 675 men en japs radfyra är en radfyra.:tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Honda sålde sämst förra året (läs Bike) 27,4% mindre. Kan den fula cbr:en spela in lite där tro? :)


Ducati, BMW,Triumph, KTM,MV-Agusta, Aprilia mf.l har alla mycket snyggare design på sina nya hojar än japshojarna. Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie.

En 1098 här tack eller Triumph 675 men en japs radfyra är en radfyra.:tummenupp

"Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie." hmmm hur kan du säga att japs hojarna har bättre chassie?, det är väll tack vare att aprilia har så bra chassie som den vann masterbike 2006 och inte pågrund av att den är/va snyggare än japs hojarna år 2006?.

Motorn kan jag hålla med om att japan ligger före eftersom de kan ta ur mer effekt eftersom de har två cylindrar mer... blir jämnare nu när aprilias V4 är ute ,som har 4a cylindrar den med som japs hojarna.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tycker K9 ar 100ggr snyggare an K7, K8.
Fast fortfarande ar K5, K6 det snyggaste gixxer gjort hittills.

Trots att Suzuki blev skadeståndsskyldiga för att ha förblindat människor världen över med den bakdelen? Den häcken är inte snygg någonstans! K7-K8 är i alla fall fin från sidan.

....no shit. Du tror annars inte att jag menade upplägget på färgsättningen ;)
Med andra ord...den gamla blå/vita klassiska färgsättningen ser så mycket schysstare ut än den nya (ja..den är oxå blå/vit)

Förut var det En mörk blå, en eller flera ljusare samt vit och sen var R:et och 600/750/1000 mer neon oranget. Nu är det fanimej gubbliggsårsrött :mad:

Blått, vitt och neonorange is the shit!
 
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Honda sålde sämst förra året (läs Bike) 27,4% mindre. Kan den fula cbr:en spela in lite där tro? :)


Ducati, BMW,Triumph, KTM,MV-Agusta, Aprilia mf.l har alla mycket snyggare design på sina nya hojar än japshojarna. Det japs hojarna vinner på är motorn och chassie.

En 1098 här tack eller Triumph 675 men en japs radfyra är en radfyra.:tummenupp

CBR 1000 -08 är deras mest sålda modell, 5:e mest sålda hojen i sverige i år eller ?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Men den är lite tuff ändå...
 

Bifogat

  • img-03.jpg
    img-03.jpg
    24.4 KB · Visningar: 160
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top