Nya GSX 1000 R?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Lg skrev:
Dummaste inlägg jag läst,yamaha R1 är en supersport hoj,med pressad vikt och massor av motor,att 70% av de som äger en R1 äger en sån bara för att de är/var/blir den värsta sporthojen som finns på marknaden,och att dom kommer ut från körskolan och åker direkt till yamaha återförsäljaren och köper en R1 de inte kan hantera är väl knappast hojens fel. Och det är den mest stulna sporthojen 2 år irad,knappast hojens fel heller.

Konstigt då att Gixxrarna aldrig har lidigt av att ha den extremt dåliga statistiken som R1an har. Gixxer var LÄNGE den värsta hojen, i alla fall i folkmun - och den som anses som värst är ju den folk vill ha, sedan om det är sant eller inte verkar spela mindre roll.
03 så var ju GSX1000R "överlägsen" R1an, men inte har 43% av hojarna blivigt försäkrings ärenden...

Och om du verkligen tror att alla de där 10%en som sägs vara stulna verkligen är stulna är du rätt naiv. Skulle inte förvåna mig om hälften av de som är anmälda som stulna är krashade och slängda i skogen och sedan stöldanmälda. Nu finns det tyvärr ingen statestik på detta, så det är en gissning. Men om man lyssnar på hur "snacket" går på olika träffar så verar detta vara en trist verklighet.

Det enda jag ville påpeka är att R1ans chassie inte verkar konsekvent. För, varför krashas så mågna R1or annars?
Eller, är det verkligen så att de sämsta förarna kör R1??

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...