Nya Hjälmen

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
I eftermiddags precis hemkommen från jobbet hittade jag den... Lilla gula lappen GÖTT! Lite nervig va man allt, från andra sidan Atlanten o betald va den ju redan. Efter tokupprivning av paketet visade de sig att allt va precis som de ska *pust*
Beställde den i måndags förra veckan från btosports.com. Alltså en vecka ink helgen. Tycker att de e helt ok, med tanke på att de e billigare och något större utbud :tummenupp
En Thor Force blev de, kanonnöjd

Bifogat

• hejs.jpg
    hejs.jpg
    94 KB · Visningar: 216
Last edited:

kwak 4ever

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Kawasaki ZZR 1100
eppe skrev:
I eftermiddags precis hemkommen från jobbet hittade jag den... Lilla gula lappen GÖTT! Lite nervig va man allt, från andra sidan Atlanten o betald va den ju redan. Efter tokupprivning av paketet visade de sig att allt va precis som de ska *pust*
Beställde den i måndags förra veckan från btosports.com. Alltså en vecka ink helgen. Tycker att de e helt ok, med tanke på att de e billigare och något större utbud :tummenupp
En Thor Force blev de, kanonnöjd

ähh vet inte va ja gör för fel.. orkar inte hålla på. tro mig shyst kruka :död

Bara ett litet tips:
Den är antagligen bara DOT och/eller Snell märkt och inte ECE/SIS godkänd. Det innebär att den är olaglig i Sverige. Kan bli problem vid poliskontroll eller med försäkringsbolaget vid en olycka. :3freak

Hjälmen är säkert helt ok vad gäller din säkerhet men i vårt fyrkantiga byråkratsamhälle så räknas det s att du kör utan hjälm...Bara så du vet när du är ute och kör. Det har varit flera trådar på detta forumet tidigare om just USA import hjälmar.

Slapp du momsen? :tungan

Mvh Magnus

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
kwak 4ever skrev:
Bara ett litet tips:
Den är antagligen bara DOT och/eller Snell märkt och inte ECE/SIS godkänd. Det innebär att den är olaglig i Sverige. Kan bli problem vid poliskontroll eller med försäkringsbolaget vid en olycka. :3freak
Där ser man, visste ja inte. ähh va fan. blir man stannad så blir nog bara hjälmprylen "en bot till". En världslig sak helt enkelt :tungan

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Vad fick du betala i frakt? Vill veta ett riktpris.

Tänkte beställa ett par goggles smith warp, röda med spegelskiva finns inte i Sverige. Produkten kostar 52 $ lite jobbigt om frakten är lika som produktpriset.

Trist att bo i sverige. Det jag vill ha finns ej i Sverige. Jag är nog ensam med min utrustning till våren. Beställt Skinnställ och handskar ifrån USA, hjälm från Tysklad, goggles från USA (skall beställa snart om fraktpris är lågt) Alla produkter finns i Sverige men inte de färgsättningar jag vill ha...

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Mr R skrev:
Vad fick du betala i frakt? Vill veta ett riktpris.

Tänkte beställa ett par goggles smith warp, röda med spegelskiva finns inte i Sverige. Produkten kostar 52 $ lite jobbigt om frakten är lika som produktpriset.

Trist att bo i sverige. Det jag vill ha finns ej i Sverige. Jag är nog ensam med min utrustning till våren. Beställt Skinnställ och handskar ifrån USA, hjälm från Tysklad, goggles från USA (skall beställa snart om fraktpris är lågt) Alla produkter finns i Sverige men inte de färgsättningar jag vill ha...

för mitt skit: 100 postens expeditionsavgift. 25%moms, ja fick dom till att skriva ner värdet på paketet. Så behövde jag inte betala skatt på hela värdet. Sen 45 usd i "specialhandling" till BTO.
Jag har inte hittat den lacken i sverige, vilket e värt lite enligt mig. Allt som allt kom jag typ femhundringen under vad den mattsvarta "Force" hjälmen kostar i sverige

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Du fick betala med andra ord 45 USD för frakt från USA till Sverige?

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Mr R skrev:
Du fick betala med andra ord 45 USD för frakt från USA till Sverige?
yup. sen vet inte jag vad de hade kostat om jag inte hade bett dom om att skicka de som "gift" och att skriva ner värdet... kanske blir billigare för dig.

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
eppe skrev:
yup. sen vet inte jag vad de hade kostat om jag inte hade bett dom om att skicka de som "gift" och att skriva ner värdet... kanske blir billigare för dig.

jag tittade lite på deras sida och såg fraktpriserna, 45 $ för dem första 1-5 pounds sedan ytterligare om man överskrider vikten.

valde du UPS eller det andra fraktbolaget?

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Mr R skrev:
jag tittade lite på deras sida och såg fraktpriserna, 45 $ för dem första 1-5 pounds sedan ytterligare om man överskrider vikten.

valde du UPS eller det andra fraktbolaget?
EMS hette de. Ska väl va typ amerikanska posten.
Du hade handlat från tyskland va? Hur funkar de?
Tänkte köpa stövlar o lite skydd från FC-moto.de, erfarenhet någon?

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
eppe skrev:
EMS hette de. Ska väl va typ amerikanska posten.
Du hade handlat från tyskland va? Hur funkar de?
Tänkte köpa stövlar o lite skydd från FC-moto.de, erfarenhet någon?

Lagt en beställning förra veckan på en shoei preston - röd, tyvärr fanns hjälmen inte i lager så det skulle ta ta någon vecka, men det svarar snabbt på mail.

Du kan betala när för varan/varorna när de blir levererade. Fraktar med UPS

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...